امروز: شنبه, ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 19 شوال 1445 | 2024-04-27
کد خبر: 473252 |
تاریخ انتشار : 03 تیر 1401 - 12:04 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران رفع شده است، گفت: بخش زیادی از وقت و انرژی خود و سازمان را صرف مسائل مربوط به دانشجویان بین‌الملل نمودم، باقی مشکلات را نیز پیگیر هستیم تا به زودی برطرف شود. به گزارش صلح خبر، دکتر هاشم داداش […]

رئیس سازمان امور دانشجویان با تاکید بر اینکه بخشی از مشکلات دانشجویان خارجی در دانشگاه‌های ایران رفع شده است، گفت: بخش زیادی از وقت و انرژی خود و سازمان را صرف مسائل مربوط به دانشجویان بین‌الملل نمودم، باقی مشکلات را نیز پیگیر هستیم تا به زودی برطرف شود.

به گزارش صلح خبر، دکتر هاشم داداش پور در نشستی با دانشجویان بین‌الملل دانشگاه اصفهان با بیان این مطلب اظهار کرد: دانشجویان بین‌الملل یک ظرفیت و سرمایه انسانی برای نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شوند و در اتمام تحصیل و بازگشت، ما این دانشجویان را به عنوان سفیران فرهنگی، سیاسی و اقتصادی می‌شناسیم و انتظار داریم که حلقه اتصال ایران و کشورشان باشند و ارتباط با ایران و محل تحصیل خود را قطع نکنند.

رئیس سازمان امور دانشجویان از دانشگاه‌هایی که دارای دانشجوی بین‌الملل هستند خواست تا با جذب کارمندان مسلط به زبان انگلیسی و عربی، در تعامل با دانشجویان غیرایرانی موفق‌تر عمل کرده و سایت دانشگاه را نیز جهت استفاده بهینه، سه زبانه کنند.

دکتر داداش پور، رفع مشکلات دانشجویان بین‌الملل را از برنامه‌های مورد توجه در سازمان امور دانشجویان خواند و افزود: در چند ماهی که در سازمان حضور داشتم، بخش زیادی از وقت و انرژی خود و سازمان را صرف مسائل مربوط به دانشجویان بین‌الملل نمودم و بخشی از مشکلات رفع شده و باقی مشکلات را نیز پیگیر هستیم تا به زودی برطرف شود و چون چند نهاد با هم باید در برخی امور ورود نموده و مشکل را برطرف کنند، به همین سبب سرعت کار ممکن است پایین به نظر برسد.

رئیس سازمان امور دانشجویان، سلامت دانشجویان بین‌الملل را نیز برای وزارت علوم مهم خواند و گفت: دانشجویانبین‌الملل که در یک کشور دیگر تحصیل می‌کنند، شرایط جدید زندگی را تجربه می‌کنند که دوری از کشور و خانواده می‌تواند موجبات دلتنگی شود که به طور بالقوه بر سلامت روانی آنها تاثیر می‌گذارد. امسال برای نخستین‌بار المپیاد ورزشی و فرهنگی دانشجویان بین‌الملل شهریورماه ۱۴۰۱ در دانشگاه مازندران و جشنواره فرهنگ ملل نیز با محورهای متنوع فرهنگی در دانشگاه بین‌المللی امام خمینی قزوین برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان امور دانشجویان، دکتر داداش پور در پایان این نشست که رئیس دانشگاه اصفهان و اعضای هیات رئیسه نیز حضور داشتند، به سؤال‌های دانشجویان در خصوص بیمه سلامت، گذرنامه، خوابگاه‌های متاهلی، اشتغال حین تحصیل و…به تفصیل پاسخ گفت. در آغاز مراسم تعدادی از دانشجویان از کشورهای پاکستان، افغانستان، عراق، اقلیم کردستان، کشمیر، هند و سوریه به نمایندگی از سوی سایر دانشجویان، به مشکلات فرا روی دانشجویان بین‌الملل پرداختند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید