امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 532756 |
تاریخ انتشار : 20 دی 1402 - 19:34 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در دومین روز عملیات کربلای ۵ ابرقدرت‌های غرب و شرق رسماً پایان جنگ ایران و عراق را خواستار شدند. عراق هم اعلام کرد از هرگونه تلاشی که به برقراری صلح میان دو کشور بینجامد، استقبال می‌کند. به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، در دومین روز عملیات کربلای ۵ (۱۳۶۵/۱۰/۲۰) ابرقدرت‌های غرب و شرق […]

در دومین روز عملیات کربلای ۵ ابرقدرت‌های غرب و شرق رسماً پایان جنگ ایران و عراق را خواستار شدند. عراق هم اعلام کرد از هرگونه تلاشی که به برقراری صلح میان دو کشور بینجامد، استقبال می‌کند.
به گزارش صلح خبر به نقل از ایسنا، در دومین روز عملیات کربلای ۵ (۱۳۶۵/۱۰/۲۰) ابرقدرت‌های غرب و شرق رسماً پایان جنگ ایران و عراق را خواستار شدند. عراق هم اعلام کرد از هرگونه تلاشی که به برقراری صلح میان دو کشور بینجامد، استقبال می‌کند.
رادیو آمریکا در بخش فارسی امروز خود گفت: وزارت امور خارجه آمریکا بار دیگر از ایران خواسته که در جست‌وجوی راه‌حلی برای مشکل جنگ و دستیابی به صلح از طریق مذاکره یا میانجی، به عراق بپیوندد.
رادیو آمریکا همچنین ضمن پخش ادعاهای وزارت امور خارجه آمریکا مبنی بر شکست نظامی ایران در حملات اخیر گفت: سخنگوی این وزارت ضمن اظهارنظر درباره شکست ماه دسامبر ایران می‌گوید؛ نیروهای عراقی استحکام و پایداری از خود نشان داده‌اند و با استفاده از منابع سرشار در برابر حمله ایران، ایستادگی کردند.
این رادیو اضافه کرد: ایران حمله‌ای تازه را علیه عراق آغاز کرده است ولی مقامات وزارت دفاع آمریکا می‌گویند تردید دارند ایران بتواند پیروزی نظامی را قاطعانه در آغوش بگیرد.
رادیو مسکو نیز در بخش فارسی امروز گفت: دولت شوروی در بیانیه‌ای اعلام کرد که آماده است به هرگونه مساعی شرافتمندانه به‌منظور منتقل کردن جنگ ایران و عراق به مجرای حل‌وفصل مسالمت‌آمیز کمک کند.
همان‌گونه که در بیانیه تأکید شده، در اتحاد جماهیر شوروی به مردم ایران و مردم عراق احترام می‌گذارند و احساسات دوستانه دارند و صادقانه مایلند مرحله فاجعه‌آمیز کنونی را هر چه زودتر پشت سر گذارند و میان خود موافقت و صلح و حسن هم‌جواری برقرار کنند.
رادیو اسرائیل هم بابیان اینکه شوروی در این بیانیه از ایران خواسته است به جنگ با عراق پایان دهد و به مذاکرات صلح بپردازد، اضافه کرد: شوروی اعلام کرده است تا هنگامی‌که ایران از گفت‌وگوهای صلح خودداری می‌ورزد، شوروی ارسال اسلحه به عراق را ادامه خواهد داد.
در همین حال، سخنگوی وزارت امورخارجه عراق هم امروز اعلام کرد کشورش آماده است با شوروی یا هر کشور دیگر که مایل است به پایان دادن سریع جنگ و استقرار یک صلح جامع و با دوام در چارچوب اصول شورای امنیت سازمان ملل کمک کند، همکاری نماید.
منبع:
ابوالقاسم حبیبی، ایرج همتی، روزشمار جنگ ایران و عراق: کربلای ۵؛ تلاشی دیگر برای تعیین سرنوشت جنگ (کتاب چهل و ششم-جلد ۱) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی: مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، تهران ۱۳۹۸، صص ۵۴۲،۵۴۱
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید