امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 54081 |
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1394 - 10:00 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بخشش خانواده مقتول از قصاص به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:در آستانه نوروز و به حرمت ایام فاطمیه، پسرجوانی که ۱۵سال پیش دست به جنایت زده بود از سوی خانواده مقتول بخشیده شد. اين جنايت هفتم شهريور‌ماه سال 79در شرق پايتخت رخ داد. در آن روز مأموران پليس در جريان يك درگيري […]

بخشش خانواده مقتول از قصاص

به گزارش صلح خبر پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:در آستانه نوروز و به حرمت ایام فاطمیه، پسرجوانی که ۱۵سال پیش دست به جنایت زده بود از سوی خانواده مقتول بخشیده شد.

اين جنايت هفتم شهريور‌ماه سال 79در شرق پايتخت رخ داد. در آن روز مأموران پليس در جريان يك درگيري مرگبار قرار گرفتند و راهي محل حادثه شدند. آنطور كه به‌نظر مي‌رسيد قرباني پسر17ساله‌اي بود كه در جريان يك نزاع دسته جمعي از ناحيه پهلو چاقو خورده و پس از انتقال به بيمارستان جانش رااز دست داده بود.

تحقيقات ميداني نشان مي‌داد كه قرباني به همراه پدرش با 3برادر كه مستأجر خانه پدرش بودند درگير شده بود كه برادر بزرگ‌تر به قتل اعتراف كرد. او گفت به‌خاطر اختلافاتي كه بين مستأجر و صاحبخانه پيش آمده با آنها درگير شده و در اين دعوا با چاقو، پسر17ساله را به قتل رسانده است. هرچند برادر بزرگ‌تر به قتل اقرار كرد اما همه شاهدان مي‌گفتند كه چاقو را برادركوچك‌تر زده است.

كارآگاهان در ادامه تحقيقات دريافتند كه برادر كوچك‌تر با چاقو ضربه زده است و با دستور قاضي او بازداشت شد. متهم نوجوان در بازجويي‌ها به قتل اقرار كرد و چنين گفت: چند روز پيش خانه‌اي اجاره كرديم كه صاحبخانه پدر مقتول بود. مغازه او كنار خانه بود و روز حادثه مادرم نزد او رفت و گفت كه خانه كولرندارد و هوا خيلي گرم است. مادرم از صاحبخانه خواست تا هرچه زودتر براي خانه كولر تهيه كند اما صاحبخانه با لحن بدي جوابش را داد. همين باعث عصبانيت من شد. عصر همان روز همراه برادرانم پيش او رفتيم و با هم درگير شديم. پسر او هم وارد درگيري شد و با چوب به سمت ما حمله كرد. در چنين وضعيتي من هم با چاقو ضربه‌اي به او زدم.

  • قصاص

متهم مدتي بعد در شعبه 74دادگاه كيفري استان تهران محاكمه شد اما در تمام جلسات دادگاه قتل را منكر شد اما قضات با توجه به اظهارات شاهدان و اقرار اوليه او به جنايت، حكم قصاص او را صادر كردند. پس از آن رأي در شعبه 19ديوان عالي كشور تأييد شد كه با اعتراض متهم به شعبه 20ديوان عالي كشور رفت. قضات ديوان رأي قصاص را تأييد كردند و در چنين شرايطي پرونده به اجراي احكام دادسراي جنايي تهران فرستاده شد تا مقدمات اجراي آن فراهم شود.

درحالي‌كه متهم فاصله چنداني با چوبه دار نداشت، ‌واحد صلح خبر وسازش اجراي احكام دست به‌كار شدند تا اينكه سرانجام پس از گذشت 15سال از جنايت توانستند از خانواده قرباني رضايت بگيرند. آنها وقتي متوجه شدند كه متهم در زندان توبه كرده است و در اين مدت طولاني در حبس مجازات خود را كشيده است، به حرمت ايام فاطميه راضي شدند او را ببخشند تا پسر جوان بعد از گذشت 15سال نوروز را در كنار خانواده‌اش باشد. با اين اقدام انسان‌دوستانه اولياي دم، متهم از قصاص و مجازات مرگ رهايي يافت و بعد از محاكمه از لحاظ جنبه عمومي جرم به‌زودي آزاد خواهد شد.

 

منبع:همشهری آنلاین

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :توکلی

      به امید فردای بهتر

    1. نویسنده :حمید

      موفق باشید 🙂