امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 504414 |
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1402 - 11:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سفارت ایتالیا در کی‌یف با اشاره به افزایش حملات موشکی سنگین از سوی روسیه به اتباع ایتالیایی توصیه کرد تا فورا اوکراین را ترک کنند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سفارت ایتالیا در کی‌یف در پیامی نوشت: به هموطنان ایتالیایی که همچنان در اوکراین حضور دارند قویا توصیه می‌شود تا […]

سفارت ایتالیا در کی‌یف با اشاره به افزایش حملات موشکی سنگین از سوی روسیه به اتباع ایتالیایی توصیه کرد تا فورا اوکراین را ترک کنند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، سفارت ایتالیا در کی‌یف در پیامی نوشت: به هموطنان ایتالیایی که همچنان در اوکراین حضور دارند قویا توصیه می‌شود تا زمانی که هنوز منع رفت و آمد اجباری نشده، از وسایل حمل و نقلی که همچنان در دسترس هستند از جمله قطار برای خروج فوری از اوکراین استفاده کنند.

سفارت ایتالیا در کی‌یف همچنین هشدار داد، حملات موشکی در کی‌یف و سراسر اوکراین ثبت شده‌اند. در ادامه این پیام آمده است: احتیاط شدید توصیه می‌شود. از هرگونه سفر به اوکراین، به هر عنوانی، به شدت امتناع کنید.

سال گذشته به دنبال آغاز حمله روسیه به اوکراین، ایتالیا کارمندان غیرضروری خود را از سفارتش در کی‌یف فرا خواند و از اتباع ایتالیایی خواست تا از هرگونه سفر به مناطق دونتسک و لوهانسک و همچنین شبه‌جزیره کریمه اجتناب کنند.

به گفته روسیه، مناطق دونتسک و لوهانسک اوکراین سال گذشته به دنبال رفراندوم‌هایی به روسیه “الحاق” شدند، در حالی که روسیه، شبه‌جزیره کریمه را در سال ۲۰۱۴ میلادی به خاک خود ضمیمه کرد.

اوکراین اوایل صبح روز دوشنبه چندین حمله پهپادی و موشکی از سوی روسیه را گزارش داد و مدعی شد که ۳۵ پهپاد کامی‌کازه را بر فراز کی‌یف ساقط کرده است. این در حالی است که ظاهرا بمب‌افکن‌های نیروی هوایی روسیه هشت موشک را در مسیر منطقه اودسا پرتاب کردند. انفجارهایی نیز در مناطق چرنیهیف و دنیپروپترووسک و همچنین شهر زاپوریژیا گزارش شده‌اند.

در حالی که اوکراین برای انجام یک ضد حمله احتمالی آماده می‌شود، متحدانش ظاهرا نگراین اقدامات تلافی‌جویانه روسیه به خاطر حملات به کریمه هستند، به طوری که برخی از سیاستمداران غربی ظاهرا به کی‌یف توصیه کرده‌اند که با شبه‌جزیره کریمه کاری نداشته باشد. براساس برخی گزارش‌ها، پهپادهای اوکراینی ظاهرا هفته گذشته چندین هدف را در آنجا مورد حمله قرار دادند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید