امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 530042 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1402 - 0:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

در سایه نگرانی کی‌یف از عدم تخصیص کمک مالی از طرف واشنگتن برای ادامه جنگ با روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا همتای اوکراینی خود را به کاخ سفید دعوت کرد. به گزارش صلح خبر، در حالی که کشمکش میان دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با جمهوری‌خواهان کنگره بر سر ادامه کمک‌های مالی به اوکراین ادامه دارد، سخنگوی […]

در سایه نگرانی کی‌یف از عدم تخصیص کمک مالی از طرف واشنگتن برای ادامه جنگ با روسیه، رئیس‌جمهور آمریکا همتای اوکراینی خود را به کاخ سفید دعوت کرد.

به گزارش صلح خبر، در حالی که کشمکش میان دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا با جمهوری‌خواهان کنگره بر سر ادامه کمک‌های مالی به اوکراین ادامه دارد، سخنگوی کاخ از سفر قریب‌الوقوع «ولودیمیر زلسنکی« به واشنگتن خبر داد.

«کارین ژان پیر» سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه اعلام کرد بایدن از زلنسکی برای حضور در کاخ سفید در روز ۱۲ دسامبر (سه‌شنبه) دعوت کرده تا آن‌ها درباره موضوع «حمایت آمریکا از اوکراین» رایزنی کنند.

به گزارش سی‌ان‌ان، این دومین سفر زلنسکی به آمریکا از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سال ۲۰۲۲ است. رئیس‌جمهور اوکراین پیشتر در ماه سپتامبر به واشنگتن سفر کرده بود.

جمهوری‌خواهان سنای آمریکا هفته گذشته، با لایحه‌ کمک‌های بیشتر به اوکراین و رژیم صهیونیستی به دلیل نبود تدابیر گسترده‌تر در آن مخالفت کردند. بسته کمکی پیشنهادی ۱۰۶ میلیارد دلاری دولت بایدن، شامل ۶۰ میلیارد دلار کمک برای اوکراین می‌شود. مابقی این مبلغ هم «برای جنگ رژیم صهیونیستی با حماس، امنیت در تایوان و تامین مالی عملیات‌های مقابله با پناهجویان در مرز آمریکا-مکزیک» خواهد بود. 

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی تند علیه مسکو، می‌گوید نشست آتی سران آمریکا و اوکراین به معنای «تاکیدی بر تعهد تزلزل‌ناپذیر ایالات متحده از مردم اوکراین است، در حالی که آن‌ها در مقابل تجاوز بی‌رحمانه روسیه از خود دفاع می‌کنند».

ژان پیر همچنین گفت: «درحالی‌که روسیه حملات موشکی و پهپادی خود را علیه اوکراین شدت بخشیده است، سران ۲ کشور درباره نیازهای فوری اوکراین و اهمیت حیاتی حمایت ادامه‌دار ایالاا متحده از این کشور در این برهه حساس رایزنی می‌کنند».

پیشتر، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه گفت ایران، روسیه و چین به‌عنوان رقبای واشنگتن، در صورت به بن‌بست خوردن لایحه کمک‌های تکمیلی آمریکا به اوکراین و رژیم صهیونیستی در کنگره «خوشحال» خواهند شد.

بلینکن همچنین در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان به سودی اشاره کرد که این لایحه کمک‌های تکمیلی نصیب تولیدکنندگان آمریکایی خواهد کرد و از کنگره خواست با وجود تاییدشدن کمک‌ها به اوکراین از سوی دیگر کشورها، با این طرح موافقت کند.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه با اظهاراتی که احتمالا به‌منظور تحت فشار گذاشت کنگره است، مدعی شد: «زمان آن رسیده است که واقعا وارد عمل شویم. چراکه می‌دانیم اگر این کار را نکنیم، چه اتفاقی می‌افتد؛ پوتین قادر می‌شود با مصونیت به کار خود ادامه دهد و ما می‌دانیم که او در اوکراین متوقف نخواهد شد. او ممکن است به سراغ یکی از کشورهای عضو ناتو برود و این موضوع با توجه به تعهداتمان نسبت به متحدان ناتو، ما را هم درگیر می‌کند.»

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید