امروز: چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 23 شوال 1445 | 2024-05-01
کد خبر: 54304 |
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1394 - 12:28 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بازی در لیگ چین فوق‌العاده است اما باید بیشتر فکر کنم به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: سیدجلال حسینی، در خصوص وضعیت تیم نفت، احتمال ترانسفر شدنش به لیگ چین و انتظارات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دارد صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید. فارس: با دو پیروزی پشت سر هم […]

بازی در لیگ چین فوق‌العاده است اما باید بیشتر فکر کنم

به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

سیدجلال حسینی، در خصوص وضعیت تیم نفت، احتمال ترانسفر شدنش به لیگ چین و انتظارات کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان دارد صحبت‌هایی کرد که در زیر می‌خوانید.

keyrosh.solhkhabar

فارس: با دو پیروزی پشت سر هم به تعطیلات لیگ رفتید در خصوص وضعیت تیم نفت صحبت کن.

بعد از باختی که مقابل الجیش قطر آوردیم و از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدیم متاسفانه روحیه بازیکنان خراب شد اما خدا را شکر استقلال تهران و استقلال اهواز را شکست دادیم تا از این دو بازی حساس 6 امتیاز بگیریم و شرایط ما در جدول لیگ برتر بهتر شود. البته می‌دانید که ما بازیکنانی مثل پیام صادقیان، کارلوس سانتوس، نانگ و … را در نیم‌فصل از دست دادیم که این موضوع باعث شد به مشکل بخوریم. از طرف دیگر خودم، ایمان مبعلی و علیرضا عزتی هم در مقاطعی مصدوم بودیم و این مسائل دست به دست هم داد تا تمرکز بازیکنان ما از دست برود اما خوشبختانه شرایط با این دو برد پشت سر هم بهتر شده است.

فارس: در اهواز در حالی برنده شدید که نود دقیقه علیه علیرضا منصوریان سرمربی تیم نفت شعار داده شده است. این مسئله در روحیه تیمی نفت تاثیری نداشت؟

باید بگویم نمی‌دانم چرا این همه فحاشی علیه منصوریان انجام شد و واقعا همه بازیکنان از این مسئله ناراحت شدیم. تا جایی که می‌دانم اهوازی‌ها افراد میهمان‌نوازی هستند اما فحاشی‌های آن روز بی‌سابقه بود و امیدوارم مسئولان این موضوع را بررسی کنند. البته یک سوالی مدت‌هاست که در ذهن من باقی مانده و آن اینکه در خیلی از استادیوم‌ها فحاشی می‌شود اما چرا فقط تیم ملوان محروم می‌شود؟ امیدوارم مسئولان به این سوال پاسخ دهند که چرا فقط تیم ملوان باید محروم شود اما می‌بینیم در همه ورزشگاه‌ها فحاشی صورت می‌گیرد.

فارس: صحبت از رفتنت به لیگ چین چند وقتی است در محافل ورزشی شنیده می‌شود. بالاخره تصمیمت را در این باره گرفته‌ای؟

اینکه بروم یا نه واقعا تصمیم سختی است. از طرفی دخترم به دنیا آمده و از طرفی هم زمانی این پیشنهاد به من شد که مصدوم بودم. شرایط این پیشنهاد در بدترین موقع به من رسید اما هنوز سه روز فرصت است تا فکرهایم را کنم. سه روز تا پایان فصل نقل و انتقالات لیگ چین باقی مانده و همه چیز در حال حاضر 50-50 است.

فارس: زندگی در چین سختی‌های خاص خودش را دارد و فکری دراین باره کرده‌ای که چطور بتوانی در این کشور که از همه لحاظ با ایران تفاوت دارد زندگی کنی؟

به هر حال شما هر جا بروید که بازی کنید شرایط سخت است. من در قطر هم که بازی می‌کردم آنجا هم شرایط سخت بود. به هر حال تصمیم‌گیری در این باره سختی‌های خاص خودش را دارد اما در نظر بگیرید که لیگ چین لیگ قدرتمندی است و بازیکنان فوق‌العاده بزرگی در آن زندگی می‌کنند و قطعا تجربه حضور در این لیگ لذت‌بخش خواهد بود اما باید همه فکرهایم را بکنم و بهترین تصمیم را بگیرم.

فارس: موضوعی که درباره لیگ چین جالب است این است که برخلاف لیگ‌های حوزه خلیج‌فارس که عموما بازیکنان پا به سن گذاشته را جذب می‌کنند در لیگ چین بازیکنانی حضور دارند که همین حالا در بهترین تیم‌های اروپایی بازی می‌کنند و حتی می‌توانند به فوتبال‌شان در این تیم‌ها ادامه دهند.

دقیقا حرف شما درست است. تیم‌های چینی تا به حال دو بار قهرمان آسیا شدند. قطعا آنها با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری درست به این عناوین می‌رسند و شما در این فوتبال هستید و ما هم هستیم و خواهید دید که این کشور روز به روز پیشرفت فوتبالی خواهد کرد. در لیگ چین بازیکنان خوب و بزرگی بازی می‌کنند و اگر به این لیگ بروند. کار برایم سخت بود چراکه همانطور که می‌دانید بیشتر تیم‌های چینی مهاجمان بزرگ دنیا را جذب می‌کنند و کمتر شده مدافعی به این لیگ برود. قطعا برایم جالب خواهد بود که مقابل بازیکنان روز دنیا قرار بگیرند. البته باید این را هم بگویم که بازیکنان بزرگ دنیا با برنامه‌ریزی به این لیگ می‌آیند و به همین دلیل من هم باید همه جوانب را در نظر بگیرم.

فارس: به عنوان یکی از بازیکنان قدیمی تیم ملی درباره انتقادهایی که کارلوس کی‌روش از مسائل موجود انجام داده چه صحبتی داری؟

نه تنها من به عنوان بازیکن تیم ملی بلکه همه مردم هم با کی‌روش هم‌عقیده هستند چراکه او همیشه حقیقت را می‌گوید. کارلوس به دلیل تجربه‌ای که دارد به خاطر ایران تلاش می‌کند و به ما یاد داده که باید سخت تمرین کنیم تا به نتیجه برسیم. از اولین روزی که کی‌روش را دیدم تا الان ندیدم که او حتی یک روز هم دست از کار بردارد و همیشه هر کاری کرده به خاطر مردم، بازیکنان  کشور ایران بوده است. کی‌روش مگر چه می‌خواهد؟ او حداقل امکانات شامل زمین مناسب و لباس می‌خواهد و این حرف همه بازیکنان است که کی‌روش آنها را بیان می‌کند. او همه چیز را تحمل می‌کند و با شرایط می‌جنگد.

فارس: باور اینکه زمین خوب برای تمرین ندارید به هر حال سخت است.

ببینید ما دو بازی حساس در پیش داریم و بعد از آن مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی آغاز می‌شود و مردم تازه متوجه می‌شوند که کار چقدر سخت است. ما تیم جوانی داریم که این تیم جوان برای باتجربه شدن نیاز به بازی‌های تدارکاتی غربی دارند. در فوتبال ایران به جز استقلال و پرسپولیس که در ورزشگاه آزادی بازی می‌کنند سایر تیم‌ها از زمین خوبی بهره نمی‌برند. خود ما در نفت سالی 2 بار در آزادی بازی می‌کنیم و زمین تختی و زمین تمرینی ما خراب است. کارلوس حقیقت را می‌گوید. تیم ملی نیاز به زمین خوب و بازی‌های تدارکاتی قوی دارد و صحبت‌هایی که برخی انجام می‌دهند قابل قبول نیست.

منبع:خبرگزاری فارس

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :میلاد

      بهتر از خیلی از این سایتای زرده

    1. نویسنده :علی.ر.

      مقالات و ترجمه هم اضافه کنین