امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 106156 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1391 - 13:15 | ارسال توسط :
14
1
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : سردسته یک باند زورگیری که تحت تعقیب پلیس بود وقتی در آرایشگاه مردانه در محاصره پلیس گرفتار شد، با تهدید چاقو قصد فرار داشت اما با شلیک پلیس به دام افتاد. 13تیر‌ماه سال‌جاری شخصی به کلانتری 126تهرانپارس رفت و خبر از زورگیری چهار سرنشین پراید داد. وی در توضیح ماجرا به مأموران […]

پارسی وی : سردسته یک باند زورگیری که تحت تعقیب پلیس بود وقتی در آرایشگاه مردانه در محاصره پلیس گرفتار شد، با تهدید چاقو قصد فرار داشت اما با شلیک پلیس به دام افتاد.

13تیر‌ماه سال‌جاری شخصی به کلانتری 126تهرانپارس رفت و خبر از زورگیری چهار سرنشین پراید داد. وی در توضیح ماجرا به مأموران گفت: ظهر 13تیرماه در فلکه چهارم تهرانپارس برای رفتن به محل کارم به‌عنوان مسافر سوار یک خودروی پراید شدم. بین راه دو جوانی که در صندلی عقب خودرو نشسته بودند چاقو و قمه زیرگلویم گذاشتند و بعد از ضرب و شتم شدید با تهدید دست به سرقت گوشی تلفن همراه، یک گردنبند طلا، ساعت مچی و پول‌هایی که داخل کیفم بود زدند و بعد مرا در کنار خیابان رها کردند. وی ادامه داد: من بعد از پیاده‌شدن از ماشین توانستم شماره پلاک آن را یادداشت کنم.

بعد از شکایت این مرد، پرونده در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی پایتخت قرار گرفت و از همان زمان تحقیقات برای شناسایی و دستگیری زورگیران خشن شروع شد. مأموران در نخستین اقدام به بررسی شماره پلاک ماشین دزدان پرداختند و مشخص شد که خودرو روز گذشته به سرقت رفته است. چند روز بعد از شکایت، مأموران ماشین سرقتی را در شرق تهران در حالی کشف کردند که در کنار خیابان رها شده بود. تیم تحقیق وقتی در این شاخه به بن بست رسید به بررسی‌های خود در زمینه‌های دیگر ادامه داد تا اینکه با چند شکایت مشابه دیگر روبه‌رو شد. تحقیقات نشان می‌داد زورگیران در پوشش مسافرکش با تهدید چاقو و قمه و ضرب و شتم مسافران دست به سرقت از آنها می‌زنند. مأموران همچنین متوجه شدند که این چهار زورگیر معمولا خودروهای پراید را سرقت می‌کنند و با آنها دست به زورگیری می‌زنند.

آزادی از زندان و تشکیل باند زورگیری

کارآگاهان در مرحله بعدی با کمک مالباخته‌ها اقدام به چهره‌نگاری متهمان کردند. در بررسی آلبوم مجرمان سابقه‌دار مشخص شد که دو نفر از آنها اول خرداد‌ماه سال‌جاری از زندان آزاد شده‌اند و بلافاصله بعد از آزادی فعالیت مجرمانه خود را از سر گرفته‌اند. این دو مجرم سابقه‌دار آخرین بار سال گذشته به اتهام زورگیری دستگیر شده و به زندان رفته بودند. در ادامه بررسی‌ها مأموران موفق به شناسایی سومین عضو باند شدند که او نیز از مجرمان سابقه‌دار بود و پیش از این به اتهام سرقت داخل خودرو و مواد‌مخدر دستگیر شده بود.

کارآگاهان به تحقیقات خود ادامه دادند تا اینکه موفق به شناسایی چهارمین عضو باند شدند و او را پنج مرداد‌ماه در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی انتقال دادند. این در حالی بود که سه‌متهم دیگر باند فراری بودند و مرتب مخفیگاهشان را تغییر می‌دادند.

متهم دستگیرشده در بازجویی‌ها به زورگیری‌های سریالی اعتراف کرد و گفت: مهدی، یکی از همدستانمان نقش سرقت خودروهای پراید را به‌عهده داشت و بعد از سرقت آنها را در اختیار علی، سرکرده باند قرار می‌داد.با اطلاعاتی که وی در اختیار پلیس قرار داد دو متهم دیگر باند دستگیر شدند و به سرقت پراید و زورگیری از مسافران اعتراف کردند. آنها مدعی شدند که در تاریکی هوا دست به سرقت پراید می‌زدند و با آن به زورگیری از مسافران می‌پرداختند. بعد از سرقت نیز خودروهای سرقتی را کنار خیابان رها می‌کردند.

این در حالی بود که سرکرده باند همچنان فراری بود و تحقیقات نشان می‌داد که بعد از دستگیری همدستانش از تهران فرار کرده است. همزمان با دستگیری متهمان و فرار سرکرده باند از پایتخت، وقوع زورگیری به شیوه مسافرکشی در مناطق شرق و شمال شرق تهران به‌شدت کاهش شدیدی پیدا کرده بود.

بازگشت به پایتخت

در ادامه رسیدگی به پرونده و صدور قرارهای قانونی سنگین برای متهمان، با گذشت چند‌ماه از متواری‌شدن متهم اصلی پرونده، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی با انجام اقدامات پلیسی اطلاع پیدا کردند که وی آبان‌ماه سال‌جاری به تهران برگشته و سرقت‌های خود را از سر گرفته است.

بلافاصله تیمی از مأموران تحقیقات ویژه‌ای را برای شناسایی متهم تحت تعقیب آغاز کردند و درحالی‌که هربار در کمتر از 24ساعت مخفیگاه خود را تغییر می‌داد سرانجام شامگاه سوم آذر‌ماه مأموران موفق به شناسایی متهم در آرایشگاهی در منطقه شمیران نو شدند. به همین‌خاطر تیم تجسس کلانتری 136به همراه مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم وارد عمل شدند.

متهم وقتی خود را در محاصره پلیس گرفتار دید با شکستن شیشه و حمله به سمت مأموران با تهدید چاقو قصد فرار داشت که سرانجام با شلیک پلیس از ناحیه پا مجروح شد و چاره‌ای جز تسلیم ندید. وی بعد از دستگیری جهت انجام اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال یافت و کارآگاهان پایگاه چهارم با حضور در بیمارستان تحقیقات از متهم را آغاز کردند. وی در بازجویی‌ها به ده‌ها فقره زورگیری در مناطق شرق و شمال شرق تهران اعتراف کرد.

سرهنگ رضا مؤذن، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات متهمان به‌ویژه متهم اصلی پرونده به ده‌ها فقره زورگیری و شناسایی اعضای باند از سوی ده‌ها مالباخته، برای هر چهار متهم به‌ویژه متهم اصلی پرونده قرارهای قانونی صادر شده است و آنها جهت انجام تحقیقات و شناسایی دیگر جرائم ارتکابی در اختیار مأموران پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران قرار گرفته‌اند. بر این اساس از کسانی که در طول سال‌جاری به‌ویژه از اوایل خرداد‌ماه (همزمان با آزادی سرکرده گروه از زندان) بدین شیوه و شگرد مورد ضرب و جرح، تهدید و سرقت اموال قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و طرح شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران مراجعه کنند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 14
    1. نویسنده :پسرهای.بد

      مطلب قابل تاملی بود.

    1. نویسنده :آتشفشان

      موفق و پیروز باشید 🙂

    1. نویسنده :امین.خوی

      صحبت از پژمردن یک برگ نیست…وای جنگل را بیابان می کنند…با ارزوی موفقیت برای شما

    1. نویسنده :لاریسا.آرام

      جالب بود :دی

    1. نویسنده :زن.آزاد

      امید را به خانه بیاور کسی در این نزدیکی منتظرش نشسته است… خسته نباشید

    1. نویسنده :رضا

      مشت می کوبم بر در پنجه می سایم بر پنجره ها من دچار خفقانم خفقان درها را باز کنید

    1. نویسنده :عاشق.تنها

      مطلب سایتتون عالیه. ایول دارین. کارتون رو ادامه بدین 🙂

    1. نویسنده :عسل.بانو

      با تشکر از مطلب خوبتان

    1. نویسنده :رامین.رامین

      مطلبه خوبیه.از کتاب های سایت خیلی استفاده کردیم خصوصا کتابهای نایابی که قرار داده اید.

    1. نویسنده :بدیهی

      زیبا بود.

    1. نویسنده :دختران.جوان

      آخه بابا این یعنی چی… بازگشت خونین سردسته یک باند زورگیری… 🙁

    1. نویسنده :دخترخانم

      سبز و پایدار باشید…امیدوارم هیچ وقت سایت خوبتون مشکل پیدا نکنه

    1. نویسنده :زنان.ایران

      نوشته خوبی بود. لطفن مدلهای لباس و مو و ارایش را بیشتر کنین

    1. نویسنده :محمد

      با قدرت ادامه دهید… پایان شب سیه سپیدد است… 🙂