امروز: دوشنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 13 ذو القعدة 1445 | 2024-05-20
کد خبر: 109392 |
تاریخ انتشار : 26 فروردین 1394 - 12:08 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

بازتات تعلیق سفرعمره و خروش ایرانی ها در رسانه های لبنانی   تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعلیق سفرعمره و خروش ایرانی های خشمگین در اعتراض به تجاوزدو افسر پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده بازتابی گسترده در رسانه های لبنانی داشت. مطبوعات لبنانی از جمله الاخبار ، السفیر و الجمهوریه […]

بازتات تعلیق سفرعمره و خروش ایرانی ها در رسانه های لبنانی

 

اخبار,اخبار بین الملل , تجاوز به دو نوجوان در فرودگاه جده

تصمیم دولت جمهوری اسلامی ایران برای تعلیق سفرعمره و خروش ایرانی های خشمگین در اعتراض به تجاوزدو افسر پلیس سعودی به دو نوجوان ایرانی در فرودگاه جده بازتابی گسترده در رسانه های لبنانی داشت.

مطبوعات لبنانی از جمله الاخبار ، السفیر و الجمهوریه در شماره روز سه شنبه خود، تصمیم دولت ایران برای تعلیق سفرعمره مفرده تا مجازات جنایتکاران سعودی وهمچنین تجمع های اعتراضی شهروندان ایرانی مقابل سفارت عربستان در تهران را مورد اهتمام قرار دادند.

روزنامه لبنانی الاخبار با تشریح روند جنایت پلیس های سعودی، برخوردهای قاطع دولت و مردم در جمهوری اسلامی ایران با این جنایت را در جهت حفظ کرامت و حرمت حجاج بیت الله الحرام از تعرض سعودی های جنایتکار توصیف کرد.

الاخبار، نامه حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران به علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری قاطع این جنایت و ضرورت مجازات مرتکبان تعرض به دو نوجوان ایرانی را مورد تاکید قرار داده است.

این روزنامه لبنانی نوشت: ملت ایران نسبت به سیاست های سعودی ها در خصوص پرونده های مهمی همچون هسته ای ، حمایت از گروه های تروریستی تکفیری در منطقه از جمله در جنوب شرق ایران و تجاوزعلیه یمن ناراضی هستند و این جنایت بر خشم آنها افزوده است.

الاخبار افزود: ایرانی ها تا امروز جنایت سعودی ها در خلق « جمعه خونین» در مراسم حج تمتع در سال 1987 در مکه مکرمه را فراموش نکرده اند.

این روزنامه لبنانی خاطرنشان کرد: بدنبال این جنایت وحشیانه سعودی ها علیه حجاج ایرانی ، خشم جمهوری اسلامی ایران برانگخته شد و حضرت امام خمینی (ره) دستور توقف حج را دادند و برای چهار سال ایرانی ها به حج نرفتند و سال ها روابط دیپلماتیک تهران – ریاض را تحت تاثیر قرار دا

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید