امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 69089 |
تاریخ انتشار : 21 اسفند 1394 - 21:15 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه امروز در همایش فرهنگیان و دانش‌آموزان تبریز با موضوع پرسش مهر رئیس جمهور افزود: کشورهای غربی  اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره […]

اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، عراقچی معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امور خارجه امروز در همایش فرهنگیان و دانش‌آموزان تبریز با موضوع پرسش مهر رئیس جمهور افزود: کشورهای غربی  اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند اما قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران مانع تحقق نقشه شوم آنها شد. اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند
وی گفت: شش قدرت هسته ای که باایران مذاکره کردند خواهان تعطیلی غنی سازی و توقف فعالیتهای هسته ای کشورمان بودند و 12 سال مردم ایران را تحریم و تهدید کردند اما ایستادگی ملی، دشمنان را ناکام گذاشت.
عراقچی گفت: آنچه امروز به دست آمده است نتیجه تلاش و پایداری مردم ایران بوده و ما به عنوان نماینده کشورمان سعی کردیم تا خواسته ایرانیان را در یک مبارزه دیپلماسی محقق کنیم.
معاون وزیر امور خارجه کشور افزود: برنامه هسته ای ایران جنگ اراده ها میان کشورمان  و شش قدرت هسته ای جهان بود و در این میان مردم ایران اراده خود را به شورای امنیت تحمیل کرد و امروز فعالیتهای هسته ای ایران یک برنامه مشروع است.
وی گفت: امروز  شورای امنیت قطعنامه های خودرا لغو کرده و به کشورهای جهان  توصیه می کند تا با ایران در برنامه هسته ای صلح خبر آمیز همکاری کنند.
عباس عراقچی تصریح کرد : تنها چیزی که ایران به غربیها داد این بود که به آنها اطمینان داده شد  که به دنبال سلاح هسته ای نمی رویم و این موضوع  در گذشته نیز طبق فتوای رهبری حرام شمرده شده است .
معاون وزیر امور خارجه کشور وجود  توانمندی داخلی را در برابر تحریمهای اقتصادی و فشارهای سیاسی عامل اقتدار جمهوری اسلامی دانست و افزود : طرف های غربی مطمئن شدند که هر چه تحریمها بیشتر شود کسی در داخل ایران دست خود را بالا نخواهد برد.

 اگر می‌توانستند تاسیسات هسته‌ای را با حمله نظامی از بین ببرند مذاکره نمی‌کردند

وی تاکید کرد: اگر دانشمندان هسته ای کشورمان  غنی سازی را عملی نکرده بودند و راکتور آب سنگین را تا مراحل نهایی پیش نبرده بودند آنان حاضر به مذاکره نمی شدند و ما مدیون دانشمندان هسته ای و به خصوص دانشمندان شهید هسته ای هستیم و این ارزش علم و فناوری را نشان می دهد.
عراقچی ارزش کار معلمان و فرهنگیان را که پرورش دهنده دانشمندان آینده کشور هستند بسیار بالا دانست و افزود : مصونیت فرهنگی مورد تاکید رهبری به  همت  معلمان مقدور هست تا دانش آموزان و نسل آینده در معرض فرهنگ غربی قرار نگیرند.
پاشایی مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت :  تدبیر وعقل درس بزرگ برجام برای تربیت عملی نسل آینده کشور است و امیدواریم فضای پس از برجام موجب ایجاد فضای معنوی و توسعه کشور و امید به آینده شود.
وی با اشاره به برگزاری همایش پرسش مهر رئیس جمهور در تبریز یادآور شد: این همایش با هدف تبیین ابعاد توافق هسته ای برای دانش آموزان و فرهنگیان برگزار شده است.
رادمهر، دبیر همایش پرسش مهر رئیس جمهور در تبریز نیز گفت: 450 اثر از دانش آموزان و همکاران فرهنگی به دبیرخانه همایش پرسش مهر ارسال شده بود که  از این تعداد  41 اثر انتخاب شد.
در پایان این مراسم از 11 مقاله برتر تجلیل شد.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید