امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 492258 |
تاریخ انتشار : 03 بهمن 1401 - 20:52 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/یزد استاندار یزد در تبیین دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به این استان از تصویب اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرحهای استان و انعقاد ۱۹۸ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در این سفر خبر داد. «مهران فاطمی» در نشست تبیین دسناوردهای سفر رئیس جمهور به استان یزد که شب دوشنبه سوم […]

صلح خبر/یزد استاندار یزد در تبیین دستاوردهای سفر اخیر رئیس جمهور به این استان از تصویب اختصاص ۴۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل طرحهای استان و انعقاد ۱۹۸ هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه گذاری در این سفر خبر داد.
«مهران فاطمی» در نشست تبیین دسناوردهای سفر رئیس جمهور به استان یزد که شب دوشنبه سوم بهمن ماه با حضور اقشار مختلف مردم دارالعباده در محل سالن شهید صدوقی این شهر برگزار شد، ‌ اظهار کرد: همواره به وجود مردم شریف استان افتخار می کردیم و در همه مجالسی که در سطح ملی برگزار می شد به یزدی بودن خودمون و وجود این مردم افتخار می کردیم ولی امروز به واسطه حماسه ای که آفریدید و موجب ناامیدی بدخوان کشورمان شدید، تمام قد تعظیم می کنم و جان خود و همکارانمان را نثار مردم این دیار می کنیم.

وی در ادامه گفت: انچه که در جریان این سفر رقم خورد به عنایت خداوند به برکت حضرت زهرا (سلام الله علیها) و علی ابن موسی الرضا(علیه اسلام) و و همت و همراهی مردم دارالعباده بود هرچند مسئولان و نمایندگان استان نیز تلاش خود را در این زمینه کردند.

وی با اشاره به این که مردم یزد حتی اگر نان شب نداشته باشند عزادار امام حسین(علیه اسلام) هستند، خاطرنشان کرد: در زیارت بارگاه حضرت علی ابن موسی الرضا(علیه اسلام)، کم آبی مردم یزد را بیان کردم و با عنایت خداوند و نگاه حضرت، خوشبختانه پس از آن یکی یکی گره‌های این اقدام و اجرای این ابرطرح ملی که فصل الخطاب همه مردم استان یزد است، گشوده شد.

فاطمی از مردم شهرستانهای مختلف استان نیز در جریان این سفر که میزبان خوبی برای هیات دولت بودند، قدردانی کرد و گفت: دولت تلاش دارد که صادق الوعد باشد و اگر جایی به وعده خود نتواند عمل کند، به مردم به شور شفاف درمورد دلایل آن توضیح دهد.  

استاندار عنوان کرد:‌ در سفر اول رئیس جمهور به استان یزد ۷۷۰۰ میلیارد تومان برای تزریق به طرح‌های مختلف استان طی سه سال مصوب شد ولی در همان سال اول، ۳۱۰۰ میلیارد تومان پول نقد وارد استان شد و بسیاری از طرحهای مصوب فعال شد.

وی ادامه داد: در دور دوم سفر رئیس جمهور نیز ۴۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرحهای استان مصوب شده که به تدریج ابلاغ خواهد شد و امیدواریم شاهد بهره برداری طرحهای استان به تناوب باشیم.

وی در مورد دیگر مصوبات این سفر گفت: ۶۷ طرح اقتصادی و سرمایه‌گذاری به ارزش ۱۹۸ هزار میلیارد تومان توسط شرکتهای بزرگ در حوزه‌های مختلف در قالب تفاهم نامه هایی منعقد و مصوب شد.

استاندار در ادامه با اشاره به دیگر مصوبات این سفر، از همه اقشار مردم یزد از جمله موکب داران هیات مذهبی که در این سفر وظیفه پذیرایی از مردم را برعهده داشتند، تشکر کرد و گفت: به طور ویژه از مجموعه سپاه و بسیج استان که انصافاً تمام وقت در این سفر انجام وظیفه کردند و همانند دیگر حوادث استان مانند سیل بهار و تابستان به یاری و کمک مجموعه‌های مربوطه در استان پرداختند، قدردانی می‌کنم و در واکنش به اقدام اخیر پارلمان اروپا که مردمی‌ترین نهاد در کشورمان را در لیست تروریسم قرار داده، می‌گویم؛ ابرتروریست‌های عالم خود این کشورها هستند و سپاه پاسداران همواره طرفدار صلح و عدالت خواهی در کنار مردم و از متن مردم برخواسته و خدمتگذار مردم بوده و خواهد بود.

وی با بیان این که اگر رسانه‌ای به نام حضرت زینب(سلام الله علیها)‌ پس از کربلا نبود این حماسه ناگفته‌های زیادی را داشت، گفت: در همین راستا نیز هنر رسانه به خوبی حماسه مردم یزد در این سفر را به تصویر کشید و در سطح بین المللی و ملی به گونه ای روایت کرد که همه به وجود یزدی و یزدیها افتخار کنند.

فاطمی در پایان از پیام‌های تشکر فراون از سراسر کشور و حتی خارج از کشور به پاس این حضور که عزت اسلام و مذلت بدخواهان ملت ایران بود خبر داد و در این رابطه از فعالیت رسانه‌ها در این باره قدردانی کرد.

گفتنی است؛‌ رئیس جمهور و تعدادی از وزراء و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی کشور در دومین سفر استانی به یزد طی روزهای ۲۲ و ۲۳ دیماه میهمان مردم این استان بودند.  

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید