امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 475816 |
تاریخ انتشار : 25 تیر 1401 - 15:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه اصرار واشنگتن بر ادامه رویکرد خصمانه علیه یمن و امت اسلامی را به شدت محکوم کرد. به گزارش صلح خبر، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سفر جو بایدن به […]

وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن با اشاره به سفر رئیس جمهوری آمریکا به منطقه اصرار واشنگتن بر ادامه رویکرد خصمانه علیه یمن و امت اسلامی را به شدت محکوم کرد.

به گزارش صلح خبر، وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن وابسته به جنبش انصارالله با صدور بیانیه‌ای در واکنش به سفر جو بایدن به فلسطین اشغالی، بیت لحم و عربستان سعودی تاکید کرد که سفر بایدن در چارچوب طرح آمریکا در منطقه انجام می‌شود و هدف آن ایجاد یک نظام منطقه‌ای است که حول محوریت دشمن اسرائیلی قرار دارد.
در این بیانیه آمده است: این طرح مبتنی بر نابودی امنیت و بی‌ثبات کردنمنطقه ، دامن زدن به درگیری و جنگ در جهان اسلام، معرفی مخالفان این طرح مخرب به عنوان “دشمن” به جای اسرائیل، گسترش دایره عادی سازی روابط با این رژیم است.
این وزارتخانه در بیانیه خود تاکید کرد: آمریکا مستقیماً پشت درد و رنج ملت یمن است و بایدن تلاش می‌کند تا وانمود کند مشتاق صلح و پایان دادن به این درد و رنج است، اما حقیقت این است که وی با این درد و رنج تجارت می‌کند و از آن برای مصرف رسانه‌ای و وسیله‌ای برای باج خواهی و فشار برای انجام معاملات خود با کشورهای متجاوز استفاده می‌کند.
در این بیانیه آمده است: دست بایدن رو شده است و او نمی‌تواند کسی را فریب دهد، همه جهان و حتی کودکان یمن هم می‌دانند که این جنگ تهاجمی همه‌جانبه که یمن با آن مواجه است، کاملاً یک تجاوز و جنگ آمریکایی است.
این وزارتخانه همچنین آورده است: وحشیگری ائتلاف متجاوز و اقدامات جنایتکارانه آن از جمله محاصره، گرسنگی، کشتار، ارعاب، ویرانی گسترده و هدف قرار دادن همه ابعاد زندگی در یمن، بیانگر ویژگی‌هایی است که نشان می‌دهد این جنگ کاملا آمریکایی است. صحبت‌های بایدن درباره ارزش‌ها و حقوق بشر منجر به ناراحتی خاطر یمنی‌هایی شده است که هیچگونه تغییر واقعی را در سیاست‌های خصمانه آمریکا لمس نکرده‌اند. دولت آمریکا اعتبار خود را از دست داده و دیگر نمی‌تواند سیاست فریب کاری و گمراه کردن را علیه مردم و ملت یمن در پیش بگیرد.
 در این بیانیه تاکید شده است که یمن هرگونه سفر، نشست، فعالیت یا اقدامی را که آمریکا از طریق آن به دنبال تضییع حقوق مردم و آسیب رساندن به مسائل محوری امت اسلام که مهم‌ترین آنها مساله فلسطین است، محکوم و رد می‌کند.
وزارت خارجه یمن در ادامه با هشدار نسبت به ادامه تجاوزات و محاصره علیه ملت یمن، خواستار پایان دادن به این رویکرد تهاجمی آمریکا و متحدانش شد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید