امروز: یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 27 شوال 1445 | 2024-05-05
کد خبر: 54263 |
تاریخ انتشار : 03 اسفند 1394 - 12:05 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

انتظارات جامعه و مردم از نخبگان به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران: به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان استان، اظهار کرد: فن‌آوران، نخبگان و محققین باید با دانش و مهارت‌های خود، منابع و ظرفیت‌ها را شناسایی و زمینه بهره‌برداری از آنها را […]

انتظارات جامعه و مردم از نخبگان

به گزارش صلح خبر،پایگاه پایگاه صلح خبر ایران:

به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، سید موسی خادمی در نشست هم‌اندیشی با نخبگان استان، اظهار کرد: فن‌آوران، نخبگان و محققین باید با دانش و مهارت‌های خود، منابع و ظرفیت‌ها را شناسایی و زمینه بهره‌برداری از آنها را برای صاحبانش که مردم هستند فراهم کنند.

nokhbegan.solhkhabar

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اینکه هنوز در جامعه ما شدت نیاز به مجموعه نخبگان، فن‌آوران و مخترعین، پژوهشگران و محققین احساس نشده است به دلیل ارتباط کم این مجموعه با دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و صنایع و احصاء نیازها توسط هر دو گروه است.

 خادمی با بیان اینکه، جامعه‌ای توانایی توسعه نخواهد داشت که به هر دلیلی فضای فکری و بهره‌گیری واقعی استفاده از دانش‌نخبگان در آن وجود ندارد، تصریح کرد: حلقه اتصال یک مجموعه توانمند دانشگاهی، شرکت‌های دانش‌بنیان و غیردانشگاهی با دستگاه‌های اجرایی و بخش غیردولتی باید برای انجام فعالیت، برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری‌ها شکل بگیرد.

استاندار با تأکید بر اینکه، از این مسئله نباید غافل نشویم که نخبگان باید محور و موضوع اصلی توسعه قرار گیرند، افزود: تمام انتظارات جامعه و مردم از نخبگان ایجاد تحول با استفاده از نبوغ و حرکت‌های علمی و تخصصی آنها است.

خادمی یادآور شد: اگر کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ منابع نفت و گاز، آب و خاک، جنگل و مرتع، تنوع گونه‌های گیاهی ژنتیکی و دارویی و در حوزه گردشگری از ظرفیت بالایی برخوردار است، باید برای استفاده از داشته‌ها و سرمایه‌ها از یک سو نخبه‌پرور باشد و از جهتی با کمک آنها این سرمایه‌ها را هدفمند و با بهره‌وری بالایی بکار گیرند.

استاندار در خصوص بکارگیری سهم یک درصد اعتبارات هزینه‌ای و استفاده از همه امکانات دولتی در بخش تحقیقات و پژوهشی به دستگاه‌های اجرایی استان تأکید کرد و از دانشگاه‌ها، مراکز علمی، تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان خواست تا خود پیگیر برنامه‌های پژوهشی و تحقیقاتی در دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی باشند.

در این نشست پژوهشگران و فن‌آوران استان مشکلات و همچنین ایده‌ها و نظرات خود را در خصوص توسعه فرهنگ پژوهش‌محوری و استفاده از دستاوردهای پژوهشی و در هر چه بهترشدن ارتباط بین حوزه‌های پژوهشی و دستگاه‌های دولتی و غیردولتی مطرح کردند.

منبع:خبرگزاری فارس

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :همسو

      زیبا بود