امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 534347 |
تاریخ انتشار : 06 بهمن 1402 - 15:07 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: خودم و برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم. وی افزود: روابط اجتماعی ما […]

به گزارش پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، حجت الاسلام محمد جواد حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران که در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد گفت: خودم و برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم.
وی افزود: روابط اجتماعی ما بسیار متنوع، اثرگذار و حیاتی است و ما حقوق و نیز مسوولیت‌هایی در این زمینه داریم.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع حق الناس بیان کرد: عنوانی در اینجا شکل می‌گیرد که خیلی مورد تاکید است و آن عنوان حق الناس است یعنی اگر آسیبی به دیگران وارد شود و ظلمی از ناحیه ما به شخصی یا اشخاصی وارد شود، در اینجا خدای متعال بسیار سخت گیر است.
حجت الاسلام حاج اکبری اذعان داشت: شرک ورزیدن به خداوند را خدای متعال نمی‌بخشد یعنی اگر کسی با شرک از دنیا برود خدا او را نمی‌بخشد. همچنین ظلمی که خداوند آن را می‌بخشد و آن لغزش‌هایی است که ممکن است در زندگی پیش بیاید که بین خود فرد و خدای متعال است، اما آن ظلمی که خدای متعال آن را رها نمی‌کند ستمی است که برخی از بندگان خدا نسبت به دیگری روا می‌دارند. خدای متعال در جایی که فردی مورد ستمی واقع شده باشد و حقی از او ضایع شده باشد، بسیار سختگیر است.
وی تاکید کرد: رعایت حق دیگران و اینکه ما وارد حریم افراد نشویم و تعدی مادی و معنوی و خانوادگی و اجتماعی و اخلاقی نسبت به افراد نداشته باشیم و حقی از آنها ضایع نشود این موضوع بسیار مهم و مورد توجه یک انسان مسلمان واقعی است زیرا خداوند نسبت به حق الناس بسیار دقیق و سختگیر است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز ارتحال حضرت زینب (س) گفت: در سالروز رحلت شهادت گونه حضرت زینب (س) باید گفت که این خانم بزرگوار هویت بانوی تراز اسلام را معرفی و از آن حفاظت کرد و پیش روی جامعه بشریت قرار داد.
وی ادامه داد: در دنیایی که جاهلیت مدرن هویت زن را مورد حمله و استحاله همه جانبه قرار داده است یکی از بهترین راه‌ها برای نجات، اقتدا به حضرت زینب (س) است زیرا او در ادامه راه حضرت زهرا (س)، تصویر یک دختر، مادر و همسر نمونه و هم به عنوان یک بانوی جامعه پرداز تاریخ و تمدن ساز ارائه کرد.
امام جمعه موقت تهران با اشاره به موضوع اعتکاف اذعان داشت: اعتکاف مانند نماز جمعه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. قبل از این عبادت پر رمز و راز را اندکی خواص در گوشه و کناری شناخته و انجام می‌دادند اما به برکت انقلاب این عبادت شناخته شده و مخصوصاً نسل جوان ما مشتاقانه به مسجد می‌روند و سه روز در آنجا می‌مانند و در کنار بقیه مردم به عبادت اسلامی می‌پردازند.
حجت الاسلام حاج علی اکبری ادامه داد: بزرگان دینی گفته اند برای اعتکاف به مسجد برویم و در گوشه خانه نمانیم و با حضور مردم و در کنار آنها به عبادت خدای متعال بپردازیم.
وی ادامه داد: معتکفین سرمایه معنوی خود را افزایش می‌دهند و در بازگشت از اعتکاف نور و عطر و تقوای الهی را به محل کار و محیط زندگی خود می‌برند.
امام جمعه موقت تهران بیان کرد: اعتکاف موجب سازندگی اجتماعی می‌شود. بیش از ۱۰۰ هزار جوان که اخیراً به جز دانشجوها شاهد حضور دانش‌آموزان عزیز مان نیز در مراسم اعتکاف هستیم. ما به دعا و معنویت آنها چشم امید داریم، همچنین امیدواریم خداوند متعال دعاهای آنها را مستجاب کرده و ما را مشمول دعاهایشان قرار دهد.
خطیب موقت تهران با اشاره به مراسم تشییع شهدای مستشاری جمهوری اسلامی در سوریه اذعان داشت: اخیراً محیط کشور و شهر تهران به یاد شهدای مدافع حرم حال و هوایی دیگر پیدا کرده است. عزیزانی که در عملیات صهیونیست‌های پلید در سوریه و در مقام مستشاری مورد شهادت قرار گرفتند. شهیدان حسین محمدی، محمد امین صمدی، صادق امین‌زاده، سعید کریمی و علی آقازاده نژاد رضوان الله علیهم اجمعین، عزیزانی بودند که در سوریه به شهادت رسیدند که شهادت این عزیزان را به عنوان پشتیبانان جبهه مقاومت که توسط شیاطین انجام گرفته است، به همسران، فرزندان و فامیل و عزیزانشان تبریک و تسلیت گفته و به آنها عرض ارادت می‌کنیم. در عین حال باید گفت سهم ایران از انتقام به موقع و پشیمان کننده البته محفوظ است.
حجت الاسلام علی اکبری با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴۰۰۰ شهید شهر تهران اظهار داشت: اتفاق بسیار شیرین و مبارکی در تهران در حال رخ دادن است که فضای شهر را به عطر نام و یاد شهدا معطر کرده است و آن برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید تهران هست که ۱۰ درصد شهدای دفاع مقدس کل کشور می‌شود.
وی افزود: تهران را دوباره باید شناخت چقدر استعداد معنوی در یک شهر وجود دارد که این همه قربانی را به ساحت اسلام و پیامبر ائمه ارائه کرده است در حالی که یک شهید برای یک شهر کفایت می‌کند، اما در اینجا ۲۴ هزار شهید وجود دارد.
امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود متذکر شد: در کنگره یاد ۲۴۰۰۰ شهید از اقدامات خیلی خوبی ست که در دستور خود قرار داده است و در این راه از تجربه برگزاری کنگره‌ها در سایر استان‌ها بهره لازم برده شده است.
وی ادامه داد: شهدا نه فقط گذشته که امروز و فردای ما را تضمین می‌کنند، آنها در گذشته ما افتخار آفریدند و در صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی در کف میدان حضور دارند. این کنگره پرچمی است تا به کمک این سرمایه عظیم موجب شود تا تهران حال و هوای دیگری داشته باشد، بنابراین باید به شهدا مراجعه کنیم.
امام جمعه تهران تصریح کرد: از عزیزان برگزار کننده این کنگره صمیمانه تشکر می‌کنم که با محوریت سپاه محمد رسول الله (ص) تهران و با تلاش‌های سردار حسن‌زاده اقدامات خوبی در این خصوص انجام گرفته است.
حجت الاسلام حاجی علی اکبری بیان کرد: برگزارکنندگان این کنگره محضر رهبری عظیم‌الشأن انقلاب رفته و رهنمودهای لازم را از ایشان گرفته‌اند. باید در شناخت و معرفی شهدا با کارهای هنری و فرهنگی اقدامات مناسب برای معرفی به نسل جدید صورت پذیرد.
خطیب موقت تهران با اشاره به حضور خانواده‌های شهدا در مراسم نماز جمعه این هفته خاطرنشان ساخت: لازم است از این تریبون و این فرصت استفاده کنم تا از حضور خانواده‌های عزیز شهدا که نور امید و چشم و چراغ ما هستند که با وجوه شرایط سختشان در این نماز جمعه شرکت کرده اند تشکر کنم. همه ما مدیون این عزیزان هستیم.
وی بیان کرد: شما تصور کنید ۲۴۰۰۰ شهید که رزمنده بودند در عین حال چقدر در کنار آنها جانباز، آزاده و خانواده‌هایشان وجود دارد که همه آنها سرمایه بزرگی هستند که این سرمایه در شهرها و از جمله تهران است و باید قدرشان را دانسته و راهشان را تا رسیدن به قله، با کمک خداوند متعال ادامه دهیم.
حجت الاسلام حاج علی اکبری با اشاره به نزدیکی انتخابات گفت: درباره انتخابات نکته‌ای که می‌توانم عرض کنم آن است که ما به انتخابات به عنوان یک عمل صالح ملی و تقوای سراسری به آن نگاه می‌کنیم. این یک وظیفه اسلامی ملی و سراسری است. بنابراین در شرایطی که به زمان برگزاری انتخابات نزدیک می‌شویم و برخی از مقدمات آن انجام شده است، ان‌شاءالله باید در انتخابات پیشرو نقش آفرین باشیم تا یک مشارکت قوی را شاهد باشیم.
وی با اشاره به دشمنی دشمنان اظهار داشت: ملاحظه می‌کنید که دشمنان چگونه علیه انتخابات اقدامات و دشمنی‌های خود را در دستور کار قرار داده‌اند، تا مردم را از حضور در انتخابات ناامید کرده و میزان مشارکت را کاهش دهند همچنین آنان به دنبال زیر سوال بردن رقابت و مخدوش نشان دادن امنیت و سلامت انتخابات هستند.
حاج علی اکبری گفت: انتخابات در جمهوری اسلامی از سالم‌ترین انتخابات‌ها در دنیا است و علت آن هم این است که مردم انتخابات را برگزار می‌کنند و مردم پایه است. امنیت و برگزاری هم با خود مردم است.
وی ادامه داد: دشمن تلاش می‌کند تا انتخابات را بی‌اثر نشان دهد. در عین حال که بسیاری از توطئه‌های آنان توسط مسوولین خنثی شده است.
حجت الاسلام حاج علی اکبری گفت: ان شاءالله با هوشیاری ملی امنیت کشور در انتخابات صیانت خواهد شد و در موضوع رقابت هم شاهد هستیم که برای هر کرسی مجلس حدود ۴۰ نفر حضور دارند که نشان یک رقابت خیلی خوب است.
وی ادامه داد: در خصوص مشارکت هم این وظیفه همه ماست که در آن نقش داشته باشیم. بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باید در انتخابات به عنوان یک وظیفه دینی و انقلابی مشارکت کنیم و هم به انتخابات مجلس شورای اسلامی و هم خبرگان رهبری توجه و مشارکت ویژه داشته باشیم.
امام جمعه تهران در خصوص غزه تاکید کرد: در خصوص غزه و فلسطین در حالی که ۱۱۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، همه خبرها حکایت از شکست رژیم صهیونیستی و حامیانش دارد. همچنین به لطف خدای متعال شاهد پیروزی مجاهدان و مردم مظلوم و مقاوم غزه هستیم.
وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی به هیچیک از هدف‌های خود نرسید. حماس باقی است، اسرا را در اختیار دارد و آن مهاجرت اجباری که آنها به دنبالش بودند رخ نداد. مردم مظلوم غزه در فلسطین پشتیبان مجاهدان هستند و از آنها حمایت می‌کنند و این در حالیست که از رژیم صهیونیستی کشته و مجروح‌های بسیاری گرفته و آسیب‌های فراوان و جبران نا پذیری به آنان وارد کردند؛ به گونه‌ای که ادامه حیات معنوی این رژیم همراه با رسوایی حامیانش به خطر افتاده و ان شاءالله شاهد مرگ رژیم صهیونیستی خواهیم بود.
حجت الاسلام حاج علی اکبری اذعان داشت: در عین حال شاهد هستیم که برخی از کشورهای اسلامی و سرانشان به جز سخنرانی و برگزاری جلساتی، کار خاصی انجام ندادند. در حالی که آنها باید روابط خود را با این رژیم قطع می‌کردند ولی متاسفانه به برخی جلسات بسنده کردند و حتی برخی از آنها نیز خیانت کردند که امیدواریم خدای متعال خائنین را رسوا کند و نصرت خود را بر مجاهدین و مردم فلسطین و حامیانشان اعطا فرماید.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید