امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 475850 |
تاریخ انتشار : 25 تیر 1401 - 18:32 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

امیر قطر امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست جده در میان چالش‌های پیش‌روی جامعه بین الملل برای تقویت همکاری جهت دست یابی به راه‌حل‌هایی برای مسائل جهانی برگزار می‌شود. به گزارش صلح خبر، به نقل از شفق نیوز، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در مقابل کنفرانس جده گفت: در سایه […]

امیر قطر امروز (شنبه) اعلام کرد که نشست جده در میان چالش‌های پیش‌روی جامعه بین الملل برای تقویت همکاری جهت دست یابی به راه‌حل‌هایی برای مسائل جهانی برگزار می‌شود.

به گزارش صلح خبر، به نقل از شفق نیوز، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر در سخنرانی خود در مقابل کنفرانس جده گفت: در سایه نزاع‌ها، هیچ امنیت و ثبات و توسعه‌ای وجود ندارد.
وی افزود: اینکه طرف‌های درگیر به قانون بین الملل و منشور سازمان ملل پایبند باشند، بسیاری از فاجعه‌ها و قربانیان را در میان ملت‌ها کاهش می‌دهد.
امیر قطر با بیان اینکه بحران‌ها و جنگ‌ها بر تمام جهان تاثیر می‌گذارد، عنوان داشت که جنگ در اوکراین، باعث وخامت بحران اقتصادی شده است که ممکن است به فجایع انسانی بیانجامد.
وی افزود: ما از هیچ تلاشی برای همکاری با شرکایمان در منطقه و جهان جهت تضمین انتقال مستمر منابع انرژی دریغ نخواهیم کرد.
امیر قطر بر اهمیت روابط کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و کشورهای عربی با آمریکا و ضرورت حفظ و تعمیق این روابط تاکید کرد.
وی افزود: خطراتی که منطقه‌ را در سایه وضعیت بین المللی متشنج فراگرفته است، دست یابی به یک راه حل عادلانه و دائمی برای مساله فلسطین را می‌طلبد.
امیر قطر خاطرنشان کرد: تا زمانی که اسرائیل نقض‌های خود درخصوص قانون  بین المللی را متوقف نکند، یکی از مهم‌ترین عوامل تنش و بی ثباتی پابرجا خواهد ماند. تا زمانی که اسرائیل ساخت شهرک‌های یهودی نشین و تغییر ماهیت قدس و ادامه محاصره غزه را متوقف نکند، تنش‌ پابرجا خواهد ماند.
وی افزود: کشورهای عربی با وجود اختلافاتشان درمورد ابتکارعمل صلح عربی اتفاق نظر دارند و نباید از این ابتکارعمل صرفاً به این دلیل که اسرائیل با آن مخالف است، شانه خالی کرد. درک ادامه اشغالگری به دلیل سیاست‌های گزینشی در اجرای قطعنامه‌های بین المللی دیگر ممکن نیست.
تمیم بن حمد همچنین گفت: جایز نیست که عرب‌ها نقششان پیشنهاد سازش‌ها و نقش اسرائیل مخالفت با این پیشنهادها و افزایش لجاجت‌ها باشد، در حالی که عرب‌ها اقدام به امتیازدهی می‌کنند. ما خواهان نقش کارآمد آمریکا در دعوت به مذاکرات جدی جهت حل و فصل مساله فلسطین هستیم.
امیر قطر گفت: بر کسی نقش محوری آمریکا در خاورمیانه و جهان پوشیده نیست. تحقق ثبات در منطقه خلیج (فارس) نه فقط برای آمریکا بلکه برای تمام جامعه بین الملل ضروری است.
وی بر موضع ثابت خود جهت دور کردن منطقه حوزه خلیج فارس و عموم خاورمیانه از خطرات تسلیحات هسته‌ای تاکید کرد و گفت: کشورهای منطقه حق استفاده از انرژی هسته‌ای برای اهداف مسالمت آمیز را بر اساس قوانین بین الملل دارند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید