امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 467703 |
تاریخ انتشار : 15 اردیبهشت 1401 - 12:32 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

پاپ فرانسیس و نخست وزیر ژاپن، تنها کشوری که هدف حمله اتمی قرار گرفت، در دیدار با یکدیگر بر سر امید مشترکشان برای جهانی عاری از سلاح های هسته ای گفتگو کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن دیداری حدودا […]

پاپ فرانسیس و نخست وزیر ژاپن، تنها کشوری که هدف حمله اتمی قرار گرفت، در دیدار با یکدیگر بر سر امید مشترکشان برای جهانی عاری از سلاح های هسته ای گفتگو کردند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، پاپ فرانسیس رهبر مسیحیان کاتولیک جهان و فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن دیداری حدودا نیم ساعته را در اتاق پذیرایی تالار مستمعین در واتیکان، درست قبل از اینکه پاپ فرانسیس سخنرانی عمومی خود را برای هزاران نفر از حاضران در میدان سنت پیتر واتیکان برگزار کند داشتند.
ماتئو برونی، سخنگوی واتیکان گفت: آنها در این دیدار درباره سلاح های هسته ای و اینکه چگونه استفاده و در اختیار داشتن آنها غیرقابل فهم است گفتگو کردند.
در یک بیانیه دیگر منسوب به واتیکان نیز تصریح شد، در گفتگوهای متعاقبی که با دیپلماتهای ارشد واتیکان صورت گرفت، توجه ویژه ای به جنگ در اوکراین معطوف و “بر فوریت گفتگو و صلح تاکید شد و آنها در همین راستا نسبت به یک جهان عاری از تسلیحات هسته ای ابراز امیدواری کردند.”
از زمانی که روسیه در ۲۴ فوریه به همسایه خود حمله کرد، پاپ فرانسیس چندین بار از احتمال بروز درگیری هسته‌ای ناشی از این جنگ صحبت کرده است.
این دو مقام در همان روزی با یکدیگر دیدار کردند که وزارت خارجه روسیه تحریم‌هایی را علیه ۶۳ مقام ژاپنی از جمله کیشیدا به دلیل دست داشتن در آنچه “لفاظی غیرقابل قبول” علیه مسکو خواند، اعلام کرد.
پاپ فرانسیس در طول سفر خود به ژاپن در سال ۲۰۱۹، از هیروشیما و ناکازاکی که در سال ۱۹۴۵ تبدیل به تنها شهرهایی هدف گرفته شده توسط بمب‌های اتمی در جهان شدند، بازدید و از رهبران جهان درخواست کرد اطمینان حاصل کنند که سلاح‌های هسته‌ای دیگر هرگز استفاده نشوند.
رهبر مسیحیان کاتولیک جهان از یک معاهده سازمان ملل با هدف ممنوع ساختن تسلیحات هسته ای حمایت کرده و گفته است که حتی تملک این تسلیحات به منظور بازدارندگی غیراخلاقی است.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید