امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 94637 |
تاریخ انتشار : 29 تیر 1395 - 11:55 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، بر اساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری در سال 2015، شمار گردشگران جهان 1 میلیارد و 184 میلیون نفر بوده است و هر کشوری باتوجه به شرایط جاذبه های گردشگری اش توانسته است سهمی از این رقم برای چرخش صنعت گردشگری و درآمد زایی خود داشته باشد. به نظر […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر ، بر اساس آمارهای سازمان جهانی گردشگری در سال 2015، شمار گردشگران جهان 1 میلیارد و 184 میلیون نفر بوده است و هر کشوری باتوجه به شرایط جاذبه های گردشگری اش توانسته است سهمی از این رقم برای چرخش صنعت گردشگری و درآمد زایی خود داشته باشد.
به نظر می رسد حالا امنیت بالای ایران در منطقه بحران زده خاورمیانه، فرصت های جدیدی برای این کشور و جذب گردشگر بیشتر از گذشته را ایجاد کرده باشد.
ایران دریکی دو سال گذشته توانسته است رقم گردشگری خود را بیش از 12 درصد افزایش دهد این درحالی است که کشورهمسایه ایران، ‌ترکیه با وجود رقم بالای گردشگران خارجی حالا سیری نزولی را در پی گرفته است.
بنابر آمار وزارت گردشگری ترکیه سال گذشته ورود گردشگر به این  کشور 30 درصد کاهش داشته است رقمی که به نظر می رسد امسال با وجود بحران های بیشتر در این کشور بالاتر برود.
وجود امنیت برای گردشگران خارجی در کنار جاذبه های گردشگری بالای ایران توانسته است تقاضا برای ورود گردشگران خارجی خصوصا اروپایی به ایران را امسال افزایش دهد.
بنابه گفته رئیس جامعه تورگردانان تقاضا برای ورود به ایران توسط گردشگران 12 درصد افزایش داشته است.
ابراهیم پورفرج درگفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما می گوید: وجود امنیت در ایران  علاوه بر جاذبه های گردشگری این کشور، معیار مهمی برای جایگزین کردن گردشگران خارجی بجای سفر به ترکیه، سوریه و مصر است.
پور فرج می افزاید: گردشگران کشورهای اروپایی خصوصا انگلیس و استرالیا  علاقه زیادی برای آمدن به ایران دارند.
رئیس سازمان میراث فرهنگی هم معتقد است با افزایش تاریخ و زمان روادید فرودگاهی تا سه ماه و لغو روادید متقابل می تواند افزایش ورود گردشگر به ایران را سبب شود.
مسعود سلطانی فر می گوید: در حال حاضر با 12 کشور لغو روادید متقابل داریم و با همکاری وزارت امورخارجه با 28 کشور هم در این خصوص در حال مذاکره هستیم.
اما نکته ای که لازم است مسولان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با توجه به درخواست بالای گردشگران خارجی برای سفر به ایران در این روزها مورد توجه قرار دهند، توجه به تسهیلات رفاهی برای گردشگران است.
هرچند باید تا ده سال آینده سالانه 25 هتل چند ستاره در ایران به مراکز اقامتی اضافه شود اما درحال حاضر برای استفاده از فرصتهای پیش آمده راهکارهای کوتاه مدتی نیاز است.
رئیس جامعه تورگردانان در این باره می گوید: لازم است ظرفیت هتل ها در ایام تابستان و پاییز مدیریت شود و برگزاری سمینارها و کنفرانس ها در هتل های شهرهایی که جزو جاذبه گردشگری به حساب می آیند به تاریخ یا مکان دیگری منتقل شود.
ایران از لحاظ دارا بودن جاذبه های گردشگری جزو 10 کشور اول دنیاست و پیش بینی شده است تا سال 1404 ورود گردشگران به ایران به 20 میلیون نفر برسد.
درحال حاضر ورود گردشگر خارجی به جمهوری اسلامی ایران سالانه 5 میلیون نفر است.
حالا باید منتظر آمارهای جدید بود و دید با وجود تقاضاهای زیاد، برای ورود گردشگر به ایران چقدر این رقم تغییر می کند.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید