امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 86596 |
تاریخ انتشار : 12 خرداد 1395 - 19:02 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

نماینده کلیمیان در مجلس : امام (ره) زمینه استیفای حقوق شهروندی برابر را برای پیروان ادیان توحیدی فراهم کرد دین و اندیشه > اندیشه – همشهری آنلاین:نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق اقلیت‌ها در اندیشه امام خمینی (ره) گفت:ایشان زمینه را برای استیفای حقوق شهروندی برابر برای ادیان توحیدی در ایران فراهم کرد. […]

نماینده کلیمیان در مجلس :

امام (ره) زمینه استیفای حقوق شهروندی برابر را برای پیروان ادیان توحیدی فراهم کرد

دین و اندیشه > اندیشه – همشهری آنلاین:
نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حقوق اقلیت‌ها در اندیشه امام خمینی (ره) گفت:ایشان زمینه را برای استیفای حقوق شهروندی برابر برای ادیان توحیدی در ایران فراهم کرد.

به گزارش ایرنا، سیامک مره صدق در همایش بین‌المللی گفتمان اسلام سیاسی امام خمینی (ره) و جهان معاصر، افزود: از زمانی که اندیشه سیاسی امام خمینی (ره) به طور جدی در عرصه بین‌الملل و رسانه مطرح شد و ایشان در مرکز تفکرات قرار گرفت، همواره در سخنرانی‌ها بر ‌مواضع خود درباره برابری حقوق اقلیت‌های دینی تاکید داشتند.

وی اظهار داشت: امام راحل همواره این نکته را مطرح می‌کردند که مبنای حکومتی ایشان بر اساس برابری حقوق شهروندی اقلیت‌های مذهبی با دیگران است حتی در ملاقاتی هم که با پیروان این ادیان پس از پیروزی انقلاب اسلامی داشتند این جمله را بیان کردند، «ایران برای همه ایرانیان و همه پیروان ادیان توحیدی است».

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امام خمینی (ره) تفاوت و تبعیضی میان مردم ایران و پیروان ادیان توحیدی قائل نبودند و همه را به دلیل ایرانی بودن دارای امتیاز مساوی می‌دانستند، بارها تاکید داشتند که برنامه حکومت مورد نظر این نیست که این قشر از جامعه در فشار و تنگنا باشد.

وی با بیان اینکه یکی از آرزوهای پیروان ادیان توحیدی استیفای حقوق شهروندی برابر است، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی پادشاهی، از زرتشتیان، مسیحیان و کلیمیان یاد شده در حالیکه در قانون اساسی پس از پیروزی انقلاب، به ایرانیان زرتشتی، ایرانیان مسیحی و ایرانیان کلیمی اشاره شده است.

مره صدق اضافه کرد: وجود بزرگمردانی تاریخ‌ساز نظیر امام خمینی (ره) در سیر تطور اندیشه‌های سیاسی، زمینه را برای استیفای حقوق شهروندی ادیان در ایران فراهم می‌کند.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیام‌های ویژه‌ای که امام خمینی (ره) به مناسبت‌های مختلف به پیروان ادیان توحیدی در داخل ایران می‌فرستادند، گفت:‌ زمان انقلاب وقتی پرسنل بیمارستان خیریه دکتر سفیر (ویژه کلیمیان) به کمک مجروحانی شتافتند که در کوچه و خیابان بر اثر حمله نیروهای دژخیم شاهنشاهی آسیب دیدند، امام راحل به طور رسمی پیام تشکری از پاریس برای مسئولان این بیمارستان ارسال کردند.

Let’s block ads! (Why?)

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید