امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 520811 |
تاریخ انتشار : 14 مهر 1402 - 19:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از المیادین، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس این جنبش در مراسمی باشکوهی که در منطقه «الکتیبه» در نوار غزه برگزار شد، سخنرانی کرد. «زیاد النخاله» در این مراسم گفت: جانبداری بین المللی به ویژه آمریکایی از دشمن صهیونیستی همچنان وجود دارد. رژیم […]

به گزارش صلح خبر به نقل از المیادین، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین به مناسبت سی و ششمین سالگرد تأسیس این جنبش در مراسمی باشکوهی که در منطقه «الکتیبه» در نوار غزه برگزار شد، سخنرانی کرد.
«زیاد النخاله» در این مراسم گفت: جانبداری بین المللی به ویژه آمریکایی از دشمن صهیونیستی همچنان وجود دارد. رژیم اشغالگر بخشی از آمریکا و متحدانش و شبیه آنها در فرهنگ، تاریخ و اخلاق محسوب می‌شود و کمک‌ها به این رژیم هم به همین علت است. جنبش جهاد اسلامی با وجود همه چالش‌ها به راه جهاد و مقاومت ادامه می‌دهد و نبرد با دشمن تا پیروزی بر طرح صهیونیسم ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی ما را با سلاح آمریکایی می‌کُشد و تشکیلات خودگردان نیز با تصمیم تل آویو ما را دستگیر می‌کنند. جنبش جهاد اسلامی و رزمندگان آن به صورت متحد و در کنار سایر گروه‌های مقاومت برای مقابله با رژیم اشغالگر در میدان حضور دارند. کشورهای عربی سازشکار با حقارت در پی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند و به صورت غم انگیزی در مقابل آن فرو می‌ریزند. فقط مبارزان مقاومت هستند که می‌توانند این اوضاع فاجعه بار را متوقف کنند.
دبیرکل جهاد اسلامی ادامه داد: ما تا کنون در مورد محاصره آنها علیه خود و آزار و اذیتی که برای همه حامیان ما ایجاد کرده‌اند، سکوت کرده‌ایم، اما دیگر نباید در مورد آنچه آنها انجام می‌دهند سکوت کنیم. امروز وظیفه ما این است که فریاد بزنیم و مقابله کنیم، اگر این کار را نکنیم، احمق‌های آنها خواهند گفت که مردم فلسطین این روند را می‌خواهند. ما بیش از هر زمان دیگری تأیید می‌کنیم که نه تنها با عادی سازی روابط، بلکه مخالف تمام اقدامات سازشی از توافق کمپ دیوید تا وادی عربه و اسلو هستیم.

النخاله تصریح کرد: دروغ‌پردازی‌ها و تصمیمات جعلی با وجود تمام اقداماتی که توسط اشغالگران علیه فلسطینیان در کرانه باختری انجام می‌شود، همچنان وجود دارد. ملت فلسطین همچنان در حال قیام هستند و می‌توانند تغییر ایجاد کنند و نیروهای مقاومت باید در سطح چالش‌های موجود ظاهر شوند. ما می‌بینیم که وحدت ما مبتنی بر مقابله با اشغالگری و عدم پذیرش آن از طریق یک برنامه ملی است که تعارف نمی‌شناسد. باید ناامیدی را کنار بگذاریم و امیدوار باشیم و یقین بدانیم که پیروزی متعلق به همه ملت‌های مقاوم است.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که عازم میدان‌های نبرد می‌شویم می‌دانیم که باید هزینه سنگینی می‌پردازیم، اما آیا فلسطین و قدس مستحق این هزینه نیستند؟ کسی که مبارزه نکند، پیروز نخواهد شد و هر که در این زمین نجنگد، کشته خواهد شد. رزمندگان و دلاوران مقاومت در کرانه باختری باید مورد حمایت واقع شوند. مقاومت فلسطین در غزه همچنان پشتیبان ملت و مقاومت در کرانه باختری باقی خواهد ماند.
دبیرکل جهاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه فجایعی که اکنون در فلسطین و منطقه عربی و اسلامی شاهدش هستیم، تصادفی نیست، بلکه نتیجه یک روند مستمر است. دشمنان ما تلاش می‌کنند تا صفوف ما را متفرق کنند و کشورهای ما را به روش‌های مختلف تحت سلطه خود درآورند. الگوی تشکیلات خودگردان فلسطین و سرویس‌های امنیتی آنکه تحت نظارت ژنرال‌های آمریکایی هستند، تنها نمونه کوچکی از همه اتفاقاتی است که در منطقه عربی ما در حال وقوع است. حضور رژیم صهیونیستی پس از به اصطلاح توافقات صلح و موج عادی سازی، در بسیاری از سرویس‌های امنیتی عربی برجسته شد.

زیاد النخاله تأکید کرد: تشکیلات خودگردان به چه معنا است وقتی که شهرک سازی مانند سرطان کرانه باختری را در بر گرفته است و قدس اشغالی و مسجدالاقصی در معرض یهودی سازی قرار گرفته است و کشتار و بازداشت‌ها همچنان ادامه دارد. هدف وحدت ملی ما باید مقابله با اشغالگری و پایبندی به مقاومت باشد. من از تشکیلات خودگردان می‌خواهم که همه بازداشت‌شدگان سیاسی و مبارزان مقاومت را که دستگیری آنها باعث شد نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی برگزار نشود، آزاد کند.
دبیرکل جنبش جهاد اسلامی در پایان سخنرانی خود گفت: نبرد «انتقام احرار» یکی از مهمترین نبردهای جهاد اسلامی بود که به مدت پنج روز متوالی ادامه یافت و تمامی شهرها و شهرک‌های دشمن در تیررس موشک‌های گردان‌های قدس قرار داشت. رهبران و رزمندگان گردان‌های قدس با وجود از دست دادن تعدادی از فرماندهان خود، سربلند، قوی‌تر، شجاع‌تر و با سلاح در دست از این نبرد بیرون آمدند. ما بر اهمیت وحدت نیروهای مقاومت در منطقه به رهبری ایران، سوریه و حزب الله تاکید می‌کنیم. ما با برادران جنبش حماس و نیروهای مقاومت در فلسطین تا رسیدن به اهداف متحد خواهیم ماند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید