امروز: شنبه, ۷ مهر ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 25 ربيع أول 1446 | 2024-09-28
کد خبر: 332974 |
تاریخ انتشار : 15 دی 1398 - 2:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر یک وکیل دادگستری با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، اقدام آمریکا در این باره را مصداق جنایت و تروریسم بین المللی دانست. عباس تدین در گفت و گو با صلح خبر، ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و  اینکه رفتار امریکا مصداق ارتکاب جرایم بین المللی است یا […]

به گزارش مجله سیاسی صلح خبر

یک وکیل دادگستری با اشاره به شهادت سردار قاسم سلیمانی، اقدام آمریکا در این باره را مصداق جنایت و تروریسم بین المللی دانست.

عباس تدین در گفت و گو با صلح خبر، ضمن تسلیت شهادت سردار قاسم سلیمانی و  اینکه رفتار امریکا مصداق ارتکاب جرایم بین المللی است یا خیر؟ گفت: با توجه به اقدامات تجاوزگرایانه و عملیات تروریستی که امریکا نسبت به خاک عراق انجام داده، مطمئنا  مصداق تجاوز ارضی و در زمره جرایمی است که دولت عراق می تواند به دیوان کیفری بین المللی  و یا حتی شورای امنیت آن را ارجاع دهد.

وی افزود: انجام چنین اقداماتی نیازمند اجازه از دولتی است که قرار است فعالیتی در آنجا انجام شود؛ لذا یکی از مصادیق جرایم بین المللی است و  نشاندهنده روحیه خصمانه و تجاوزگرایانه دولت امریکاست.

این وکیل دادگستری تصریح کرد: از این لحاظ که اقداماتی که انجام شده در زمانی ارتکاب یافته که سردارشهید به عنوان مهمان و به دعوت دولت عراق و با ویزای کشور عراق و به عنوان شهروند عادی وارد خاک این کشور شده است  باید بگویم  در آن برهه زمانی که این اقدامات انجام شده، سردار نظامی محسوب نمی شده  و در این عملیات جنگی و نظامی این اتفاق رخ نداده است؛ لذا از این بعد موضوع نقض حقوق بشر است زیرا اگر فراسرزمینی و بین المللی نگاه کنیم  کشتن اتباع سایر کشورها نقض حقوق بشر و نقض اسناد بین المللی است و  موضوع قابل تامل و توجه است.

تدین در پایان گفت: اقدام آمریکا یک جنایت و تروریسم بین المللی است و  تردیدی در آن  نیست.  دیوان کیفری بین المللی می تواند به این موضوع ورود کند و حتی اگر دولت عراق خواستار آن باشد، می تواند به آن رسیدگی کند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید