امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 73203 |
تاریخ انتشار : 22 اسفند 1394 - 15:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اقتصاد پسا برجام در ایران اختصاصی پایگاه صلح خبر ایران ؛ بررسی اقتصاد پسا برجام در ایران توسط بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان مطرح داخل و خارجی بررسی گردیده و همایش های مختلفی در این زمینه برگزار گردیده است. اما با توجه به رکود در بخش های صنعتی و تولیدی و هزینه های بالای تولید و […]

اقتصاد پسا برجام در ایران

اختصاصی پایگاه صلح خبر ایران ؛ بررسی اقتصاد پسا برجام در ایران توسط بسیاری از کارشناسان و اقتصاددانان مطرح داخل و خارجی بررسی گردیده و همایش های مختلفی در این زمینه برگزار گردیده است. اما با توجه به رکود در بخش های صنعتی و تولیدی و هزینه های بالای تولید و مشکلات عدیده دیگر باید به دنبال راهکارهای مشخص ، کارشناسی شده و موثر در شرایط فعلی بود.

همانطور که تمامی کارشناسان اذعان دارند نگاه صرف به بیرون و انتظار معجزه از طریق افزایش قیمت نفت و وابستگی به دلارهای نفتی نه تنها راه حل درمان وضعیت اقتصادی نمی باشد ، بلکه مشکلات موجود را حادتر می شازد. کما اینکه در زمانی که درآمدهای نفتی بیشماری وارد اقتصاد ایران می گشت به توصیه های مقام معظم رهبری و کارشناسان بها داده می شد و اقتصاد درون زا و مقاومتی در دستور کار قرار می گرفت امروز شاهد این همه مصیبت در اقتصاد و شاریط فزاینده رکود نبودیم.

یکی از مسائل بسیار مهم در حال حاضر اولویت بندی بودجه های عمرانی کشور می باشد. چراکه بسیاری از طرح های ملی و یا منطقه ای با مشکل عدم اختصاص بدوجه کافی مواجه هستند و بسیاری از این طرح ها در شاریط استهلاک به سر می برند. در حال حاضر پروژه های عمرانی در بخش صنایع بالادستی همچون پبتروشیمی و صنایع حمل و نقل ریلی و دریایی ، صنایع فولاد و … که سبب افزایش صادرات غیرنفتی و کمک به رشد اقتصادی می شوند باید مورد توجه قرار گیرند و در اولویت دریافت بودجه قرار داده شوند. این صنایع علاوه بر اشتغال مستقیم ، صنایع پایین دستی فراوانی را نیز با خود به حرکت در می آوردند از این روی باید دانست که باید با جرات بالا دست به اقدامات موثر زد.

اقتصاد پسا برجام در ایران

اقتصاد ایران همچون بیماری است که نیاز به جراحی دارد. جراحی عملی خطرناک است و  قطعا با خون ریزی و درد همراه خواهد بود. قرار نیست بدون هزینه و فشار ، مشکلات اقتصادی برطرف گردد. فرمان مقام معظم رهبری در اجرایی کردن اصل 44 و همچنین بسیاری از رهنمودهای ایشان از جمله اقتصاد مقاومتی ، درون زا با نگاه به بیرون می تواند وضعیت اقتصاد ایران را در مدتی 10 ساله به یک اقتصاد قوی مبدل نماید و مسلم است این هدف با خیال پردازی و عدم اقدام های صحیح و عاجل ، محقق نخواهد گشت.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید