امروز: سه شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 29 شوال 1445 | 2024-05-07
کد خبر: 517173 |
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1402 - 10:16 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان با اشاره به این که تیم دسته اولی نفت و گاز گچساران سهمیه استان خوزستان است که در مقطعی به صورت امانت به استان کهکیلویه و بویراحمد سپرده شده بود، گفت: مناطق نفت خیز اهواز نمی‌تواند خارج از قوانین و آئین نامه های موجود، این تیم را […]

صلح خبر/خوزستان نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان با اشاره به این که تیم دسته اولی نفت و گاز گچساران سهمیه استان خوزستان است که در مقطعی به صورت امانت به استان کهکیلویه و بویراحمد سپرده شده بود، گفت: مناطق نفت خیز اهواز نمی‌تواند خارج از قوانین و آئین نامه های موجود، این تیم را رسما و به مالکیت گچساران انتقال یا واگذار کند.

در شرایطی که شماره معکوس برای شروع لیگ دسته یک کشور آغاز شده است، همچنان کش مکش میان هیات فوتبال خوزستان و هیات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد بر سر سهمیه تیم نفتی که آیا این تیم خوزستانی یا گچسارانی است ادامه دارد؛ اخیرا خداداد افشاریان رئیس هیات فوتبال استان کهگیلویه و بویراحمد نیز طی مصاحبه ای ادعای هیات فوتبال خوزستان را در خصوص این سهمیه ناحق دانسته و این تیم نفتی را حق مسلم گچساران و استان کهکیلویه و بویراحمد می‌داند. از طرفی نیز اهالی فوتبال خوزستان که تیم نفتی را سهمیه فوتبال خوزستان می‌دانند، خواستار پیگیری جدی این موضوع از طریق مسئولان ذیربط هستند.

حیاتی نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان در گفت و گو با صلح خبر، اظهارکرد: ابتدا این موضوع را شفاف عرض کنم ما هیچ اختلافی با هیات فوتبال کهکیلویه و بویراحمد یا گچساران نداریم و برابر مستندات موجود و مکاتبات صورت گرفته، امانتی نزد گچسارانی های عزیز داریم که اکنون تقاضای استرداد آن را داریم.

وی بیان کرد: فصل گذشته مسابقات این تیم باتوجه به این که مالک اصلی اش مناطق نفت خیز اهواز بود و در آن زمان زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری دیدارهای این تیم وجود نداشت، با هماهنگی های انجام شده به صورت موقت به گچساران انتقال یافت و این کل مسئله تا اینجا بود اما حالا گچساران و استان کهکیلویه و بویراحمد اعلام می کنند که خودشان مالک این تیم هستند. ما می‌گویم اگر هم مالک تیم که مناطق نفتخیز است، قصد انتقال یا واگذاری این تیم را به گچساران داشته است، باید قوانین موجود در زمینه نقل و انتقال و تغییر نهایی مالکیت صورت می‌گرفت که چنین چیزی صورت نگرفته و تماما نقل و قول و جنبه اعمال نفوذ از موقعیت‌های کاری و اداری داشته است.

نایب رئیس اول هیات فوتبال خوزستان گفت: بعضی از آقایان قول هایی داده بودند اما از طریق قانونی آن قول را اجرائی نکرده و اکنون در تلاش هستند آب را در مسیر کلام خود گل آلود کنند تا بگویند ما خدمت کردیم و دیگران سنگ اندازی می کنند.

وی افزود: مناطق نفت خیز اهواز نمی‌تواند خارج از قوانین و آئین نامه های موجود، این تیم را رسما و به مالکیت گچساران انتقال یا واگذار کند و حتما باید ابتدا موافقت‌ رسمی هیات فوتبال خوزستان و نظر کمیسیون ماده ۵ احراز شود و در صورتی که این دو نظر مثبت باشد، هیات فوتبال خوزستان پس از تسویه حساب کلی اداری و حذف نام این تیم از لیست سهمیه فوتبال خوزستان، طی نامه ای به اداره کل ورزش و جوانان خوزستان، انتقال مالکیت این تیم به گچساران را بلامانع اعلام کرده و باید اداره کل ورزش و جوانان خوزستان نیز به صورت مکتوب این موافقت‌ انتقال را اعلام کند.

حیاتی گفت:  حالا سوال این جا است که آیا مالک این تیم، چنین مسیری را واقعا و وجدانا طی کرده است؟ که آقای افشاریان بزرگوار با فرافکنی قصد دارد فضای دوستی و صمیمت فوتبالی دو استان را متشنج کند؟

حیاتی عنوان کرد: ما اختلاف یا طلب شخصی نداریم، فقط مطالبه گر امانتی هستیم که به فوتبال گچساران دادیم و تابع قانون واقعی هستیم، نه قوانین مطرح شده مصلحتی و مشاوره ای که در مسیر خوش خدمتی به شخص است. فوتبال خوزستان دنبال واقعیت این موضوع است و پا پس نخواهد کشید. این تصمیم جدی و بدون تعارف اعضای هیات رئیسه هیات فوتبال خوزستان و خواسته اهالی فوتبال از رئیس هیات فوتبال استان و مدیر کل ورزش وجوانان خوزستان است.

در این جا بخوانید:
پافشاری خوزستانی‌ها به واگذار نکردن امتیاز مناطق نفت خیز در لیگ یک فوتبال

نمی گذاریم امتیاز نفت اهواز را در لیگ یک به تاراج ببرند

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید