امروز: شنبه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: السبت 11 ذو القعدة 1445 | 2024-05-18
کد خبر: 460043 |
تاریخ انتشار : 07 اسفند 1400 - 16:48 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/همدان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی بیماران سرپایی در شهرستان، مطرح کرد: از ابتدای شروع پیک ششم، ۸ نفر افزایش در آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا داشتیم که یا واکسن تزریق نکردند و یا سه دز را به طور کامل دریافت نکرده اند. […]

صلح خبر/همدان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی بیماران سرپایی در شهرستان، مطرح کرد: از ابتدای شروع پیک ششم، ۸ نفر افزایش در آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا داشتیم که یا واکسن تزریق نکردند و یا سه دز را به طور کامل دریافت نکرده اند.

دکتر کریم میرزایی روز شنبه ۷ اسفند ماه در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان ملایر با اشاره به اینکه در حال حاضر این شهرستان در وضعیت نارنجی کرونا قرار دارد، اظهار داشت: در هفته ی گذشته ملایر در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و امروز وضعیت به نارنجی تغییر یافته است.

میرزایی از افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی تعدادی بیماران بستری از ابتدای شروع پیک ششم خبر داد و گفت: در حال حاضر ۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان مهر، ۳۱ بیمار در بیمارستان دکتر غرضی و  ۲۶ بیمار در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند.

وی با اشاره به افزایش ۸۰ درصدی بیماران سرپایی در شهرستان از ابتدای شروع پیک ششم، تصریح کرد: از ابتدای شروع پیک ششم، ۸ نفر افزایش در آمار مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا داشتیم که یا واکسن تزریق نکردند و یا سه دز را به طور کامل دریافت نکرده اند.

میرزایی با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا ۴۸۰ هزار دز واکسن تزریق شده است، افزود: از این تعداد، ۲۱۸ هزار نفر در اول، ۱۷۸ هزار نفر دز دوم و ۷۵ هزار نفر دز سوم واکسن را دریافت کردند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن در کودکان ۵ تا ۱۲ سال، اظهار کرد: با توجه به شیوع بیشتر سویه جدید ویروس کرونا( ٱمیکرون) در کودکان، ضروری است اداره آموزش و پرورش همکاری لازم برای اقناع سازی و شناسایی این کودکان را داشته باشد تا با همکاری خانواده ها و تزریق به موقع واکسن در کودکان، زنجیره انتقال را قطع کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد بیماران سرپایی، ضروری است اقدامات لازم در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در مراکز درمانی، مطب ها و داروخانه ها و نیز نوبت دهی تلفنی انجام شود.

میرزایی با اشاره به اینکه خوشبختانه تاکنون بیماری به دلیل نبود تخت در بیمارستان های شهرستان دچار مشکل نشده است، گفت: در این پیک ما هنوز به قله نرسیدیم و تعداد بیماران بستری به اوج خود نرسیده است پس ضروری است مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی، کاهش تجمعات و مراسمات عروسی و تزریق به موقع واکسن به قطع زنجیره انتقال کمک کنند.

سرپرست فرمانداری ویژه ملایر نیز در ادامه روند افزایشی شیوع سویه جدید ویروس کرونا (اُمیکرون) را نگران کننده دانست و افزود: عادی انگاری مردم، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی، عدم استفاده از ماسک در بسیاری از اماکن عمومی، شرکت در دورهمی های خانوادگی و و برگزاری مراسمات عروسی و عزا سبب افزایش تعداد بیماران بستری و سرپایی در شهرستان شده است.

حسین فارسی با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و تزریق واکسن در دُزهای دوم و سوم، بیان کرد: فعالیت رستوران‌ها به صورت بیرون‌بر است و با هرگونه تخلف در این زمینه برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی اماکن و باشگاه‌های ورزشی در سطح این شهرستان با ۴۰ درصد ظرفیت باید به کار خود ادامه دهند، از تداوم و تشدید بازرسی و نظارت اکیپ‌های مشترک از اصناف و بازاریان، تالارها و رستوران‌ها و اماکن ورزشی خبر داد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید