امروز: دوشنبه, ۳ دی ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 22 جماد ثاني 1446 | 2024-12-23
کد خبر: 395275 |
تاریخ انتشار : 01 آبان 1399 - 11:46 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری از صدور ۱۰۸ پروانه جدید دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی در شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد: این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است. به گزارش صلح خبر، […]

به گزارش مجله اقتصادی صلح خبر

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری از صدور ۱۰۸ پروانه جدید دفاتر پیشخوان خدمات دولت و دفاتر ICT روستایی در شش ماهه اول سال ۹۹ خبر داد و اعلام کرد: این آمار نسبت به سال گذشته رشد ۶۰ درصدی داشته است.

به گزارش صلح خبر، دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به مردم و کاهش فساد در دستگاه‌های اداری راه‌اندازی شدند. تمام دستگاه‌های اجرایی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خود را به این دفاتر واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبه‌بندی‌ دفاتر پیشخوان را راه‌اندازی کرد با این هدف که با استفاده از آن می‌توان از حقوق دفاتر دفاع کرده و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.

در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، حمید یوسف‌پور با اشاره به وجود ۷۸۹ دفتر پیشخوان در استان‌های گیلان، قزوین و زنجان، گفت: فعالیت این دفاتر باعث کاهش چشمگیر مراجعه مردم به دستگاه‌های خدمت‌دهنده، کاهش ترددهای شهری، تسهیل در دریافت خدمات و … شده است.

وی با اشاره به شکایات ثبت‌شده در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵، عنوان کرد: در شش ماهه اول سال جاری، ۴ هزار و ۹۶۷ شکایت در حوزه فعالیت منطقه شمال غرب رگولاتوری در سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات مردمی ۱۹۵ ثبت شده است که ۱۷۰ شکایت مربوط به عملکرد دفاتر پیشخوان می‌شود.

مدیرکل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه شمال غرب رگولاتوری درباره موضوعاتی که در مورد آنها شکایت ثبت شده است، اظهار کرد: از شکایات ثبت‌شده در این سامانه، ۲۹۶۲ شکایات درباره ارتباطات ثابت، ۱۶۶۲ شکایات درباره ارتباطات سیار، ۱۱۱ شکایت درباره خدمات پستی و ۶۲ شکایت درباره تداخلات فرکانسی است که با اقدامات صورت‌گرفته ۴۳۶۷ شکایت یعنی ۸۸ درصد شکایات بررسی و پاسخ داده شده است.

یوسف‌پور دلایل بروز مشکلات در بخش ارتباطات سیار را زمان‌بر بودن اصلاح و بهینه‌سازی شبکه تلفن همراه دانست و افزود: علاوه بر این، عواملی مانند سرقت کابل و تجهیزات مخابراتی و فرسوده بودن شبکه کابل مسی از جمله دلایل بروز مشکلات در بخش ارتباطات ثابت است.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام‌شده در منطقه شمال غرب رگولاتوری را شناسایی و رفع منشا ۶۲ مورد تداخل فرکانسی عنوان کرد و گفت: عمده مشکلات تداخلات فرکانسی ایجادشده در این منطقه به استفاده غیرمجاز از تکرارکننده‌های غیراستاندارد باندهای فرکانسی تلفن همراه مربوط می‌شود.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید