امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 530058 |
تاریخ انتشار : 20 آذر 1402 - 10:21 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه «العربی الجدید» وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل در ماه نوامبر(۱۰آبان تا ۹ آذر) با ۱۶.۶ میلیارد شکل(۴.۵ میلیارد دلار) کسری بودجه روبرو شده است. این وزارتخانه اعلام کرد که این افزایش هزینه به دلیل هزینه های جنگ غزه اتفاق افتاده است. براساس این گزارش، این کسری بودجه […]

به گزارش پایگاه «العربی الجدید» وزارت دارایی رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد که اسرائیل در ماه نوامبر(۱۰آبان تا ۹ آذر) با ۱۶.۶ میلیارد شکل(۴.۵ میلیارد دلار) کسری بودجه روبرو شده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که این افزایش هزینه به دلیل هزینه های جنگ غزه اتفاق افتاده است.

براساس این گزارش، این کسری بودجه در ماه نوامبر معادل ۳.۴ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است؛ درحالی که در ماه اکتبر ۲.۶ درصد از تولید ناخالص داخلی را شامل شده بود.

وزارت دارایی رژیم صهیونیستی اضافه کرد: کسری بودجه تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۴ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید.

این وزارتخانه افزود: درآمدهای اسرائیل درماه گذشته ۱۵.۶ درصد کاهش داشته است و این کاهش تاحدودی نتیجه به تاخیر افتادن دریافت مالیات ها به خاطر جنگ دوماه در غزه بوده است.

در همین رابطه روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» دریک گزارش تحلیلی اعلام کرد که تهدیدهای ارتش یمن در دریای سرخ بر رژیم اسرائیل تاثیر می گذارد.

این روزنامه نوشت: این تهدیدها می تواند، دریای سرخ را کانون اصلی جنگ آینده قراردهد.

سخنگوی ارتش یمن روز شنبه به همه شرکت های حمل و نقل و کشتیرانی نسبت به همکاری با رژیم صهیونیستی هشدار داد.

سرتیپ «یحیی سریع» گفت: تصمیم گرفته شده است تا زمانی که نیازهای غذایی و دارویی نوار غزه تامین نشود، از عبور کشتی ها از هر کشوری به مقصد سرزمین های اشغالی فلسطین جلوگیری شود و این کشتی ها هدفی مشروع برای نیروهای مسلح یمن خواهند بود.

مدیر بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین پیشتر گفته بود که اقدامات نیروی دریایی یمن در جلوگیری از عبور و مرور کشتی‌ها به طرف سرزمین‌های اشغالی فلسطین موجب از دست رفتن ۸۵ درصد درآمدهای این بندر شده است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی به نقل از مدیر بندر ایلات در جنوب سرزمین های اشغالی فلسطین اضافه کرد که تهدیدات نیروی دریایی ارتش یمن مانع ورود کشتی‌های حامل ۱۴ هزار خودرو به این بندر شده است.

وی افزود: ۸۵ درصد درآمد ما از واردات خودرو است و تهدیدات نیروی دریایی یمن مانع این درآمدها شده است.

311311

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید