امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 94629 |
تاریخ انتشار : 29 تیر 1395 - 11:46 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر محمد اصغری در گفتگویی اختصاصی ، با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در بخشهای جنوبی و ارتفاعات مرکزی البرز در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر همراه با رعد و برق بودیم، افزود: در شهرهای بندرعباس، یاسوج و حتی زاگرس جنوبی با بارندگی همراه بود. وی با بیان اینکه […]

به گزارش پایگاه خبری صلح خبر محمد اصغری در گفتگویی اختصاصی ، با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در بخشهای جنوبی و ارتفاعات مرکزی البرز در ساعات بعدازظهر شاهد رشد ابر همراه با رعد و برق بودیم، افزود: در شهرهای بندرعباس، یاسوج و حتی زاگرس جنوبی با بارندگی همراه بود.
وی با بیان اینکه روند افزایش دما کماکان تا پایان هفته ادامه دارد، گفت: طبق آخرین اطلاعات ایستگاه هواشناسی امروز صبح قزوین با 7 درجه ، کرج و زنجان با 4 درجه و تهران با 2 درجه نسبت به روز قبل گرمتر شده اند.
اصغری با اشاره به اینکه گرمترین ایستگاه هواشناسی، آبادان را 50 درجه نشان می دهد، گفت: دمای امروز شوش، ‌شوشتر و مهران نیز 49 درجه بوده است.
وی گفت: اتفاق جدیدی که در روزهای آینده در استان خوزستان و تا حدودی بندر عباس می افتد وقوع جریانات جنوبی(شرجی شدن هوا) علاوه بر گرمای هواست.
اصغری تصریح کرد: در مرز مازندران، ‌تهران و البرز نیز شاهد رشد ابر و بارش در ساعات بعدازظهر خواهیم بود.

نوشهر رکوردار بارش های تابستانی
اصغری با اشاره به اینکه به پایان اولین ماه گرم سال نزدیک می شویم افزود: تا کنون نوشهر با 180 میلی متر، رودسر 175 میلی متر، لاهیجان 168 میلی متر، انزلی 119 میلی متر و بابلسر 111 میلی متر بیشترین بارش ها را در فصل گرم سال داشتند.
وی گفت: پیش بینی ما بر این بود که بارش ها در سواحل دریای خزر افزایش پیدا کند که این اتفاق رخ داد.
این کارشناس هواشناسی تصریح کرد: پیش بینی می شود دمای هوا در فصل تابستان نیم تا یک و نیم درجه گرمتر خواهد بود.

اصغری با بیان اینکه دمای هوای پایتخت تا پایان این هفته افزایش می یابد، افزود: این افزایش دما که در بیشتر مناطق کشور رخ می دهد در تهران به 40 درجه و بیشتر خواهد رسید.

منبع :خبرگزاری صدا و سیما

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید