امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 476118 |
تاریخ انتشار : 28 تیر 1401 - 12:48 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان رضوی شعب همیاران صلح توسعه حل اختلاف با حضور معاون اول رئیس قوه قضائیه، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد. حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول رئیس قوه قضاییه، در مراسم افتتاح شعب همیاران صلح توسعه حل اختلاف گفت: فصل خصومت […]

صلح خبر/خراسان رضوی شعب همیاران صلح توسعه حل اختلاف با حضور معاون اول رئیس قوه قضائیه، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف دستگاه قضا، رئیس کل دادگستری و مسئولان قضایی خراسان رضوی آغاز به کار کرد.

حجت‌الاسلام محمد مصدق، معاون اول رئیس قوه قضاییه، در مراسم افتتاح شعب همیاران صلح توسعه حل اختلاف گفت: فصل خصومت و اجرای حق بر عهده قوه قضاییه است و صلح و سازش بر عهده مرکز توسعه حل اختلاف که این نهاد در سال‌های اخیر به خوبی در انجام وظیفه خود و نهادینه کردن صلح و سازش درخشیده است.
وی افزود: در اهمیت صلح و سازش روایات بسیاری داریم و مشارکت و توسعه آن به زندگی اجتماعی و فردی ما برکت خواهد داد.
معاون اول قوه قضاییه با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ صلح و سازش در دادگاه‌ها و دادسرا در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد تا پرونده‌ها به صلح و سازش منتهی شود، اظهار کرد: با عملیاتی شدن این فرهنگ قرآنی و علوی قسمت عمده‌ای از مشکلات خانواده‌ها و اختلافات مردم حل خواهد شد.
وی بیان کرد: با ابتکارات و تلاش‌های مرکز توسعه حل اختلاف موضوع صلح و سازش فراگیرتر شده است، به طوری که حل اختلافات صنوف و مجموعه‌های مختلف به خودشان واگذار می‌شود.
مصدق با بیان اینکه در حال حاضر صلح و سازش با ۴۰ سال پیش کاملا تفاوت دارد، با تاکید بر لزوم توجه به موضوع آموزش همیاران صلح بیان کرد: مذاکره با طرفین برای حل اختلاف یک مهارت، فن و علم است و باید برای حل و فصل ریشه‌ای اختلافات، صلح و سازش به صورت مهارتی انجام شود.  
حجت‌الاسلام صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه نیز در خصوص اهمیت صلح و سازش از آینه روایات و تاثیر غیر قابل انکار آن در زندگی اجتماعی و فردی مردم با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: یکی از مهارت‌هایی که باید به آن به صورت ویژه توجه شود، مهارت کنترل خشم است.
به گزارش روابط عمومی دادگستری خراسان رضوی در ادامه جلسه غلامعلی صادقی، رئیس کل دادگستری خراسان رضوی، بر حل مشکلات جامعه با ترویج صلح و سازش تاکید کرد.
وی گفت: علاقه و حرکت افراد در نهضت صلح و سازش برکات زیادی دارد و منجر به کاهش مشکلات اجتماعی می‌شود.
رئیس کل دادگستری خراسان رضوی افزود: هر چقدر علاقه‌مندی به صلح و سازش و فعالیت در این مسیر بیشتر باشد، شاهد کم شدن حجم پرونده‌ها در مراجع قضایی خواهیم بود که این موضوع بار سنگین رسیدگی به دعاوی را کاهش می‌دهد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید