امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 486826 |
تاریخ انتشار : 09 آبان 1401 - 11:33 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/فارس دبیرکل انجمن جهانی کلان‌شهرهای جهان، متروپلیس با ارسال پیامی در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد. جوردی واکوور دبیرکل متروپلیس طی پیامی به محمدحسن اسدی شهردار شیراز در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، حمایت و همبستگی کل جامعه […]

صلح خبر/فارس دبیرکل انجمن جهانی کلان‌شهرهای جهان، متروپلیس با ارسال پیامی در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع) حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد.

جوردی واکوور دبیرکل متروپلیس طی پیامی به محمدحسن اسدی شهردار شیراز در پی حادثه تروریستی حرم حضرت شاهچراغ(ع)، حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز اعلام کرد.
به نقل از شهرداری شیراز، دبیرکل متروپلیس در این پیام آورده است: پیرو خبر حمله تروریستی هولناک به حرم شاهچراغ و درد و رنج غیرقابل تحمل و از دست رفتن زندگی انسان‌ها،  بدین وسیله حمایت و همبستگی کل جامعه متروپلیس را با شهروندان شهر تاریخی شیراز، عضو ارزشمند این سازمان و دوست همه ما، اعلام می‌کنم.
دبیرکل متروپلیس با بیان اینکه برای دهه‌ها، تعهد به صلح و زندگی ارزشمند انسان، شهرهای جهان را در کنار هم جمع کرده است، اضافه کرده است: ارزش‌های دیپلماسی شهری دقیقا نقطه مقابل آن چیزی است که شهر شما چهارشنبه گذشته تجربه کرد. 
واکوور اذعان کرده است: آگاهم وقتی اعلام می‎دارم در رد و مبارزه با تروریسم و خشونت در کنار شما به عنوان شهردار و شهروندان شهر شیراز ایستاده‌ایم از جانب کل جامعه متروپلیس سخن می‌گویم، شهرها تسلیم ترور نخواهند شد و متحد و شانه به شانه علیه آن ایستاده‎ایم.
دبیرکل متروپلیس در پیام خود خطاب به شهردار شیراز نوشته است: در این لحظات اندوه برای شهروندان شهر جنابعالی، فکر و دعای اعضای متروپلیس همراه کسانی است که زندگیشان بواسطه این جنایت سنگدلانه به پایان رسیده، کسانی‌که همچنان جراحاتشان در حال التیام بوده و کسانی که عزیزانشان را از دست داده‌اند.
 واکوور بیان کرده است: می‌دانیم شهر شیراز و شهروندان آن، بازماندگان این حادثه را تنها نخواهند گذاشت و درد و رنج آنان را فراموش نخواهند کرد و می خواهیم شیراز بداند که تنها نیست و صمیمانه آرزو داریم که صلح و آرامش روحی به زودی به شیراز باز گردد.
بنابراین گزارش، انجمن کلانشهرهای جهان، متروپلیس، با بیش از ۱۴۰ عضو از سرتاسر جهان، از مهمترین و معتبرترین نهادهای بین‌المللی در حوزه مدیریت شهری بوده که در سال ۱۹۸۴ به ابتکار شهرداری پاریس تاسیس شد و مقر و دبیرخانه مرکزی آن در بارسلون اسپانیا قرار دارد.
یادآور می‌شود شهرداری شیراز سال ۱۳۸۶ عضو متروپلیس شد و آذر ۱۳۹۹ با رای اعضای مجمع عمومی به عضویت هیات مدیره این سازمان درآمد.
به گزارش صلح خبر، غروب چهارشنبه چهارم آبان، یک تروریست تکفیری با حمله به زائران حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، ۱۳ تن را شهید و بیش از ۳۰ نفر را مصدوم و مجروح کرد. این تروریست علیرغم تلاش‌های پزشکان به دلیل مجروحیت براثر برخورد گلوله، به هلاکت رسید.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید