امروز: جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 25 شوال 1445 | 2024-05-03
کد خبر: 43216 |
تاریخ انتشار : 18 دی 1391 - 0:38 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

پارسی وی : رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفت. به گزارش پارسی وی امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات جلسه امروز عصر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، گفت: رفع ایرادات شورای […]

پارسی وی : رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش پارسی وی امیر خجسته در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جزئیات جلسه امروز عصر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی ، گفت: رفع ایرادات شورای نگهبان به قانون اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهور در کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

خجسته با اشاره به ایرادات وارده شورای نگهبان به این قانون رفع این ایرادات را در راستای تقویت قانون دانست و گفت: در قانونی که برای اصلاح قانون انتخابات ریاست  جمهوری در کمیسیون شوراها تصویب شد تقویت جایگاه ریاست جمهوری، افزایش مشارکت عمومی، ضابطه مندی دستگاه اجرایی و برگزار کننده انتخابات و ساماندهی انتخاب شوندگان مورد توجه و دقت قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به اینکه اصل اصلاح قانون انتخابات مورد تاکید شورای نگهبان بود ایرادات وارده را بیشتر در حوزه شکلی و روش اجرایی ارزیابی کرد و افزود: ابهاماتی در خصوص روش اجرا در زمان انتخابات از ثبت مدارک و نحوه عمل وجود داشت که در جلسه امروز نسبت به رفع آنها اقدام شد.

خجسته ابراز امیدواری کرد که با رفع سریع ایرادات وارده با تصویب نهایی آن در مجلس انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 بر اساس این قانون عمل شود.

وی افزود: در این جلسه علاوه بر نمایندگان شورای نگهبان ، نماینده دولت ، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی و مشاورین کمیسیونها نیز حضور داشتند که تمام بندهای ایرادی شورای نگهبان مورد بررسی و اصلاح قرار گرفت.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به نشست دبیران احزاب سیاسی کشور با کمیسیون شوراها گفت: راهکارهای عملی ، تقویت و ساماندهی احزاب کشور با حضور دبیران کل و فعالین سیاسی کشور در کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خجسته با اعلام این خبر افزود: نقش نقش غیر قابل انکار حضور احزاب در صحنه های سیاسی و اجتماعی کشور عاملی است که اصلاح قانون احزاب را به اهمیتی بی بدیل در صحنه سیاسی کشور تبدیل کرده و کمیسیون شوراها با آسیب شناسی شرایط موجود در صدد است وضعیت مناسبی برای احزاب فراهم کند.

رئیس کمیسیون شوراها بهره مندی از نظرات فعالیت احزاب را نقطه قوت تدوین قانون احزاب دانست و گفت: برای اولین بار در بحث تدوین قوانین مرتبط با احزاب از فعالین این حوزه دعوت شد تا با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات بر تهیه قانون جامعی برای احزاب مشارکت فعالیت داشته باشد.

وی فعالیت احزاب را مسیری برای دستیابی به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی دانست و ابراز امیدواری کرد با اصلاح قانون احزاب و تغییر فرهنگ و کارکرد حزبی در کشور می توان از احزاب سیاسی در تصمیمات کلان کشور بهره مند شد.

خجسته ادامه داد: لزوم توجه احزاب به الگوهای اسلامی – ایرانی، استفاده از احزاب به عنوان اولین مشاور نظام در مواضع تصمیم گیری و اجرایی، تامین افراد عضو احزاب ، تبیین و تدوین جایگاه حزب در نظام سیاسی کشور، تقویت جایگاه خانه احزاب و بهره مندی از رسانه و دیدارگاههای ملی و عمومی از جمله پیشنهادهای شاخص شرکت کنندگان در این جلسه بود.

وی خاطرنشان کرد: از نکات حائز اهمیت در این جلسه اشاره شرکت کنندگان به برگزاری این نشست پس از 33 سال از طول انقلاب اسلامی بود که با استقبال گرم احزاب و در فضایی کارشناسانه و صمیمی برگزار شد.

وی تاکید کرد: به گفته یکی از دبیران کل احزاب برگزاری این نشست توسط کمیسیون شوراها مصداق و نمونه بارز توجه به توسعه سیاسی توسط مجلس شورای اسلامی است.

رئیس کمیسیون شوراها ضمن نام بردن احزابی که در جلسه امروز حضور داشتند گفت: حزب موتلفه، کانون زندانیان سیاسی مسلمانان قبل از انقلاب، جامعه اسلامی مهندسین ، جمعیت مستقل ایران اسلامی ، حزب اراده ملت ایران ، جمعیت مستقل ایران اسلامی،  حزب وحدت و همکاری ایران اسلامی، انجمن اسلامی مدرسین دانشگاهها، حزب اسلامی ایران زمین، حزب عدالت طلبان ایران اسلامی، خانه کارگر، جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی و کانون تربیت اسلامی از جمله احزابی بودند که دبیران کل آنان در این نشست حضور داشتند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :ثمین

      اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهور در مجلس بخش گالری هنرمندان را نیز کاملتر کنید.

    1. نویسنده :علما.ابرار

      مطلب قابل تاملی بود.