امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 228158 |
تاریخ انتشار : 15 فروردین 1397 - 10:06 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ اصرار شورایی ها برماندن نجفی در بهشت به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول امروز خود نوشن:  اصرار شورایی ها برماندن نجفی در بهشت اعضای شورای شهر تهران دیروز درحالی به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید رفتند که این جلسه، برخلاف روال سابق در سال […]

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛

اصرار شورایی ها برماندن نجفی در بهشت

به گزارش صلح خبر؛ روزنامه ایران در صفحه اول امروز خود نوشن:  اصرار شورایی ها برماندن نجفی در بهشت

 اصرار شورایی ها برماندن نجفی در بهشت

اعضای شورای شهر تهران دیروز درحالی به استقبال نخستین جلسه خود در سال جدید رفتند که این جلسه، برخلاف روال سابق در سال گذشته، پشت درهای بسته و به صورت غیرعلنی برگزار شد. موضوع جلسه دیروز همان‌طور که حدس زده می‌شد به موضوع استعفای شهردار تهران اختصاص داشت، اما اعضا ترجیح دادند که این جلسه را صرفاً یک جلسه هم اندیشی بنامند!
با این‌همه، محمدعلی نجفی میهمان ویژه آنها شد تا بلکه به اصرار اعضا از تصمیمش منصرف شده و کار را برای انتخاب شهردار جدید سخت‌تر نکند. اما نجفی با استناد به قضاوت سه پزشک مختلف درباره بیماری صعب العلاجش حاضر به پس گرفتن استعفا نشد. پیش از این البته براساس برخی گمانه زنی‌ها این‌طور نشان داده می‌شد که شهردار 67 ساله تهران، تمایلی به استعفا نداشته و فشارهایی از بیرون، او را وادار به رفتن از بهشت کرده است، اما اصرار نجفی به استعفا با وجود تمایل شورایی‌ها به ماندن او، نشان داد که ظاهراً این تصمیم به هر دلیلی، تصمیم شخص‌ خودش بوده و خود او دیگر علاقه‌ای به ماندن در شهرداری تهران ندارد! آن‌طور که اعضای شورای شهر بعد از جلسه غیررسمی دیروز اعلام کردند، موضوع استعفا رسماً درجلسه نوزدهم فروردین یعنی یکشنبه آینده مطرح می‌شود، اما این جلسه، نخستین جلسه رسمی سال جدید شورای شهر محسوب می‌شود! جلسه دیروز البته حاشیه‌هایی هم داشت، چه آنکه بعد از قطعی شدن رفتن نجفی، بازار اسامی داغ شد تا از پشت درهای بسته، سرپرست و جایگزین احتمالی او معرفی شود. جالب اینکه براساس برخی نقل قول‌ها، مصطفی سلیمی، شهردار یک روزه تهران هم که پیش از آمدن «نجفی» طی چند ساعت سرپرست شهرداری تهران بود، بار دیگر با 20 رأی به‌عنوان سرپرست معرفی شد، (او هم‌اکنون شهردار منطقه 3 تهران است) اما این خبر بسرعت از سوی سخنگوی شورای شهر تکذیب شد تا اسامی دیگری برای گمانه زنی مطرح شوند! با اینهمه چند دقیقه بعد «علی اعطا»، سخنگوی شورا، در توئیتی خیال همه را از بابت آمدن سرپرست جدید راحت کرد و گفت تا جلسه یکشنبه، هیچ گزینه‌ای مطرح نیست، چراکه هنوز استعفا در جلسه شورا مورد گفت‌و‌گو و پذیرش قرار نگرفته است! او البته تلویحاً دوباره این امید را داد که ممکن است نجفی در «بهشت» بماند! اگرچه تازمانی که شورا رسماً استعفا را نپذیرد نجفی همچنان شهردار تهران خواهد ماند. به همین علت هم او بعد از جلسه دیروز که تقریباً یک ساعت میهمان شورایی‌ها بود، به دیدن کارکنان شهرداری رفت تا مراسم عید دیدنی را به‌جا آورد.
میثاق نامه پس گرفته می‌شود؟!
اگر نجفی برود، چه کسی جایگزین او خواهد شد؟ این سؤالی است که این روزها، ذهن بسیاری را درگیر کرده است. اگرچه هنوز اسامی قطعی و حتی محکمی از جایگزینان نجفی اعلام نشده، اما گمانه زنی‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی همچنان ادامه دارد. محتمل‌ترین گزینه این روزها محسن هاشمی است. اما پایبندی به میثاق نامه، دست شورایی‌ها را برای انتخاب او بسته است. البته در اخباری غیررسمی و تأیید نشده این‌طور به‌نظر می‌رسد که قرار است میثاق نامه از سوی شورای عالی اصلاح‌طلبان پس گرفته شده و این شرط هم خود به خود لغو شود. دراین صورت محسن هاشمی می‌تواند شهردار آینده تهران شود!
عملکرد نجفی مثبت است
آنطور که حال و هوای جلسه دیروز نشان می‌داد، اکثر شورایی‌ها اصرار به ماندن نجفی داشته‌اند، مرتضی الویری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا در حاشیه برگزاری جلسه غیرعلنی شورا در این باره گفت که همه اعضا، متفق القول معتقد بودند که نجفی باید بماند. براین اساس در این جلسه اصلاً بحث گزینه‌های دیگر شهرداری و سرپرستی مطرح نشد.
وی دلیل این اصرار را هم عملکرد مثبت نجفی اعلام و تأکید کرد: این بیماری‌ را خیلی‌ها دارند و دلیلی بر استعفا نیست، ما معتقدیم عملکرد نجفی در شهرداری تهران مثبت بوده است و انتخاب گزینه دیگر به جای نجفی فعلاً مطرح نیست.
استعفا احتمالاً پذیرفته نمی‌شود
سخنگوی شورای شهر تهران هم در حاشیه این جلسه با بیان اینکه اگر این بیماری جدید حادث نمی‌شد، احتمالاً نجفی استعفا نمی‌داد، گفت: تأکید می‌کنم که این بیماری جدیداً برای ایشان اتفاق افتاده است و اصلاً امر غریبی نیست. همه اعضا به این علت ناراحت هستند و فعلاً فضا به گونه‌ای است که در جلسه آینده استعفای ایشان پذیرفته نخواهد شد و براساس قانون تا زمانی که استعفا توسط شورا پذیرفته نشود ایشان شهردار باقی خواهند ماند.
علی اعطا با اشاره به نامه دوم استعفای شهردار تهران گفت: محتوای نامه دوم با نامه اول استعفا تفاوت چندانی نداشت و از نظر محتوا تغییر چندانی نکرده بود. موضوع ایشان این است که با بیماری جدید تحمل فشارها برای ایشان ممکن نیست اما شورا اصرار دارد که ایشان مراحل درمان را طی کرده و سپس به قوت ادامه دهند.
وی تأکید کرد: برآیند نظرات ما در شورای شهر این است که استعفا پذیرفته نمی‌شود، چراکه فضای شهر به گونه‌ای نیست که اعضا براحتی استعفا را قبول کنند.
یکشنبه آینده درباره استعفای شهردار
رأی گیری می شود
اگرچه روایت‌های متعددی از جلسه دیروز بیرون آمده، اما محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران شورا حرف‌های قابل توجهی می‌زند. او با بیان اینکه نجفی چند روز دیگر عمل جراحی دارد، گفت: شهردار در این جلسه تأکید کرد که بیمار است و نمی‌تواند شهر را بدرستی اداره کند. مصلح خبرت شهر در این است که فرد جدید انتخاب شود.وی ادامه داد: البته مخالفان استعفا معتقد بودند که بحث فشارهای سیاسی باعث این تصمیم نجفی شده است. موافقان هم دلایل آقای نجفی را قانع‌کننده دانسته و معتقد بودند که باید خود نجفی در این زمینه تصمیم‌گیری کند.
این عضو شورا گفت: در جلسه دیروز 15 نفر حضور داشتند و 6 نفر نبودند. در بین افراد حاضر مخالفان استعفا بیشتر بود ولی قرار شد در جلسه‌ای که همه اعضا بودند در این باره تصمیم‌گیری شود.علیخانی گفت: همچنین در این جلسه مطرح شد که اگر شورا با رفتن نجفی مخالفت کند آیا خود آقای نجفی می‌ماند؟ که نجفی گفت نمی‌مانم. نهایتاً قرار بر این شد استعفا در روز 19 فروردین در دستور کار قرار گیرد و در جلسه علنی موافقان و مخالفان صحبت کند و در نهایت رأی‌گیری شود.
به گفته وی، مخالفان دلیل اصلی استعفا را مسائل سیاسی عنوان کردند و موافقان(نه اینکه موافق رفتن نجفی باشند ) به صحبت‌های نجفی اعتماد کرده و معتقدند باید خودش تصمیم بگیرد. البته نجفی فشارهای سیاسی را رد نکرد اما معتقد بود بیماری مزید بر علت شده و گفت که اگر فقط بحث سیاسی بود می‌ماند ولی در حال حاضر بحث بیماری بر کار من تأثیر گذاشته، چرا که باید درمان شوم و بزودی عمل جراحی دارم نمی‌خواهم در کار شهرداری خلل ایجاد شود.
وی درباره استعفای دوم نجفی گفت: ایشان قبلاً یک استعفا داده بودند و استعفای دوم خلاصه استعفای اول بود.
وی با تأکید بر این موضوع که بسرعت نمی‌توانیم گزینه جدیدی برای شهرداری انتخاب کنیم، گفت: ابتدا سرپرست می‌گذاریم و بعد شهردار را انتخاب می‌کنیم چرا که نمی‌توانیم شهر را به حال خود رها کنیم. وی در پاسخ به این پرسش که از گزینه‌های قبلی که برای شهرداری تهران مطرح کرده بودید این بار استفاده می‌کنید، گفت:‌ نمی‌دانم. اصلاً موضوعی مطرح نشده است برخی از آن افراد در جاهایی سمت گرفتند و برخی هم مانند مرعشی استعفا داده‌اند.
علیخانی در پاسخ به این پرسش که شما از اول می‌دانستید که آقای نجفی ممکن است استعفا دهد پس چرا وی را به‌عنوان شهردار انتخاب کردید؟ گفت:‌خیلی از دوستان یادشان است که این موضوع در آن زمان هم مطرح شد و مصاحبه‌هایی هم صورت گرفت اما آقای نجفی صراحتاً اعلام کرد که خوب شده و قلبش مشکلی ندارد آن موقع موضوع بیماری جدید مطرح نبود.

سرويس اخبار روز خبرگزاري صلح خبر

اگر فيلم يا فيلم يا تصاويري داريد که تمايل داريد با ديگران به اشتراک بگذاريد، از بخش خبرنگاران صلح خبر براي ما ارسال نماييد. تا پس از بررسي در مجله مديا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمايل داشته باشيد با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاوير و فيلم ها و فيلم هاي خودتان، قوانين و عرف را رعايت نماييد تا قابليت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پايگاه تحليلي خبري صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید