امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 540828 |
تاریخ انتشار : 14 فروردین 1403 - 13:53 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های اسپانیایی، نخست‌وزیر اسپانیا گفت مادرید تا ماه ژوئیه کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. به گزارش صلح خبر، چنین اظهاراتی توسط «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در جریان سفرش به «خاورمیانه» عنوان شده است. خبرگزاری دولتی EFE در اسپانیا، روزنامه «ال پائیس» و «لا ونگوردیا» به نقل از […]

طبق گزارش‌های منتشر شده از سوی رسانه‌های اسپانیایی، نخست‌وزیر اسپانیا گفت مادرید تا ماه ژوئیه کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت.

به گزارش صلح خبر، چنین اظهاراتی توسط «پدرو سانچز» نخست‌وزیر اسپانیا در جریان سفرش به «خاورمیانه» عنوان شده است.

خبرگزاری دولتی EFE در اسپانیا، روزنامه «ال پائیس» و «لا ونگوردیا» به نقل از نخست‌وزیر اسپانیا نوشتند که این کشور تا ماه ژوئیه کشور فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. او ظاهرا این اظهارات را در اولین روز سفرش در امان، پایتخت اردن عنوان کرده است.

پدرو سانچز ضمن تاکید بر گفت‌وگوهای جاری و مداوم در سازمان ملل متحد گفت امیدوار است که جنگ غزه پیش از انتخابات پارلمان اروپا در اوایل ماه ژوئن به اتمام برسد.

طبق آنچه خبرگزاری EFE اسپانیا گزارش کرده است، نخست‌وزیر این کشور انتظار دارد اسپانیا تا ماه ژوئیه کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و هم‌چنین «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین کشور عضو را جهت اتخاذ موضعی مشابه تحت فشار قرار دهد.

طی نشست شورای اروپا در تاریخ ۲۲ مارس (۳ فروردین) سانچز گفت که با رهبران ایرلند، مالت و اسلونی برای «برداشتن اولین گام‌ها» جهت به رسمیت شناختن کشوری که فلسطینیان در کرانه باختری تحت اشغال اسرائیل و نوار غزه اعلام کرده‌اند، توافق کرده است.

از طرفی، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا طی جلسه‌ای در اسپانیا در ماه نوامبر توافق کردند که راهکار ۲ دولتی برای درگیری فلسطین-رژیم صهیونیستی کارساز است.

از سال ۱۹۸۸، از ۱۹۳ عضو سازمان ملل، ۱۳۹ عضو، کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ که بیش از ۱۰۰ هزار شهید و زخمی بر جای گذاشته و موجب تخریب گسترده زیرساخت‌ها و بروز فاجعه انسانی بی‌سابقه‌ای شده، در میان کشورهای اتحادیه اروپا، اسپانیا بیشترین انتقاد را از این رژیم داشته است.

در پی موضع‌گیری مادرید نسبت به جنگ در غزه، روابط میان رژیم صهیونیستی و اسپانیا دچار تنش شد و نوامبر گذشته پس از آنکه سانچز در خصوص مشروعیت این جنگ ابراز تردید کرد، تل‌آویو سفیر خود در مادرید را فراخواند اما در نهایت این سفیر به مادرید بازگشت.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید