امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 475770 |
تاریخ انتشار : 25 تیر 1401 - 10:33 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

گروه‌های فلسطینی از مواضع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی با جو بایدن استقبال کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از صدی البلد، گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای از مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار و کنفرانس مشترک اخیر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیت لحم و تأکیدش بر […]

گروه‌های فلسطینی از مواضع رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در کنفرانس مطبوعاتی با جو بایدن استقبال کردند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از صدی البلد، گروه‌های فلسطینی در بیانیه‌ای از مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در دیدار و کنفرانس مشترک اخیر با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیت لحم و تأکیدش بر لزوم حل مسئله آوارگان فلسطینی، توقف جنایت‌های اسرائیل، توقف شهرک‌سازی، توقف قتل و بازداشت‌های روزانه، مجازات قاتلان شیرین ابوعاقله، خبرنگار فلسطینی، بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی و حذف نام سازمان آزادیبخش فلسطین”ساف” از لیست تروریسم استقبال کردند.
در این بیانیه آمده است: مواضع محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بیانگر امیدها و آرمان‌های ملت فلسطین درباره آزادی و استقلال است.
محمود العالول، معاون رئیس فتح گفت: عباس با وضوح موضع فلسطین را درباره آرمان‌های ملت و پافشاری برای رسیدن به آزادی و حقوق توضیح داد و بر لزوم تثبیت اصول روند صلح براساس قطعنامه‌های بین المللی تأکید کرد.
وی گفت: عباس بر لزوم پایان اشغال و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی و پایان سیاست آپارتاید و لزوم مشارکت دولت آمریکا در توقف شهرک سازی و خشونت شهرک نشینیان تأکید کرد.
ولید العوض، عضو دفتر سیاسی حزب خلق فلسطین نیز گفت: اظهارات عباس واضح بود. او گفت که فلسطین دروازه امنیت و ثبات منطقه و جهان است و احقاق حقوق فلسطینی‌ها از جمله حق آوارگان و تشکیل کشور مستقل فلسطین راه تحقق صلح و امنیت در منطقه است.
محمود الزق، عضو دفتر سیاسی جبهه مبارزه مردمی نیز گفت: عباس در اظهاراتش خواسته‌های تمام فلسطینی‌ها درباره تحقق حاکمیت ملی و تشکیل کشور مستقل را بیان کرد. این اظهارات بسیار واضح بود. اصل مسئله فلسطین پایان اشغال و تحقق حاکمیت ملی و به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.
فیصل عرنکی، معاون دبیرکل جبهه عربی آزادی نیز گفت: موضع عباس درباره احقاق حقوق فلسطینی‌ها ثابت است.
سفیان مطر، عضو دفتر سیاسی جبهه آزادی فلسطین گفت: عباس بر مسئله مهمی تأکید کرد و ان این است که منطقه تنها زمانی شاهد ثبات خواهد بود که ملت فلسطین به حقوق مشروع خود دست یابند.
مطر به اهمیت اظهارات عباس اشاره کرد که گفته بود صلح از فلسطین و قدس آغاز می‌شود.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید