امروز: پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الخميس 2 ذو القعدة 1445 | 2024-05-09
کد خبر: 483527 |
تاریخ انتشار : 08 مهر 1401 - 23:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان شرقی بی شک حضور تماشاگران در هر مسابقه‌ای، یکی از جذابیت‌های بی نظیر تورهای ورزشی است و استقبال آن‌ها از ورزشکاران در خط پایان می‌تواند طعم شیرین قهرمانی را بیش از پیش دلچسب تر کند. همان گونه که در مرحله دوم تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان نیز این شیرینی میسر شد و […]

صلح خبر/آذربایجان شرقی بی شک حضور تماشاگران در هر مسابقه‌ای، یکی از جذابیت‌های بی نظیر تورهای ورزشی است و استقبال آن‌ها از ورزشکاران در خط پایان می‌تواند طعم شیرین قهرمانی را بیش از پیش دلچسب تر کند. همان گونه که در مرحله دوم تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان نیز این شیرینی میسر شد و گردشگران شهر جلفا در خط پایان به استقبال رکاب زنان تیم‌های داخلی و خارجی رفتند.

به گزارش صلح خبر، استارت مسابقه امروز، جمعه هشتم شهریورماه مثل روز گذشته در ساعت ۱۱ صبح از محل پارک ائل گلی تبریز زده شد البته این بار یعقوب هوشیار، شهردار این شهر بود که تپانچه شروع را شلیک کرد. شهرداری که از بدو مدیریت شهری، تفاوت خود را با مدیریت‌های قبلی به نمایش گذاشت و حمایت خود از ورزش و فرهنگ تبریز را نشان داد.

در همان بدو آغاز مسابقه، دوچرخه دو رکاب زن تیم ملی عراق دچار نقص فنی شد و از شرکت در رقابت جا ماندند اما سایر ورزشکاران به خصوص دوچرخه سواران ایرانی، پرقدرت تر و پرادعاتر از دیروز پشت خط ایستادند. امروز باید رکاب زنان داخلی پس از ناکامی در روز نخست، خودی نشان می‌دادند و دل همشهری‌های خود را شاد می‌کردند.

استارت تیم‌ها درست از خط صفر کیلومتر مسابقه به صورت طوفانی آغاز شد و وجب به وجب جاده تبریز_صوفیان که نخستین شهر بین مسیر اصلی تبریز-جلفا است، آماده رسیدن دوچرخه سواران بود.

گرمای امروز هوای تبریز هم‌چون روز گذشته، ملایم اما نور آفتاب گرم تر بود. هرچند رکاب زنان با هوای تبریز آشنا شده‌اند.

گروه‌های دوچرخه سواری به خصوص تیم بسیار آماده بلژیکی با استراتژی خاص خود، نمایش جذابی را تاپایان مرحله دوم این تور بین المللی دوچرخه سواری با سطح نیمه حرفه‌ای و حضور کمیسرهای اتحادیه جهانی ادامه دادند.

وقتی دسته دوچرخه سواران به شهر صوفیان رسید، گروهی از دانش آموزان با یونیفرم‌های مدرسه خود و پرچم به دست در کنار خیابان، رکاب زنان را تشویق می‌کردند. مردم غیور صوفیان از ابتدا تا انتهای شهر خود را با تشویق‌هایشان مزین کرده بودند.

بعد از گذر از صوفیان، جاده زیبای صوفیان- مرند خودنمایی می‌کرد. از زردی تپه‌های اطراف گرفته تا سربالایی و سرازیری‌های مسیر، ماموران خدوم پلیس راهور امنیت این جاده دوبانده را برای برگزاری حرفه‌ای تر تور مهیا کرده بودند.

دسته دوچرخه سواران در ادامه از کنار شهر مرند گذشتند و راه خود را به سمت منطقه آزاد ارس و شهر جلفا چرخاندند. منطقه‌ای مملو از پتانسیل برای جذب گردشگران و سرمایه گذاری‌های بی نظیر.

جلفا که به شهر بدون قبرستان نیز معروف است و نخستین امام جمعه این شهر به تازگی منصوب شده است، امروز با گردشگرانش به استقبال دوچرخه سواران رفت.

مردم از شهرهای مختلف استان که برای خرید و گشت و گذار به جلفا آمده بودند، کنار خط پایان مسابقه، بی تاب حضور رکاب زنان بودند.

و در نهایت در انتهای خیابان و پس از رسیدن خودروهای پلیس و مارشال‌های مسابقه، دسته دوچرخه سواران دیده شد. رقابت بسیار تنگاتنگ و فاصله میلی متری بین دوچرخه سواران بود و هم‌چون صدای وزش بادی در صحرا و با سرعتی بی وصفی، تو در توق یکدیگر از خط پایان گذر کردند.

بر این اساس، دوچرخه سوار آلمانی بود که با فاصله بسیار کم توانست از خط پایان بگذرد و دوچرخه سوار تیم ملی جمهوری اسلامی ایران و رکاب زن مراکشی به ترتیب دوم و سوم شدند.

هم‌چنین با مشخص شدن نتایج خط کوهستانی، امتیازی و بخش جوانان، رکاب زن تایلندی پیراهن خالخالی(دوچرخه سوار برتر کوهستان) و رکاب زن تیم دانشگاه آزاد تبریز پیراهن سبز (دوچرخه سوار برتر امتیازی) را بر تن کردند و پیراهن سفید(دوچرخه سوار برتر زیر ۲۳ سال) ورزشکار آفریقای جنوبی حفظ شد.

در مجموع امتیازات نیز دوچرخه سوار بلژیکی موفق شد پیراهن طلایی روز گذشته خود را بار دیگر بر تن کند.

یکی از صحنه‌های جالب این مرحله نیز تشویق دو دوچرخه سوار از کشورهای آلمان و آفریقای جنوبی توسط تماشاگران بود که عقب تر از گروه اصلی رکاب زنان به خط پایان رسیدند.

گفتنی است؛ مرحله دوم سی و پنجمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران-آذربایجان با مسافت ۱۴۸.۹ کیلومتر در مسیر تبریز-جلفا برگزار شد و دوچرخه سواران ایرانی توانستند پس از ناکامی در روز گذشته، عناوین خوبی را کسب کنند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید