امروز: چهارشنبه, ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأربعاء 1 ذو القعدة 1445 | 2024-05-08
کد خبر: 517197 |
تاریخ انتشار : 07 شهریور 1402 - 12:18 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تابستان امسال شاهد استقبال دانش‌آموزان استان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت ورزشی بودیم. علی امرایی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به استقبال دانش‌آموزان استان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت ورزشی برپا شده از سوی مجموعه آموزش‌وپرورش، […]

صلح خبر/کرمانشاه معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تابستان امسال شاهد استقبال دانش‌آموزان استان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت ورزشی بودیم.

علی امرایی در گفت‌وگو با صلح خبر، با اشاره به استقبال دانش‌آموزان استان برای شرکت در کلاس‌های اوقات فراغت ورزشی برپا شده از سوی مجموعه آموزش‌وپرورش، گفت: تابستان امسال سه درصد دانش‌آموزان استان کرمانشاه در کلاس‌های اوقات فراغت ورزشی (توپی و غیرتوپی) آموزش و پرورش ثبت‌نام کرده بودند که معادل ظرفیت کامل آموزش‌وپرورش استان برای برگزاری کلاس‌های تابستانه ورزشی است.

 امرایی اضافه کرد: بالغ بر ۱۰ هزار دانش‌آموز استان کرمانشاه در کلاس‌های اوقات فراغت ورزشی شرکت کردند که نسبت به سال‌های گذشته روند افزایشی داشته است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه با بیان اینکه تابستان امسال حیاط مدارس را هم برای ورزش کردن در اختیار خانواده‌ها گذاشته بودیم، گفت: در حیاط تعداد زیادی از مدارس استان طرح‌های ورزش “پدر و پسری” و “مادر و دختری” را اجرا کردیم و والدین در کنار فرزندان خود در حیاط مدارس به ورزش کردن پرداختند.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون سرانه فضای ورزشی مدارس استان کرمانشاه ۴۲ صدم مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است، گفت: به ازای هر دانش‌آموز ۴۲ سانتیمتر فضای ورزشی داریم که میانگین کشوری آن هم در همین حدود است.

 وی یادآور شد: متوسط جهانی سرانه فضای ورزشی مدارس بالای یک متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است.

 وی با بیان اینکه فعالیت‌های ورزشی یکی از مهمترین ابزارهای شاداب‌سازی دانش‌آموزان است که باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، تصریح کرد: انجام فعالیت‎های ورزشی موجب تقویت  مهارت‌‎های اجتماعی دانش‌‎آموزان شده و در بعد فرهنگی هم آنها را به سمت رشد و پیشرفت سوق می‌دهد. 

وی با تاکید بر اینکه جامعه به نشاط، پویایی و طراوت نیاز دارد، هزینه کردن در زمینه ورزش را سرمایه‌گذاری بنیادین و بلندمدت عنوان کرد و افزود: ورزش در مدارس برای ایجاد علاقه در کودکان، حفظ شادابی و نشاط آنان، جهت دهی افراد مستعد به رشته های مختلف ورزشی به صورت حرفه ای و همچنین افزایش بهره وری درسی آنان مفید است.

امرایی تقویت حس همکاری، افزایش قدرت تصمیم گیری، ایجاد و تقویت قدرت خلاقیت، از بین بردن روحیه بی تفاوتی و ایجاد انگیزه پیروزی، رعایت حقوق دیگران، اجتماعی نمودن و… را از محاسن توجه به ورزش در دو بخش انفرادی و گروهی ذکر کرد و افزود: دانش‌آموزان در سنین کودکی و نوجوانی بوده و از بازی لذت می برند و این علاقه می تواند بهترین فرصت برای تشویق آنان به سمت ورزش باشد تا به عنوان یک فرهنگ در وجود آنها نهادینه شود و به نوعی خلق و خوی ورزشکارانه بگیرند.

انتهای پیام 

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید