امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 513007 |
تاریخ انتشار : 05 مرداد 1402 - 3:04 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خوزستان اعضای هیات بسکتبال خوزستان در اعتراض به تصمیم فدراسیون و مدیرکل ورزش استان، استعفا کردند و برخی پیشکسوتان نیز اعلام کردند دیگر فعالیتی در این رشته نخواهند داشت.  به گزارش صلح خبر، پس از اختلاف نظر بین رییس فدراسیون و پیرعباسی – رییس سابق هیات بسکتبال خوزستان، حدود یک سال پیش، پیرعباسی از […]

صلح خبر/خوزستان اعضای هیات بسکتبال خوزستان در اعتراض به تصمیم فدراسیون و مدیرکل ورزش استان، استعفا کردند و برخی پیشکسوتان نیز اعلام کردند دیگر فعالیتی در این رشته نخواهند داشت. 

به گزارش صلح خبر، پس از اختلاف نظر بین رییس فدراسیون و پیرعباسی – رییس سابق هیات بسکتبال خوزستان، حدود یک سال پیش، پیرعباسی از این سمت به گفته کارشناسان ورزشی به صورت غیرقانونی کنار گذاشته شد اما پس از حواشی فراوان با تصمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و موافقت فدراسیون برای این هیات، اولین سرپرست انتخاب شد. 

در این مدت همچنان جامعه بسکتبال خوزستان خواستار بازگشت رییس سابق هیات به سمت خود بودند و در ماه های اخیر نیز برخی اعضا با حضور در دفتر مدیرکل ورزش استان ضمن بیان اعتراض خود نسبت به برکناری پیرعباسی که هنوز مدیریت چهار ساله وی در این هیات به پایان نرسیده است، تاکید به بازگشت این شخص داشتند؛ در حالی که به گفته این اعضا، بنی تمیم هم که از مواضع خود کوتاه آمده بود و به نوعی قول بازگشت رییس سابق را با نظر فدراسیون داده بود، از اعضا می خواهد جلسه ای هم در تهران با رییس فدراسیون داشته باشند. 

برخی از پیشکسوتان و اعضای هیات و نیز حامد حدادی به همراه معاون توسعه ورزش اداره کل ورزش خوزستان راهی تهران می شوند و جلسه ای با رییس فدراسیون برای بازگشت پیرعباسی و رفع کدورت پیش آمده بین طرفین برگزار می کنند و در حالی که خروجی جلسه نشان می داد مشکل حل شده است و نفرات حاضر در جلسه خوشبین به بازگشت پیرعباسی بودند، طی دو روز اخیر با اعلام یک تصمیم جدید، جامعه بسکتبال استان به نوعی غافلگیر شد. 

با تصمیم مدیرکل ورزش خوزستان و با موافقت فدراسیون، تهذیبی – رییس اداره ورزش و جوانان دزفول تا زمان برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات بسکتبال استان (احتمالا تا ۱۰ روز آینده)، به عنوان دومین سرپرست هیات معرفی شد؛ انتخاب و تصمیمی که باتوجه به جلسات مکرر برخی از اعضای جامعه بسکتبال خوزستان با مدیرکل ورزش و رییس فدراسیون، با گله مندی آنان همراه بود و اعضا، آن را بی احترامی به خواسته جامعه بسکتبال خوزستان دانستند. 

در این راستان نیز غفور کامروا که ۵۰ سال سابقه فعالیت در بسکتبال دارد، به نشانه اعتراض اعلام کرد که دیگر فعالیتی در این رشته نخواهد داشت. همچنین دبیر هیات، رییس هیات بسکتبال اهواز و روسای هیات های دشت آزادگان، مسجدسلیمان و شوش از سمت های خود استعفا کردند. حافظی – رییس کمیته داوران آقایان و لجمیری – رییس کمیته داوران بانوان هیات، رییس کمیته مسابقات آقایان و بانوان هیات و رییس کمیته استعدادیابی هیات هم از سمت خود استعفا کردند. 

همچنین تیم های جوانان نجوم اهواز و نوجوانان گامینو از حضور در لیگ کشور انصراف دادند و با استعفاهای صورت گرفته، فعلا تمام فعالیت های بسکتبال استان و اهواز متوقف شده است. 

باتوجه به معرفی سرپرست جدید برای هیات بسکتبال خوزستان، محمدعلی چابوک – کارشناس خبره ورزش استان و مسلط به آیین نامه ها، دستورالعمل ها و اساسنامه های ورزشی، در این خصوص به صلح خبر، گفت: پیرعباسی ریاست برحق بسکتبال استان خوزستان است و به استناد ماده ۱۲ تبصره‌ ۱،۲،۳ اساسنامه ثبت شده به شماره ۲۴۴۹ مورخ ۱۴۰۰/۸/۲۳ ثبت شرکت ها با مجوز و موافقت اداره کل ورزش و جوانان خوزستان به شماره ۲۰۹/۹۸۷۱ مورخ ۱۴۰۰/۷/۶، لذا معرفی و صدور حکم جهت معرفی سرپرست بسکتبال خوزستان وجاهت قانونی ندارد. 

باید دید واکنش اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و فدراسیون بسکتبال به استعفای دست جمعی در بسکتبال استان چیست.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید