امروز: دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 28 شوال 1445 | 2024-05-06
کد خبر: 169535 |
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1396 - 11:45 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

از راه های دفع سنگ کلیه، سوار شدن ترن هوایی است از راه های دفع سنگ کلیه، سوار شدن ترن هوایی است به گزارش مجله وبگردی صلح خبر؛ سنگ های کلیه، نهشته های معدنی هستند که در ادرار یافت می شوند و دفع آن ها بسیار دردناک است. نتایج این مطالعات به تازگی منتشر شده […]

از راه های دفع سنگ کلیه، سوار شدن ترن هوایی است

از راه های دفع سنگ کلیه، سوار شدن ترن هوایی است به گزارش مجله وبگردی صلح خبر؛

سنگ های کلیه، نهشته های معدنی هستند که در ادرار یافت می شوند و دفع آن ها بسیار دردناک است. نتایج این مطالعات به تازگی منتشر شده و راهی ساده را برای افراد بیمار پیشنهاد می دهد.

«دیوید وارتینگر» محقق اصلی و اورولوژیست دانشگاه ایالت میشیگان، این ایده را از بیمارانی گرفته که در طول تعطیلات بهار توانسته اند احساس بهتری را تجربه نمایند.

وی در این ارتباط می گوید: «من به همراه یکی از دانشجویانم از یکی از بیماران شنیدیم که وی سه بار سوار ترن هوایی شده و بعد از هر دفعه توانسته یک سنگ کلیه را دفع کند.»

آن ها برای آزمایش ایده خود، با استفاده از سیلیکون و چاپگر سه بعدی و بر اساس مشخصات یک بیمار مرد، سنگ کلیه ای مصنوعی ساختند و آن را درون نمونه ادرار شخص بیمار قرار دادند. سپس راهی «دنیای والت دیسنی» شدند تا ایده خود را مورد بررسی قرار دهند.

آن ها بیش از ۲۰ بار سوار ترن هوایی شدند. نمونه در یک کیف قرار گرفته بود و ارتفاعی مشابه با حالت عادی داشت (حالتی که یک فرد بیمار در ترن نشسته باشد.) آن ها به طور جدا گانه نیز ۲۰ بار سوار دیگر ترن های هوایی این شهر بازی شدند.

نکته مهم اینجاست که برای موثر بودن این روش لزوما نباید ترن های هوایی وحشتناک را تجربه کنید. حتی تکان های ملایم و مدیریت شده نیز می توانند در دفع سریع سنگ کلیه موثر باشند. در این تحقیقات ثابت شد که نشستن در عقب ترن می تواند ۶۴ درصد سنگ را از بین ببرد، در حالی که نشستن در جلوی ترن تنها ۱۷ درصد آن را دفع خواهد کرد.

این روش بیشتر در دفع سنگ های کلیه کوچک با اندازه کمتر از ۴ میلیمتر موثر است. پژوهشگران هنوز هم قصد دارند تحقیقات بیشتری در این زمینه انجام دهند

منبع:العالم

اگر خبر یا گزارشی دارید از بخش خبریار صلح خبر برای ما ارسال نمایید.

خبریار صلح خبر

قوانین خبریار صلح خبر

  1. لطفا در ارسال اخبار و تصاویر و گزارش های خود قوانین و مقرارت را رعایت فرمایید.
  2. از ارسال مطالب خلاف عفت عمومی اکیدا خودداری فرمایید.
  3. از ارسال کاریکاتور یا تصاویر موهن اکیدا خودداری فرمایید.
  4. رعایت کپی رایت الزامی است.
  5. در صورت مشاهده تخلف پس از تذکر ، حساب کاربر خاطی بلافاصله حذف می گردد.
منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید