امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 44605 |
تاریخ انتشار : 18 دی 1394 - 1:03 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – سیدحسن اجازه اجتهاد خود را هم دریافت کرده است. هرچند تا‌به‌حال اعلام نکرده این اجازه یا به‌بیان‌دیگر مجوز را از چه مراجعی دریافت کرده است. اما عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، اعلام کرده بود سیدحسن اجازه اجتهاد خود را از طرف آیت‌الله وحید‌خراسانی دریافت کرده است، او این اجازه را […]

سیاست > احزاب و شخصیت‌ها – سیدحسن اجازه اجتهاد خود را هم دریافت کرده است. هرچند تا‌به‌حال اعلام نکرده این اجازه یا به‌بیان‌دیگر مجوز را از چه مراجعی دریافت کرده است.

اما عبدالواحد موسوی‌لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات، اعلام کرده بود سیدحسن اجازه اجتهاد خود را از طرف آیت‌الله وحید‌خراسانی دریافت کرده است، او این اجازه را از سوی آیات دیگری هم دارد که هنوز اعلام نشده‌اند. اینجا را ببینید.

دو سال بعد از ترک پاستور، اعضای «جبهه یکتا» که شهرتش به گردهمایی وزرا و اعضای کابینه احمدی‌نژاد در آن است، هم هوای «بهارستان» دارند و هم در خاطره «پاستور» باقی مانده‌اند. هم دسته دسته وارد صف رقابت انتخاباتي شده‌اند و هم ژست اجرايي خود را رها نمي‌كنند. آنها ديگر وزير نيستند، اما هنوز براي دولت نسخه مي‌پيچند.  اینجا را ببینید.

اقتصاد

مشاغل مرتبط با مقوله امنیت در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و ایجاد مزیت های رقابتی در کسب و کارهای نوین، در صدر فهرست شغل های پرطرفدار سال های آینده قراردارند.اینجا را ببینید.

سیدضیاء‌الدین خرمشاهی، رئیس پیشین کمیسیون حقوقی و قضائی اتاق بازرگانی، می‌گوید: «باید بپذیریم که میدان رقابتی وجود دارد؛ چون کشورهای سرمایه‌پذیر خیلی زیاد شده‌اند و کشورهای در حال توسعه، تلاش فراوانی می‌کنند که سرمایه‌گذاران خارجی را به سمت خودشان هدایت کنند … ما خیلی تعیین‌کننده شرایط نیستیم. طبیعتا هر کشوری بتواند سرویس بهتری ارائه دهد در جذب سرمایه‌گذار موفق‌تر است». اینجا را ببینید.

فرهنگ

مراسم ختم محمد علی اینانلو امروز چهارشنبه(16 دی) در مسجد بلال صداوسیما برگزار شد. در این مراسم که اجرای آن را شهیدی فر به عهده داشت، چهره‌های مختلف فرهنگی و هنری از جمله عائل فردوسی‌پور مجری برنامه نود حضور داشتند. اینجا را ببینید.

«جنگ ستارگان، نیرو برمی‌خیزد» پس از تنها 20 روز رکورد فروش «آواتار» در آمریکای شمالی را شکست، هر چند که هنوز راه درازی تا رسیدن به رکورد فروش جهانی این فیلم پیش رو دارد. اینجا را ببینید.

جامعه

17آذرماه، مأموران پلیس شهرستان سیرجان در جریان مرگ مرموز مردی در بیمارستان قرار گرفتند. طبق گزارش بیمارستان این مرد 44ساله بر اثر ضربه جسمی تیز و برنده مجروح شده و از شامگاه 13آذر به بیمارستان منتقل شده بود اما پس از 3روز جدال با مرگ، جانش را از دست داد. اینجا را ببینید.

دروازبان تیم فوتبال پرسپولیس راهی بند عمومی زندان اوین شد.”سوشا مکانی” دروازه‌بان تیم فوتبال پرسپولیس تهران که در قسمت قرنطینه زندان اوین حضور داشت، عصر روزچهارشنبه راهی بند عمومی زندان اوین در ندامتگاه یک شد. اینجا را ببینید.

بین الملل

سفیر اسبق کشورمان در مراکش معتقد است در شرایط کنونی منطقه باید مراقب بود تا نظم موجود شکسته نشود چرا که همه کشورها با شکنندگی های مختلف مواجه خواهند شد. اینجا را ببینید.

قطر در اعتراض به آنچه که «تعرض به سفارت عربستان در تهران خوانده است»، سفیر خود را از ایران فرا خواند. اینجا را ببینید.

ورزش

واکنش های جالب پرسپولیسی ها به ماجرای بازداشت سوشا مکانی در روزهای گذشته پر است از نکته.سوشا مكاني پس از حضور در دادسراي فرهنگ و رسانه و ارائه توضيحاتي، با دستور بازپرس بازداشت شد. بازداشت سوشا خیلی زود خبر اول تمام رسانه های ورزشی ایران شد. اینجا را ببینید.

خبر خداحافظی پیام صادقیان با استقبال خیلی از عشق فوتبال ها روبرو شده است. قهر پیام صادقیان که نتوانسته از باشگاه نفت رضایتنامه بگیرد و به صبای قم برود ، به حالت قهر گفته از فوتبال خداحافظی می کند و دیگر بازی نخواهد کرد. او که با نفتی ها در ابتدای این فصل قراردادی نزدیک به 750 میلیون تومانی امضا کرده و درحالی که امسال و بعد از اخراج از پرسپولیس بدون تیم مانده بود، با ریسک بزرگ علی منصوریان و قراردادی گران قیمت به تیم نفت رفت. اینجا را ببینید.


دانش

سحابی بزرگ و باشکوه مرداب انباشته از گازهای داغ و میزبان ستارگان جوان بسیاری است؛این مرداب کیهانی در فاصله ۵۰۰ سال نوری از زمین قرار دارد. اینجا را ببینید.

پژوهشگران در تحقیقات جدید خود دریافتند، خوردن غذا بعد از نیمه شب موجب اختلال در حافظه روز بعد خواهد شد. محققان در این تحقیق تاثیر غذا خوردن در ساعات نامناسب بر عملکرد شناختی و متابولیسم سلامت بدن را مورد بررسی قرار دادند. اینجا را ببینید.


فناوری اطلاعات

در حالی که طرح‌های جدید اپراتورهای تلفن همراه تحت عنوان بسته‌های “مکالمه نامحدود” رضایت نسبی مشترکان را به همراه داشت، توقف اجرای آن با دستور سازمان تنظیم مقررات ارتباطات تعجب همگان را برانگیخت. اینجا را ببینید.

یکی از شگفتی‌های امسال نمایشگاه لاس‌وگاس محصول عرضه‌شده توسط تیم Jide بود که توجه علاقه‌مندان دنیای نرم‌افزار و سخت‌افزار را به خود جلب کرد. این تیم، باکس سخت‌افزاری بنام Remix Mini مجهز به اندروید ویژه دسکتاپ و پی سی را در نمایشگاه لاس‌وگاس رونمایی کرد. اینجا را ببینید.


طنز و کاریکاتور

فضای مجازی و کاربران ایرانی بازهم در واکنش به یک اتفاق سیاسی واکنش های طنز نشان دادند؛ قطع رابطه سیاسی عربستان و در پی آن چند کشور عربی – افریقایی دستخوش طنازی ایرانی ها در فضای مجازی شده است. بخشی از آن را اینجا ببینید.

کاریکاتور بررسی پرونده سوشا مکانی را اینجا ببینید.


چند رسانه ای

بحرین تا دهه50شمسی جزء خاک ایران بود. اینجا را ببینید.

پس از آنکه ساعتی قبل کره شمالی اعلام کرد با «موفقیت» اقدام به آزمایش یک بمب هیدروژنی کرده است بار دیگر تصویر رهبر این کشور در حالی که خود شخصا بر این آزمایش نظارت دارد رسانه‌های خبری جهان را پر کرد. اینجا را ببینید.

پربحث ترین 

طی سال‌های گذشته شبکه نمایش خانگی سریال‌هایی چون «قهوه تلخ»، «قلب یخی»، «ویلای من»، «ابله»، «ساخت ایران»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «شهرزاد» و … را تولید کرده است.
خبرآنلاین بهترین این سریال ها را از نگاه کاربران به نظرسنجی گذاشته است. اینجا را ببینید.


پیام صادقیان از طریق صفحه اینستاگرام خود از فوتبال خداحافظی کرد. او در جدیدترین پست خود در اینستاگرام، صفحه ای سیاه را به نمایش گذاشته و زیر آن نوشته است: «دیگه خسته شدم. دیگه حالم از این فوتبال به هم می خوره. دیگه کم آوردم. مرسی که همیشه حمایتم کردید. خداحافظ.» اینجا را ببینید.


محبوب ترین

کاریکاتور – سخنگوی ناجا با اشاره به حادثه حمله به سفارت عربستان: مردم را خیلی از وقت‌ها نمی‌شود زد. اینجا را ببینید.

گزارشگر فوتبال و مجری ورزشی که فعالیت های تلویزیونی خود را برای شرکت در انتخابات مجلس معلق کرده بود،‌ به تلویزیون بر‌میگردد. جود خیابانی که با شعار «من نماینده‌تون نیستم، نوکرتونم» برای انتخابات مجلس ثبت نام کرده بود رد صلاحیت شد. اینجا را ببینید.

17/ 212

This entry passed through the Full-Text RSS service – if this is your content and you’re reading it on someone else’s site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

RSS

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • تعداد نظرات منتشر شده: 2
    1. نویسنده :آسمان

      اخبار سیاسی مهمه بیشتر اهمیت بدید

    1. نویسنده :ali

      موفق باشید 🙂

    بدون نظر :