امروز: سه شنبه, ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 13 شعبان 1446 | 2025-02-11
کد خبر: 279931 |
تاریخ انتشار : 27 اردیبهشت 1398 - 16:26 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های دانش‌آموزان توسط معلمان می‌تواند جایگزین امتحانات و آزمون‌های سنتی شده و علاوه بر کاهش هزینه‌های مختلف، نشاط را به کلاس‌های درس بازگرداند. به گزارش صلح خبر، در یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی و روانپزشکی کودکان، محققان دریافتند که ارزیابی معلمان از دانش‌آموزان، […]

به گزارش مجله اجتماعی صلح خبر

تحقیقات جدید نشان می‌دهد ارزیابی توانایی‌های دانش‌آموزان توسط معلمان می‌تواند جایگزین امتحانات و آزمون‌های سنتی شده و علاوه بر کاهش هزینه‌های مختلف، نشاط را به کلاس‌های درس بازگرداند.

به گزارش صلح خبر، در یک مطالعه منتشر شده در مجله روانشناسی و روانپزشکی کودکان، محققان دریافتند که ارزیابی معلمان از دانش‌آموزان، به طور دقیق بازتابی از توانایی عملکردی آنها در آزمون‌های بعدیِ انگلیسی، ریاضی و علوم از جمله آزمون‌های سطح بالا و ورودی‌های دانشگاه‌ها است.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند که نتایج تحقیقاتشان، سوالاتی را در مورد ارزش فرهنگ برگزاری آزمون‌ها ایجاد کرده است که اجبار را در نظام‌های آموزشی از جمله نظام آموزشی انگلیس به ویژه در مقاطع دبستان و متوسطه توصیف می‌کند. 

از آن جایی که هزینه‌های بالای مالی، پرورشی و عاطفی آزمون‌های سطح بالا بسیار قابل توجه بوده و همچنین با توجه به مزایای نسبتا کم آن، محققان تاکید دارند که ارزیابی‌های معلمان به طور استاندار شده و گسترده‌تری در جهت کاهش آزمون‌ها در طول تحصیلات اجباری حمایت شوند.

بر اساس نتایج این مطالعه، باید به معلمان برای اجرای برنامه‌های درسی و نظارت بر پیشرفت، توانایی‌ها و تمایلات دانش آموزان اعتماد شود. این امر مسلما هم به نفع دانشجویان و هم معلمان خواهد بود و به لذت بردن بیشتر هر دو گروه از کلاس‌ها کمک خواهد کرد. 

این مطالعه هم‌چنین مضرات برگزاری آزمون‌ها و امتحانات متعدد و پی در پی با فشارهای زیاد روی دانش‌آموزان را متذکر شده است.

در سال‌های اخیر والدین و معلمان انگلیسی نسبت به سطح برگزاری آزمون‌های مدارس و افزایش سطوح استرس‌ ناشی از آن‌ها به دلیل آن که دولت از نتایج آزمون‌ها برای رتبه‌بندی مدارس استفاده می‌کند، شکایات بسیاری کرده‌اند.

مارگارتا مالانچینی، محقق پژوهشگاه دانشگاه تگزاس در شهر “آستین” در این مورد اعلام کرد: امتحانات سطح بالا باعث می‌شود تجربیات آموزشی از یادگیری به سمت تلاش برای عملکرد خوب در امتحانات تغییر مسیر دهد. از همین رو توصیه می‌شود ارزیابی‌های معلمان برای نظارت بر پیشرفت دانش‌آموزان به جای نمرات امتحان به ویژه در سال های تحصیلی اولیه مورد استفاده قرار گیرد. 

به نوشته روزنامه گاردین، برخی معلمان نسبت به این موضوع نگرانی دارند که جایگزین کردن ارزیابی دانش‌آموزان توسط آن‌ها به جای آزمون‌ها و امتحانات منجر به افزایش حجم کارشان شود، هر چند بسیاری از معلمان نیز اعلام کرده‌اند که در حال حاضر همین ارزیابی‌های مورد نیاز را خودشان انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع : Isna.ir

اگر تمایل دارید خبر یا گزارش یا مقاله ای را با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله گزارشگران یا اخبار روز منتشر گردد.

در صورت تمایل، خبر با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و اخبار وگزارش های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت انتشار را داشته باشند.

خبرنگار صلح خبرموسسه صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید