امروز: پنجشنبه, ۳ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 16 ذو القعدة 1445 | 2024-05-23
کد خبر: 450176 |
تاریخ انتشار : 19 آذر 1400 - 14:53 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، اینکه فلسطینی‌ها بهای نسل کشی یهودیان در اروپا را بپردازند، ظلم و بی وجدانی است. به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی گفت: قدس تنها مسئله تعدادی از مسلمانان شجاع نیست بلکه مسئله تمام […]

رئیس جمهور ترکیه تاکید کرد، اینکه فلسطینی‌ها بهای نسل کشی یهودیان در اروپا را بپردازند، ظلم و بی وجدانی است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در نشست اتحادیه پارلمانی سازمان همکاری اسلامی گفت: قدس تنها مسئله تعدادی از مسلمانان شجاع نیست بلکه مسئله تمام جهان اسلام است. ما با جدیت موضع ثابت خود را در قبال وضعیت قدس شرقی و مسجد الاقصی حفظ می‌کنیم.
وی گفت: ما به عنوان نوادگان اجدادی که در طول ۴۰۰ سال با عدالت در قدس حکمرانی کردند نمی‌خواهیم خون و اشک کسانی در فلسطین ریخته شود. راه تحقق صلح و ثبات دائم تشکیل کشور مستقل فلسطین و دارای حاکمیت در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس است.
اردوغان تاکید کرد: این که فلسطینی‌ها بهای نسل کشی یهودیان در اروپا را که در آغاز جنگ جهانی دوم اتفاق افتاد، بپردازند ظلم و بی وجدانی است.
اردوغان درباره بحران سوریه تاکید کرد: کشورهای مجاور مناطق درگیر مسئولیت بار اصلی پرونده آوارگان را برعهده دارند. ما به کشورهای غربی اجازه نمی‌دهیم کشورمان را به اردوگاه آوارگان تبدیل کنند. ترکیه میزبان ۵ میلیون آواره است و دیگر نمی‌تواند میزبان بیش از این تعداد باشد. باید برای پایان هرگونه بحران مهاجرتی در آینده تلاش کنیم و کشورهای غربی نباید از نقش خود چشم پوشی کرده و از تعهداتشان درباره این موضوع فرار کنند. شورای امنیت به دلیل عمل نکردن به مسئولیت‌های خود در قبال بحران سوریه موجب ناامیدی بزرگی شده است.
وی تأکید کرد: نمی‌توانیم اجازه بدهیم اروپا به پادگانی برای بازداشت برادران مسلمانمان تبدیل شود که در آنجا زندگی می‌کنند و تعدادشان ۳۵ میلیون است.
اردوغان گفت: کشورهای غربی از گروه‌های تروریستی مثل داعش، حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) و یگان‌های مدافع خلق کرد حمایت می‌کنند تا آتش جنگ در سوریه یا عراق و کشورهای دیگر را شعله‌ور کنند. ما به عنوان مسلمان فقط با کرونا یا بحران‌های انسانی نمی‌جنگیم بلکه در عین حال علیه اسلام ستیزی نیز می‌جنگیم.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید