امروز: سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 22 شوال 1445 | 2024-04-30
کد خبر: 527221 |
تاریخ انتشار : 27 آبان 1402 - 19:01 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سفر به آلمان در سخنان اعلام کرد: آیا اسراییل هزاران فلسطینی را کشت؟ بله؛ کشت. آیا بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها، کلیساها را هدف قرار می‌دهد؟ بله؛ می‌دهد. من به عنوان یک مسلمان از این موضوع ناراحت هستم. رئیس جمهور […]

به گزارش صلح خبر به نقل از خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه امروز شنبه در سفر به آلمان در سخنان اعلام کرد: آیا اسراییل هزاران فلسطینی را کشت؟ بله؛ کشت. آیا بیمارستان‌ها، عبادتگاه‌ها، کلیساها را هدف قرار می‌دهد؟ بله؛ می‌دهد. من به عنوان یک مسلمان از این موضوع ناراحت هستم.
رئیس جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان در این خصوص تصریح کرد: گروگان‌ها و زندانیان سال‌ها در دست اسراییل هستند. لازم است این را هم ببینیم. اگر این را نبینیم، ناعادلانه خواهد بود.
وی در ادامه تاکید کرد: آیا اسراییل در حال حاضر سلاح هسته‌ای دارد؟ بله؛ دارد، اما اگر این را از اسراییل بپرسید نمی‌گوید که دارد. چون آنها از دروغ به خوبی استفاده می‌کنند.
رئیس جمهور ترکیه اظهار داشت: اولویت همه ما در غزه برقراری آتش بس و جریان بدون مانع کمک‌های انسانی است. آنچه در درگیری اسراییل و فلسطین رخ داد، بار دیگر به ما نشان داد که راه حل دو کشورش بر اساس مرزهای ۱۹۶۷ دیگر اجتناب ناپذیر است.
اردوغان خاطرنشان کرد: اگر دست و زبانمان بسته بماند، نمی‌توانیم در مقابل تاریخ پاسخگو باشیم. نباید با روانشناسی بدهکاری، جنگ اسراییل و فلسطین را ارزیابی کنیم.
وی تاکید کرد: اگر بتوانیم با همکاری آلمان- ترکیه (در غزه) آتش بس بشردوستانه برقرار کنیم، فرصت نجات منطقه به ویژه از این حلقه آتش را خواهیم داشت.
رجب طیب اردوغان تصریح کرد: معتقدم که همه باید مسئولیت تضمین صلح عادلانه و پایدار در خاورمیانه (غرب آسیا) را بر عهده بگیرند.
وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره (یورو فایتر) تاکید کرد: چه آلمان آن را بدهد یا ندهد، آیا برلین تنها کشوری در جهان است که جنگنده تولید می‌کند؟ از جاهای زیادی روی اینها کار کرده و آنها را تأمین می‌کنیم. همکاری در صنعت دفاعی (با آلمان) به صورت بدون مانع، نفع مشترک ماست.
اردوغان همچنین خاطرنشان کرد: ترکیه ۵۲ سال است که جلوی درِ اتحادیه اروپا منتظر مانده است. ما (با اشتاین مایر) در مورد تسهیل فرآیندهای صدور روادید تا زمان آزادسازی روادید در تماس خواهیم بود.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید