امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 466706 |
تاریخ انتشار : 06 اردیبهشت 1401 - 11:32 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن تاکید کرد، حفظ آرامش فراگیر و پایان دادن به تنش در شهر قدس اشغالی، جزو اولویت‌های همگان است. به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الکساندر شالنبرگ، وزیر […]

معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن تاکید کرد، حفظ آرامش فراگیر و پایان دادن به تنش در شهر قدس اشغالی، جزو اولویت‌های همگان است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، ایمن الصفدی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه اردن در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الکساندر شالنبرگ، وزیر امور خارجه اتریش خاطرنشان کرد، راه پایان دادن به تنش و خاتمه بخشیدن به خشونت، احترام به وضعیت تاریخی و قانونی اماکن مقدس اسلامی و مسیحی در شهر قدس اشغالی است.
وی در ادامه افزود، نشست امروز فرصتی برای گفت‌وگو درباره پاره‌ای از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی بود که در رأس آنها مسأله فلسطین و تشدید تنش‌های اخیر در قدس اشغالی توسط اشغالگران بود.
ایمن الصفدی همچنین تصریح کرد، وضعیت کنونی در شهر قدس به این معناست که مسجد الاقصی، با مساحت ۱۴۴ هزار متر مربع، عبادتگاه مخصوص مسلمانان است و زیارت و بازدید غیر مسلمانان توسط اداره اوقاف اسلامی وابسته به وزارت اوقاف اردن سازماندهی می‌شود، همانطور که قبل از سال ۲۰۰۰ انجام می‌شد.
وزیر خارجه اردن تاکید کرد، حفظ آرامش فراگیر و پایان دادن به تنش در شهر قدس اشغالی، جزو اولویت‌های همگان است.
وی ادامه داد: تا پایان ماه مبارک رمضان چند روز بیشتر باقی نمانده است و امیدواریم تشدید تنش‌ها در این مدت به پایان برسد و معتقدیم تصمیم اسرائیل برای توقف بازدید و زیارت غیر مسلمانان از مسجدالاقصی گامی به سوی اجرای وضعیت تاریخی و قانونی به منظور بازگرداندن اعتماد به روند صلح آمیز است.
وزیر خارجه اردن همچنین گفت که او و همتای اتریشی‌اش درباره موضوعات دیگری از جمله بحران سوریه و لزوم فعال‌سازی تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی برای آن، موضوع پناهجویان و خطر کاهش حمایت بین‌المللی از پناهجویان و آژانس امداد رسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطین (آنروا) به بحث و تبادل نظر پرداختند و دو طرف بر لزوم باقی ماندن این دو موضوع در اولویت جامعه جهانی تاکید کردند.
الصفدی ضمن اشاره به اینکه قرار است در ماه مه آینده در بروکسل نشست کشورهای کمک کننده، برگزار شود، عنوان داشت: امیدواریم این کنفرانس در اتخاذ اقداماتی عملی برای معطوف کردن توجه‌ها به سمت موضوع پناهندگان سهیم باشد.
وزاری خارجه اردن و اتریش همچنین بر ضرورت دستیابی به راهکاری برای بحران اوکراین بر اساس قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل متحد و اصل احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها تاکید کردند.
در همین راستا، شالنبرگ ضمن تشکر و قدردانی از دولت اردن به خاطر میزبانی از پناهجویان و باری که بر دوش دارد، تاکید کرد: اتحادیه اروپا در کنار اردن است و ما به کمک شما ادامه خواهیم داد.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید