امروز: سه شنبه, ۱ خرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 14 ذو القعدة 1445 | 2024-05-21
کد خبر: 468096 |
تاریخ انتشار : 19 اردیبهشت 1401 - 10:54 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

رئیس پارلمان آلمان در سفر به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» دیدار کرد تا درباره کمک‌های تسلیحاتی و درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند. او بلندپایە‌ترین مقام آلمانی است کە پس از حمله روسیه، به اوکراین رفته است. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، بربل باس، رئیس مجلس آلمان، همراه با […]

رئیس پارلمان آلمان در سفر به کی‌یف با «ولودیمیر زلنسکی» دیدار کرد تا درباره کمک‌های تسلیحاتی و درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا گفت‌وگو کند. او بلندپایە‌ترین مقام آلمانی است کە پس از حمله روسیه، به اوکراین رفته است.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، بربل باس، رئیس مجلس آلمان، همراه با روسلان استفانچوک، همتای اوکراینی خود در مراسم بزرگداشت یاد قربانیان جنگ جهانی دوم شرکت کرد و بر روی مقبره سرباز گمنام و قربانیان یهودی آلمان نازی، تاج گل گذاشت.
باس دعوت خود به اوکراین در این روز را به عنوان نماینده کشور مسبب جنگ جهانی دوم، “گامی بزرگ” برای حفظ ارزش‌های اروپایی خواند و خواستار توقف فوری جنگ روسیه علیه اوکراین شد.
پس از این مراسم رئیس مجلس آلمان ضمن دیدار از حومه شمالی شهر کی‌یف و بوچا، از اعمال ارتش روسیه اظهار شگفتی کرد. او در ادامه گفت: «چنین حملات هدفمندی علیه غیرنظامیان نقض جدی قوانین بین‌المللی است که باید به طور مستقل مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان آن محاکمه شوند.»
رئیس بوندستاگ در کی‌یف همچنین با ولودیمیر زلنسکی و دنیس شمیهال، رئیس جمهوری و نخست‌وزیر اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. 
سفر بربل باس به اوکراین از آن جهت مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفتە کە او بلندپایە‌ترین مقام آلمان است کە پس از حمله روسیه به اوکراین وارد این کشور می‌شود.
فرانک-والتر اشتاینمایر، رئیس جمهور آلمان فدرال قرار بود اواسط آوریل به همراه روسای جمهوری لهستان، لتونی، استونی و لیتوانی به کی‌یف سفر کند. این سفر اما، کوتاه زمانی پیش از انجام آن از سوی کی‌یف لغو شد. مقامات اوکراین دلیل این اقدام را “سیاست اشتاینمایر در مماشات با روسیه” در زمانی که او وزیر امور خارجه آلمان بود، عنوان کردند.
پس از رد دیدار برنامه‌ریزی شده اشتاینمایر از اوکراین، بحثی در آلمان بالا گرفت که صدراعظم، اولاف شولتس برای اعلام همبستگی با اوکراین به این کشور سفر کند. شولتس اما از این سفر امتناع کرد. دلیل امر مدتی مسکوت ماند تا آن که شولتس در گفت‌وگویی تلویزیونی، علت آن را اقدام “غیرمحترمانه” کی‌یف در مخالفت با سفر اشتاینمایر به اوکراین عنوان کرد.
اما در نهایت دفتر رئیس جمهوری آلمان اعلام کرد کە اشتاینمایر با همتای اوکراینی خود یک تماس تلفنی ۴۵ دقیقەای داشتە و آزردگی و سوءتفاهم‌های ایجاد شدە بین سران دو کشور برطرف شدە است.
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به طور رسمی صدر اعظم و رئیس جمهوری آلمان را برای سفر به کشورش دعوت کردە است. اما زمان انجام این سفرها هنوز مشخص نیست. 
ولودیمیر زلنسکی در دیدار با بربل باس گفت، تایید این مجلس بر ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین برای دفاع در برابر حمله روسیه یکی از «اولویت‌های مهم» اوکراین است.
او همچنین از باس و مجلس آلمان خواست که از درخواست اوکراین برای عضویت در اتحادیه اروپا حمایت کنند، چیزی که متحدان کی‌یف نیز اعلام کرده‌اند که می‌خواهند زودتر اتفاق بیافتد. با این حال، عضویت یک کشور جدید در اتحادیه اروپا باید به تایید تک تک اعضای فعلی برسد و این معمولا سال‌ها مذاکره را می‌طلبد.
سفر باس به اوکراین روز یکشنبه اتفاق افتاد و زلنسکی کمی پیش‌تر در ویدئویی به مناسبت تسلیم آلمان نازی در «روز پیروزی» و پایان جنگ جهانی دوم گفت «شر» به اوکراین بازگشته است، اما نمی‌تواند از پاسخگویی بگریزد.
رئیس بوندستاگ در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی بیان کرد که در این دیدار به زلنسکی نسبت به همبستگی و حمایت مداوم برلین تضمین داده است. این روزنامه همچنین به نقل از باس نوشت: ما هم‌نظر شدیم که صلح نباید دیکته شود، بلکه باید از طریق یک معاهده صلح عادلانه به آن دست یافت.
بربل باس همچنین درباره درخواست عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا گفت: بوندستاگ تمامی روندهای لازم را تسریع خواهد کرد.
آلمان که با حمله روسیه به اوکراین از سیاست دیرینه خود برای عدم ارسال تسلیحات سنگین به مناطق جنگی عقب کشیده، وعده داده که کی‌یف را به تسلیحاتی مانند هویتزرهای خودکششی مسلح کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید