امروز: دوشنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الإثنين 6 ذو القعدة 1445 | 2024-05-13
کد خبر: 227593 |
تاریخ انتشار : 06 فروردین 1397 - 19:51 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

اخراج دیپلمات های روسی و اتحاد غرب به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ در چند روز اخیر شاهد اخراج دیپلمات های زیادی در آمریکا و اروپا بوده ایم. این مساله در پی ادعای دولت انگلیس در رابطه با مرگ مشکوک جاسوس اسبق روس در انگلستان به راه افتاده است. کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اخراج ۶۰ […]

اخراج دیپلمات های روسی و اتحاد غرب

به گزارش مجله اخبار روز صلح خبر ؛ در چند روز اخیر شاهد اخراج دیپلمات های زیادی در آمریکا و اروپا بوده ایم. این مساله در پی ادعای دولت انگلیس در رابطه با مرگ مشکوک جاسوس اسبق روس در انگلستان به راه افتاده است. کاخ سفید با صدور بیانیه‌ای اخراج ۶۰ دیپلمات روس و تعطیلی کنسولگری روسیه در سیاتل را تایید کرد. از طرف دیگر کشورهای اروپایی و کانادا نیز در اقداماتی مشابه اخراج دیپلمات های روس را در دستور کار خود قرار دادند.

کاخ سفید در بیانیه خود اعلام کرده است اقدام امروز، با کاهش توانایی روسیه برای جاسوسی، ایالات متحده را امن‌تر می‌کند. با این اقدام، ایالات متحده و متحدانش برای روسیه روشن می‌کنند که اقداماتش بدون تبعات باقی نمی‌ماند. از سوی دیگر سفير روسيه در واشنگتن به وزارت امور خارجه آمريکا برای اخراج ديپلمات های روسی اعتراض کرد.

فارغ از اینکه این اقدامات به بهانه پاسخ به مسمومیت یک جاسوس دوجانبه روس‌تبار در انگلیس صورت گرفته است، و هنوز هیچ مدرک رسمی دال بر اثبات آن ارائه نشده است، می توان به نکات مهمی در زمینه اتحاد استراتژیک بلوک غرب در مقابل وقایع سیاسی و جهانی دست یافت.

اینگونه عملیات روانی و اجرایی و تحریم های پس از آن بر یکی از کشورهای قدرتمند و صاحب حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل، به ما می آموزد که اتحادیه اروپا، آمریکا و متحدانش هیچگونه تعهدی به مبانی اخلاقی و قواعد سیاسی بین المللی در مواجهه با رقبای خود در سطح جهان ندارند و تنها به منافع خودشان می اندیشند.

ساده انگاری است که بپذیریم این هیاهوها و جنجال های دیپلماتیک، به علت حمایت از یک شهروند روس تبار ساکن انگلستان است یا برای دفاع از انسانیت و حقوق بشر! پُر واضح است سیستم ادارکی و احساسی غرب، در یک بهم تنیدگی ِ پیچیده با آمریکا بر سر منافع مشترکشان، سبب واکنش های زنجیره ای به وقایع بین المللی و جهانی است. این سیستم پس از جنگ جهانی دوم و دوران جنگ سرد، باعث اتحّاد غرب در مقابل شرق بوده است. خواه این شرق روسیه باشد خواه افغانستان، عراق و سوریه.

به همین دلیل است که باید در سطح منطقه غرب آسیا به دنبال تشکیل یک ساختار متحد برای حل مسائل منطقه ای بود. این ساختار متحد همچنین می تواند عملکرد فرامنطقه ای در آسیا و در سطح جهانی داشته باشد. شاید با این حربه بتوان، به یک موازنه قدرت در مقابل سیاست های انگلیسی و مستعمرات قرن هفدهمی استقلال یافته از امپراطوری بریتانیا، دست یافت.

شورای سردبیری

سرویس اخبار سیاسی پایگاه صلح خبر

اگر فیلم یا فیلم یا تصاویری دارید که تمایل دارید با دیگران به اشتراک بگذارید، از بخش خبرنگاران صلح خبر برای ما ارسال نمایید. تا پس از بررسی در مجله مدیا صلح خبر منتشر گردد.

اگر تمایل داشته باشید با نام شما منتشر خواهد شد. البته در ارسال تصاویر و فیلم ها و فیلم های خودتان، قوانین و عرف را رعایت نمایید تا قابلیت پخش داشته باشند.

خبرنگاران پایگاه تحلیلی خبری صلح خبر

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید