امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 497895 |
تاریخ انتشار : 19 اسفند 1401 - 12:15 | ارسال توسط :
0
2
ارسال به دوستان
پ

با ادامه اعتصاب و اعتراضات فرانسوی‌ها علیه طرح اصلاح نظام بازنشستگی دولت امانوئل ماکرون، روز پنجشنبه کارگران اعتصاب کننده روند تحویل سوخت و عرضه برق را در نقاط مختلف این کشور مختل کردند. به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های پایگاه فرانسوی “ای.دی.اف” نشان داد، در پی اجرای جدیدترین دور از اعتصابات […]

با ادامه اعتصاب و اعتراضات فرانسوی‌ها علیه طرح اصلاح نظام بازنشستگی دولت امانوئل ماکرون، روز پنجشنبه کارگران اعتصاب کننده روند تحویل سوخت و عرضه برق را در نقاط مختلف این کشور مختل کردند.

به گزارش صلح خبر، به نقل از خبرگزاری رویترز، داده‌های پایگاه فرانسوی “ای.دی.اف” نشان داد، در پی اجرای جدیدترین دور از اعتصابات در اعتراض به طرح دولت امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی، تولید برق این کشور به میزان ۸.۲ گیگاوات یا معادل ۱۳ درصد از مجموع تولید برق در تاسیسات هسته‌ای، حرارتی و برقابی کاهش پیدا کرد.

شرکت نفتی توتال انرژیز فرانسه هم اعلام کرد، بار دیگر به دلیل اجرای اعتصاب هیچ سوختی از سمت پالایشگاه هایش در این کشور تحویل داده نشد.

شرکت نفتی اکسون موبیل نیز وقوع اختلال در تحویل سوخت در چند واحد پالایشگاهی خود را گزارش داد.

رسانه‌های فرانسوی گزارش دادند، دور اخیر اعتصابات همچنین مجددا باعث کمبود سوخت در پمپ بنزین‌های این کشور شد.

نظرسنجی‌ها همچنان حاکی از آن هستند که اکثریت رای دهندگان فرانسوی با طرح جنجالی اصلاحات نظام بازنشستگی امانوئل ماکرون برای افزایش سن بازنشستگی به ۶۴ سال مخالفند؛ اما دولت پاریس ادعا می‌کند این تغییر برای تضمین کارکرد این نظام ضروری است.

در اعتراضات روز پنجشنبه فرانسه همچنین دانشجویان و جوانان اقدام به قطع دسترسی به چندین دانشگاه و دبیرستان در سراسر این کشور کردند. صدها تن از این جوانان معترض در پاریس در چارچوب اعتصابات سراسری دست به تظاهرات زدند. این اعتصاب‌ها در حالی برگزار شدند که طرح افزایش سن بازنشستگی با رای مثبت مجلس سنای فرانسه مورد تصویب قرار گرفته است.

به گزارش آسوشیتدپرس، تظاهرات در شهر پاریس با خشونت همراه شده و گروهی از جوانان معترض دست به تخریب چند ایستگاه اتوبوس و به آتش کشیدن یک خودرو زدند.

همچنین شاخه کارگران بخش انرژی در اتحادیه بزرگ کارگری فرانسوی CGT روز پنجشنبه در اقدامی اعتراضی برق مجتمع های ورزشی بزرگ در جنوب پاریس از جمله استادیوم “استاد دو فرانس” و چند پروژه مربوط به بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را قطع کردند.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید