امروز: جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الجمعة 18 شوال 1445 | 2024-04-26
کد خبر: 79223 |
تاریخ انتشار : 30 فروردین 1395 - 13:16 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را ملزم به هزینه ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده کردند. نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال […]

نمایندگان مردم در خانه ملت دولت را ملزم به هزینه ۳۰ میلیارد ریال از اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، 30 فروردین‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای بودجه سال 95 کل کشور، با پیشنهاد الحاقی زهره طبیب زاده نوری با 103 رأی موافق، 26 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 194 نماینده حاضر در صحن علنی موافقت کردند.

گفتنی است در پیشنهاد مذکور آمده است: در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و حمایت از زنان و دختران آسیب دیده مبلغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در اختیار سازمان بهزیستی کشور قرار می‌گیرد. از ردیف معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری به ردیف 131500 سازمان بهزیستی اضافه گردد.

طبیب زاده نوری در جریان تشریح پیشنهاد خود گفت: بسیاری از زنان آسیب دیده اجتماعی به دلیل آنکه فاقد تحصیلات هستند، نمی‌توانند شغلی را کسب کنند. فقدان درآمد برای زنان آسیب دیده اجتماعی موجب شکل‌گیری مشکلات عدیده‌ای برای آن‌ها می‌شود. ناتوانی زنان آسیب دیده اجتماعی در تامین ودیعه جهت تامین مسکن موجب می‌شود آن‌ها در نقاط پرخطر سکونت داشته باشند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: ردیف بودجه معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در سال 95 افزایش چشمگیری یافته است اما این مبالغ عمدتا صرف برگزاری همایش و جشنواره می‌شود. زنان آسیب دیده اجتماعی نیازمند حمایت جدی دولت هستند. در پیشنهاد مطرح شده به هیچ عنوان برای دولت بار مالی ایجاد نشده است و مبلغ 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در اختیار سازمان بهزیستی قرار خواهد گرفت.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید