امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 497815 |
تاریخ انتشار : 19 اسفند 1401 - 0:15 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/خراسان جنوبی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی دولت برای ایثارگران خراسان جنوبی خبر داد. ابوالفضل نوفرستی، امروز پنجشنبه ۱۸ اسفند در نشست خبری با اشاره به خدمات رسانی به جامعه خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: آموزش عمومی و عالی جامعه ایثارگری، […]

صلح خبر/خراسان جنوبی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از اختصاص ۱۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال از سوی دولت برای ایثارگران خراسان جنوبی خبر داد.

ابوالفضل نوفرستی، امروز پنجشنبه ۱۸ اسفند در نشست خبری با اشاره به خدمات رسانی به جامعه خانواده شهدا و ایثارگران، اظهار کرد: آموزش عمومی و عالی جامعه ایثارگری، برگزاری کنگره‌ها، همایش‌ها، یادواره‌ها و نمایشگاه‌ها از برنامه‌هایی است که در حوزه فرهنگی و اجتماعی دنبال می‌شود.

به گزارش صلح خبر، وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، تولید و پخش برنامه‌های هنری، مصاحبه با والدین شهدا، برگزاری اردوها برای جامعه هدف و توجه به اسناد و چاپ کتاب ایثار و شهادت نیز از دیگر برنامه‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال ۱۲۸ میلیارد تومان تسیهلات اشتغال از سوی دولت به استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: روند پرداخت این تسهیلات از سوی برخی از بانک‌های عامل استان کند بوده و در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد این رقم تاکنون پرداخت شده است.

نوفرستی با بیان اینکه متقاضیان جامعه ایثارگری می‌توانند از تسهیلات ۱۵۰ میلیون تومانی و ۳۰۰ میلیون تومانی بهره مند شده و شغل ایجاد کنند، بیان کرد: در حوزه تعاون و امور اجتماعی نیز بحث ساماندهی گلزار شهدا، مشاوره‌های فردی و گروهی، مددکاری اجتماعی، اشتغال و کارآفرینی، احراز ایثارگری، صدور کارت ایثارگران، ارائه تسهیلات خرید یا ساخت مسکن و مناسب سازی زیست بوم شخصی جانبازان و خانواده شهدا دنبال می‌شود.

وی با اشاره به صدور مجوز ساخت نخستین فیلم سینمایی با موضوع شهادت در استان، اظهار کرد: این فیلم سینمایی با مشارکت صدا و سیما و مراکز فیلم سازی استان با عنوان «پابرهنه در میدان مین» مجوز گرفته و تا سال آینده فیلم برداری آن آغاز می‌شود.

نوفرستی تصریح کرد: در حوزه بهداشت با ارائه تجهیزات پزشکی به جامعه هدف با تشخیص پزشک، عیادت از بیماران و  ارائه خدمات درمانی و پانسمان در منزل جانبازان و ایثارگران و اعزام جامعه هدف برای درمان‌های تخصصی به سایر مراکز درمانی دنبال می‌شود.

وی با اشاره به توجه به شهدا در شهر، افزود: طی امسال در اقدامی مشترک با همکاری استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و شهرداری‌ها تمثال شهدا روی فلز چاپ می‌شود تا ماندگاری بیشتری در فضای شهری داشته باشد.

نوفرستی با اشاره به چاپ زندگی نامه وصایای شهدا، بیان کرد: تاکنون ۶۹۰ مصاحبه با خانواده شهدا در استان انجام شده که به زودی در قالب کتاب و برای استفاده عموم چاپ خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بنا به توصیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی کرامات شهدا نیز جمع آوری شده که در قالب کتابی تهیه و به زودی چاپ می‌شود، اظهار کرد: تا پایان امسال ۹ گلزار شهدا ساماندهی شده و عملیات اجرایی سایر گلزارهای شهدا نیز ادامه دارد؛ بنابراین تا سال آینده مورد ساماندهی نشده در این حوزه نخواهیم داشت.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی از اعزام ۱۲۰۰ نفر از  خراسان جنوبی به سفر عتبات عالیات در استان خبر داد و تصریح کرد: زمینه اعزام هوایی به عتبات عالیات ویژه خانواده شهدا و ایثارگران در استان فراهم شده است.

نوفرستی اظهار کرد: نمایشگاه عکس شهدا به نام روایت شیدایی در محل نگارخانه بیرجندشناسی به مدت یک هفته و به مناسبت هفته بزرگداشت مقام شهدا دایر است؛ همچنین برپایی میز خدمت، مسابقات فرهنگی نماز و شهدا، نمایشگاه ایثار و شهادت، دیدار با خانواده معظم شهدا، برگزاری یادواره شهدا در همه شهرستان‌ها، غبارروبی و عطرافشانی گلزار شهدا، غرس نهال به یاد شهدا، ویزیت رایگان و پایش سلامت نیز از دیگر برنامه‌های این هفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح سپاس بیان کرد: در این طرح دیدار با خانواده شهدا به منظور سرکشی و رفع مشکلات آن‌ها انجام شده و تاکنون در این حوزه همراهی خوبی از سوی نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه، استاندار خراسان جنوبی با معاونین وی و برخی مدیران کل دستگاه‌های اجرایی داشته ایم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان در زمینه تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های اجرایی جز استان‌های برتر است، یادآور شد: پنج تشکل در حوزه ایثارگران خراسان جنوبی ثبت‌ و ۳۴ اثر، مقاله، تالیف و اختراع نیز از سوی جامعه ایثارگران استان تاکنون برگزیده شده است.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید