امروز: چهارشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الأربعاء 15 ذو القعدة 1445 | 2024-05-22
کد خبر: 492340 |
تاریخ انتشار : 04 بهمن 1401 - 19:22 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

«بررسی سوال نمایندگان از وزیر ارتباطات» «حواشی قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور» «امیرعبداللهیان در تاشکند» و…از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود. به گزارش صلح خبر، امروز نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات، قانع نشدند و به عیسی زارع پور […]

«بررسی سوال نمایندگان از وزیر ارتباطات» «حواشی قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور» «امیرعبداللهیان در تاشکند» و…از موضوعات مهم خبری حوزه سیاست در چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ بود.

به گزارش صلح خبر، امروز نمایندگان مجلس از توضیحات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات، قانع نشدند و به عیسی زارع پور کارت زرد دادند.
پاسخ وزیر ارتباطات این بود که دولت در امور داخلی شرکت مخابرات ایران و عزل و نصب در این شرکت و به کارگیری نیروی انسانی نقشی ندارد.
زارع پور که در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی حاضر شده بود در پاسخ به سوال عباس مقتدایی در خصوص علت عدم اجرای قانون در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگران شرکت مخابرات، به اقدامات گسترده این وزارت خانه برای تبدیل وضعیت ایثارگران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه طبق قانون تجارت اکنون شرکت مخابرات یک شرکت خصوصی است، بنده به عنوان وزیر ارتباطات دو نقش در برابر این شرکت دارم یکی تنظیم‌گری همه اپراتورها و دیگری پاسخگویی در برابر کوتاهی این شرکت در ارائه تلفن یا اینترنت.
در بخش دیگری از جلسه علنی امروز مجلس نیز با حضور وزیر اقتصاد، عملکرد بودجه در حوزه واگذاری دارایی‌ها بررسی شد و رئیس مجلس در جمع بندی مباحث مطرح شده مرتبط با این موضوع تاکید کرد که که مجلس در بررسی لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ مصمم است که به هیچ عنوان سقف پیشنهادی دولت را افزایش ندهد.
محمدباقر قالیباف همچنین در نطق پیش از دستور خود ضمن تشریح جلسه روز گذشته با رئیس دومای روسیه، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه طی یک سال گذشته رشد خوبی در گسترش روابط داشته اند و اطمینان دارم در طول برنامه هفتم توسعه که سیاست ما تقویت رابطه با همسایگان است، روابط بین دو کشور به چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد.
*گزارش کامل صلح خبر از جلسه علنی امروز (سه شنبه) چهارم بهمن ماه ۱۴۰۱ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.
****
قطع اینترنت برای جلوگیری از تقلب در کنکور در روزهای پنج شنبه وجمعه هفته گذشته حواشی بسیاری درپی داشت که به نشست امروز قوه قضاییه هم کشیده شد.
در حاشیه این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در تذکری در این ارتباط تاکید کرد که «قطع اینترنت، راه منطقی قابل قبولی برای جلوگیری از تقلب در کنکور نیست»  وافزود:‌  ضروری است رئیس سازمان بازرسی بررسی‌های ناظر بر این موضوع را از این حیث که چه راههای دیگر جایگزینی وجود دارد و در سایر کشورهای دنیا چه تدابیری به منظور جلوگیری از وقوع تقلب در آزمون‌ها بدون قطع اینترنت صورت می‌گیرد، انجام دهد.
****
برگزاری بیست و ششمین اجلاس شورای وزیران سازمان همکاری منطقه‌ای (اکو) از دیگر موضوعات خبری امروز بود که وزیر امورخارجه کشورمان به منظور شرکت در این اجلاس در اولین ساعات بامداد امروز وارد تاشکند شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه ازبکستان قرار گرفت.
در افتتاحیه این اجلاس حسین امیرعبداللهیان در سخنرانی خود صدور قطعنامه مداخله جویانه و نامتعارف پارلمان اروپا را قویا محکوم و تاکید کرد: بی تردید تبعات منفی چنین رفتارهای احساسی برای اروپا هزینه زا می باشد و لذا مسیر درست، تمرکز بر دیپلماسی، تعامل سازنده و عقلانیت است.
امیر عبداللهیان در حاشیه همین اجلاس در  دیدار با وزیر خارجه پاکستان سازمان اکو را بستر مناسبی برای گسترش همکاری های منطقه ای توصیف کرد و خواستار تقویت این همکاری ها به ویژه در حوزه ترانزیت از جمله قطار باری اکو و مسیر جاده‌ای تحت کنوانسیون‌های بین‌المللی مربوطه شد.
وزیر خارجه در توییتی خطاب به مقامات کاخ سفید نوشت: کاخ سفید در جایگاهی قرار ندارد که از حقوق بشر دم زند. کشتار حدود ۲ میلیون انسان در افغانستان، عراق، یمن، فلسطین، سوریه و دمیدن در آتش جنگ اوکراین و مانع صلح بودن، از نتایج مداخلات آمریکاست. به اظهارات ریاکارانه پایان دهید. مردم آگاه ایران، دندان زینت شده گرگ‌ها را به خوبی تشخیص داده اند.
ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه هم در اظهاراتی اقدام اتحادیه اروپا و نیز رژیم انگلیس در خصوص اعمال تحریم علیه تعدادی از اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی را قویا محکوم کرد واقدام اتحادیه اروپا و رژیم انگلیس نشانه ناتوانی ذهنی آنها از درک درست واقعیت‌های ایران و نیز سردرگمی آنان در قبال اقتدار جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد.
****
امروز همچنین معاون اول رئیس جمهور که در یک سفر یک روزه به منظور بازدید، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چندین طرح عمرانی و زیرساختی به استان سیستان و بلوچستان رفته بود در بدو ورود به فرودگاه زابل و در جمع خبرنگاران تاکید کرد: حل مشکلات آبی این استان یکی از اهداف این سفر است و نباید استانی همانند سیستان و بلوچستان با ظرفیت همجواری در کنار دریا و سفره های زیر زمینی از مشکلات کم آبی و خشکسالی رنج ببرد.
محمد مخبر در بازدید میدانی از ذخائر آبی و چاه نیمه های منطقه سیستان هم با اشاره به پیگیری های دستگاه دیپلماسی برای احیای حقابه هیرمند تاکید کرد: افغانستان باید به حقابه هیرمند متعهد باشد و دولت جمهوری اسلامی ایران این موضوع را از مجاری بین المللی پیگیری می کند.
انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید