امروز: پنجشنبه, ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الخميس 24 شوال 1445 | 2024-05-02
کد خبر: 541324 |
تاریخ انتشار : 21 فروردین 1403 - 10:40 | ارسال توسط :
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته، ۹۵ فضای آموزشی با ۴۳۵ کلاس درس در استان احداث شده است. رحمانی در گفت و گو با صلح خبر ضمن ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان، اظهارکرد: آذربایجان غربی به عنوان یک استان طولی و شرایط […]

صلح خبر/آذربایجان غربی مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی گفت: طی سال گذشته، ۹۵ فضای آموزشی با ۴۳۵ کلاس درس در استان احداث شده است.

رحمانی در گفت و گو با صلح خبر ضمن ارائه گزارشی در خصوص آخرین وضعیت فضاهای آموزشی استان، اظهارکرد: آذربایجان غربی به عنوان یک استان طولی و شرایط اقلیمی منحصر بفرد که فاصله شمال تا جنوب آن بیش از ۶۰۰ کیلومتر است با جمعیت دانش‌آموزی حدود ۶۵۱ هزار نفر است و با توجه به سرانه پایین فضای آموزشی و همچنین رشد بالای جمعیت دانش آموزی نیازمند توجه ویژه برای ایجاد عدالت آموزشی است.

وی افزود: با عنایت و لطف پروردگار متعال، توجه ویژه دولت سیزدهم و خیرین مدرسه ساز و همچنین تلاش جهادی همکاران پرتلاشمان در استان یکی از اقدامات قابل توجه در سال گذشته، ساخت ۹۵ فضای آموزشی با ۴۳۵ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۵۷ هزار مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد. 

رحمانی با اشاره به مجموع اقدامات دولت مردمی سیزدهم تا پایان اسفندماه ۱۴۰۲، خاطرنشان کرد: ۱۹۵ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۱۰۳۸ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۱۴۷ هزار مترمربع در سطح استان آذربایجان غربی ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان به مدارسی که درنیمه دوم سال ۱۴۰۰ احداث شده است، اشاره داشت و گفت: تعداد ۲۶ مدرسه با ۱۵۳ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۱۹ هزار مترمربع در سال ۱۴۰۰ احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ ساخت مدارس با جهش خوبی در استان همراه بود و تعداد قابل توجهی فضای آموزشی و پرورشی  آموزشی به بهره‌برداری رسیده است، عنوان کرد: تعداد ۷۳ مدرسه با ۴۵۳ کلاس درس با زیربنایی بالغ بر ۷۲ مترمربع مورد بهره برداری قرار گرفته است. 

رحمانی در خصوص پروژه های تحویلی در سال ۱۴۰۲ استان نیز اعلام کرد: تعداد ۹۵ فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۴۳۵ کلاس درس و زیربنایی بالغ بر ۵۷ هزار مترمربع احداث و تحویل ادارات آموزش و پرورش شده است.

وی با اشاره به نگاه ویژه دولت در حوزه ساخت فضاهای آموزشی استان گفت: سرانه فضاهای آموزشی آذربایجان غربی پیش در سال ۱۴۰۰، ۴.۰۵ مترمربع به ازای هر دانش‌آموز بود که با کار جهادی انجام شده و افزایش ساخت فضاهای آموزشی و پرورشی، این سرانه به ۴.۲ مترمربع در سال ۱۴۰۲ رسیده است؛ اما همچنان تا رسیدن به سرانه میانگین کشوری ۵.۲ مترمربع فاصله دارد. 

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بهسازی آسفالت محوطه و ایزوگام مدارس دایر یکی از موضوعات مهمی است در دستور کار این اداره کل بوده است، اظهارکرد: از سال ۱۴۰۱ تاکنون بیش از ۱۱۸ هزار متر مربع آسفالت محوطه با ۳۲۰ میلیارد ریال هزینه اجرا شده است.

 رحمانی با اشاره به اینکه تأمین تجهیزات مناسب آموزشی و کمک آموزشی در اولویت های کاری اداره کل نوسازی مدارس استان است، اظهار کرد: در دو سال اخیر بالغ بر ۱۱۰۰میلیارد ریال تجهیزات آموزشی، کمک آموزشی و هنرستانی جهت بهره مندی دانش‌آموزان عزیز در سطح مدارس استان توزیع شده است.

وی در خصوص بهسازی و شاداب سازی مدارس در قالب «طراح شهید عجمیان» گفت: در این طرح بالغ بر ۸۸۵ گروه جهادی خارج از آموزش و پرورش و معلمان و دانش آموزان مشارکت داشتند ۹۷۰  مدرسه مناطق محروم حاشیه شهر ۲۰۲۰ محله، روستایی و عشایری توسط مناطق شناسایی و ثبت سامانه شد، در این مدارس بالغ بر ۳۸۰ کلاس درس در قالب رنگ آمیزی، نقاشی دیواری، تعمیر درب کلاس، مرمت ایزوگام سقف و مرمت آسفالت حیاط مدارس، همچنین سرویس‌های بهداشتی نیازمند تعمیر و آبخوری های نیازمند تعمیر و تعمیرات میز و نیمکت و تعمیر روشنایی کلاس‌ها و شناسایی و کار مرمت و شاداب سازی در قالب آخر هفته های جهادی به انجام رسید.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید