امروز: جمعه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 10 ذو القعدة 1445 | 2024-05-17
کد خبر: 500510 |
تاریخ انتشار : 12 فروردین 1402 - 15:05 | ارسال توسط :
0
3
ارسال به دوستان
پ

شهردار منطقه ۵ از احتمال بازطراحی در باغچه‌ها و معابر داخلی شهرک اکباتان برای دسترسی نردبان‌های بلند آتش‌نشانی به ساختمان های این شهرک خبر داد. احسان شریفی در گفت و گو با صلح خبر، در تشریح وضعیت ارزیابی ساختمان های ناایمن در سطح منطقه ۵ گفت: ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای در منطقه ۵ وجود دارد که دسترسی […]

شهردار منطقه ۵ از احتمال بازطراحی در باغچه‌ها و معابر داخلی شهرک اکباتان برای دسترسی نردبان‌های بلند آتش‌نشانی به ساختمان های این شهرک خبر داد.

احسان شریفی در گفت و گو با صلح خبر، در تشریح وضعیت ارزیابی ساختمان های ناایمن در سطح منطقه ۵ گفت: ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای در منطقه ۵ وجود دارد که دسترسی آتش‌نشانی به آن‌ها ضعیف است که شهرک اکباتان از همین ساختمان ها قلمداد می شود و در همین راستا با توجه به جلساتی که آتش‌نشانی با هیئت مدیره شهرک اکباتان داشت، درخواست بازطراحی در باغچه‌ها و معابر داخلی ارائه شده است تا نردبان‌های بلند آتش‌نشانی بتواند به بالاترین طبقات دسترسی پیدا کند و در حال حاضر آتش‌نشانی با هیئت مدیره شهرک اکباتان در حال مذاکره هستند تا این موضوع حل شود.

وی افزود: در مورد سایر ساختمان‌های سطح منطقه نیز بر اساس فهرست و اولویت به هیئت مدیره ساختمان اخطار داده خواهد شد و چک لیست مفصلی از سوی آتش‌نشانی به آن‌ها داده می‌شود و اگر آتش‌نشانی در بازرسی‌های دوره‌ای تأیید کند که اقدامات لازم انجام شده، این ساختمان‌ها را از فهرست ساختمان‌های ناایمن خارج خواهد کرد و اگر اقدامات لازم صورت نگیرد، با تذکر بعدی موضوع را به مرجع قضائی منعکس می‌کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند نوع ساختمان ناایمن در منطقه داریم در خصوص مصادیق ناایمن بحرانی، سه ساختمان و انبار نفت جزو ساختمان های ناایمن بحرانی منطقه ۵ شهرداری تهران هستند و سه ساختمان ناایمن شامل مجتمع کوهسار، نگین رضا و ساختمان موجود در مجموعه ارم جزو لیست ساختمان‌های ناایمن پایتخت هستند.

شهردار منطقه ۵ تاکید کرد: در مجموعه ارم یک ساختمان ناایمن قرار داشت که در سال ۱۳۴۲ احداث شده بود و دچار حریق شد و پس از حریق از این فهرست خارج شد. مجتمع کوهسار نیز طبق تعهدی که داده‌اند باید نقشه ایمن‌سازی را ارائه دهند و در حال حاضر تا مرحله پلمب مجتمع پیش رفتیم و فعلاً در تعلیق است و منتظر انجام تعهد توسط هیئت مدیره هستیم.

شریفی تصریح کرد: درباره مجتمع نگین رضا هم به دلیل اینکه مالک حضور ندارد با مشکل مواجهه هستیم ولی بخشی از مستأجران علاقه‌مند هستند در ایمن‌سازی شرکت کنند. در حقیقت در حال حاضر اینکه دستگاه قضائی می‌خواهد چه تصمیمی نسبت به این مجتمع بگیرد بسیار حائز اهمیت است اما درباره ساختمان‌های ناایمن رویکرد هماهنگی بین شهرداری، آتش‌نشانی و دستگاه قضا وجود دارد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید