امروز: جمعه, ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | برابر با: الجمعة 3 ذو القعدة 1445 | 2024-05-10
کد خبر: 523316 |
تاریخ انتشار : 01 آبان 1402 - 8:47 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، در واکنش به اجلاس صلح قاهره که بدون رسیدن به توافقی درباره مسأله فلسطین به پایان رسید، اظهار داشت: در هر نشست و اجلاسی برای رسیدن به توافقی درباره موضوع فلسطین، قطعاً باید گروه‌های فلسطینی که نماینده مردم مظلوم این کشور […]

وحید جلال زاده در گفت‌وگو با پایگاه صلح خبر به نقل از خبرنگار ایسنا، در واکنش به اجلاس صلح قاهره که بدون رسیدن به توافقی درباره مسأله فلسطین به پایان رسید، اظهار داشت: در هر نشست و اجلاسی برای رسیدن به توافقی درباره موضوع فلسطین، قطعاً باید گروه‌های فلسطینی که نماینده مردم مظلوم این کشور هستند، حضور داشته باشند. در حال حاضر غالب گروه‌های فلسطینی گزینه مقاومت و جهاد را انتخاب کرده‌اند.
وی با بیان اینکه اجلاس صلح قاهره را در راستای منافع ملت فلسطین ارزیابی نمی‌کنم، ادامه داد: زمانی که در این اجلاس، نماینده اتحادیه اروپا با تمام قدرت از رژیم صهیونیستی پشتیبانی می‌کند، چه انتظاری از نتیجه این کنفرانس می‌توانیم داشته باشیم؟
الجزایر و تونس اجلاس صلح قاهره را تحریم کردند
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خبرهایی که بنده دارم حاکی از آن است که الجزایر و تونس هم این نشست را تحریم کردند، تصریح کرد: چنین نشست‌هایی در طول سال‌های گذشته هم انجام شده است تا مسأله فلسطین را حل و فصل کنند، اما هیچکدام از این نشست‌ها منتج به نتیجه‌ای که منافع ملت فلسطین را تأمین کند، نشده است و نشان‌دهنده آن است که این مسیر کاملاً غلط و طرحی از سوی آمریکایی‌هاست و همواره قصد داشته و دارند تا «راه حل دو دولت» را به کرسی بنشانند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مقام معظم رهبری سال‌ها پیش پیشنهادی در این موضوع مطرح فرمودند مبنی بر اینکه حل مسأله فلسطین را فقط در داخل فلسطین می‌بینیم، بنابراین کسانی که فلسطینی هستند اعم از مسیحی، یهودی و مسلمان حق رأی دارند و باید آینده و سرنوشت خودشان را انتخاب کنند و غیر از این هر تصمیم دیگری منجر به شکست شده و باز هم خواهد شد.
بمباران غزه متوقف شود
جلال زاده اظهار داشت: در حال حاضر باید هدف از برگزاری نشستی در این موضوع، صرفاً توقف بمباران مردم بی دفاع غزه و باز کردن گذرگاه رفح باشد تا کمک‌های انسان دوستانه از اقصی نقاط دنیا و جمهوری اسلامی ایران از این گذرگاه عبور کند. قطعاً اسرائیل جرأت نمی‌کند که نیروهای صلیب سرخ و هلال احمر و کمک‌های بشردوستانه را مورد حمله نظامی قرار دهد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای عربی و اسلامی باید سرنوشت فلسطین را به خود فلسطینی‌ها واگذار و از آنان حمایت کنند. نباید هیچ کشوری به جای فلسطینی‌ها و برای سرنوشت و آینده آنان تصمیم‌گیری کند.

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید