امروز: یکشنبه, ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | برابر با: الأحد 20 شوال 1445 | 2024-04-28
کد خبر: 514464 |
تاریخ انتشار : 17 مرداد 1402 - 0:04 | ارسال توسط :
0
1
ارسال به دوستان
پ

صلح خبر/قزوین شهردار الوند گفت: اجرای بیش از ۳۰ پروژه مصوب شده در شورای شهر، در اولویت کاری مدیریت شهری الوند قرار دارد. جواد خلج طایفه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار دوشنبه ۱۶ مرداد در شهرداری الوند برگزار شد، اظهار کرد: اجرای بیش از ۳۰ پروژه مصوب شده در […]

صلح خبر/قزوین شهردار الوند گفت: اجرای بیش از ۳۰ پروژه مصوب شده در شورای شهر، در اولویت کاری مدیریت شهری الوند قرار دارد.

جواد خلج طایفه در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز خبرنگار دوشنبه ۱۶ مرداد در شهرداری الوند برگزار شد، اظهار کرد: اجرای بیش از ۳۰ پروژه مصوب شده در شورای شهر، در اولویت کاری مدیریت شهری الوند قرار دارد که پروژه کمربندی جنوبی شهر و عقد قرارداد آسفالت معابر خاکی و لکه‌گیری آغاز شده و لوله‌گذاری ۲ معبر که به دلیل عرض کم برای مردم مشکلات ایجاد کرده، در حال انجام است.

وی در ادامه گفت: ساماندهی وانت بارهای سیار الوند به عنوان معضل شهر با تشکیل کارگروه‌های مختلف و حمایت دادستان شهرستان البرز، فرماندار و شورای شهر انجام شده است. همچنین طرح احداث پارک بانوان تهیه شده و ۲ جلسه تشکیل شده که امیدواریم بتوانیم مشکلات موجود رفع و بتوانیم عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.

این مسئول ادامه داد: روشنایی پارک‌ها بر اساس تأکید دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همراهی شرکت برق و بر اساس ضوابط موجود ساماندهی می‌شود. از سوی دیگر با توجه به کمبود وسایل نقلیه درون شهری و حمل و نقل عمومی، چهار دستگاه اتوبوس از طریق سازمان شهرداری‌های کشور خریداری و هزینه‌های آن پرداخت شده و منتظر هستیم به محض اعلام سازمان شهرداری‌های کشور، این تعداد اتوبوس‌ها را به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر الوند اضافه کنیم.

وی ادامه داد: با توجه به تردد ماشین آلات سنگین از معابر درون شهری و از بین رفتن ابنیه شهری و ایجاد نارضایتی در مردم مبنی بر مشکل در تردد و وجود گره‌های ترافیکی باید گفت که زیرسازی بخشی از کمربندی در گذشته انجام شده و زیرسازی بخشی از این پروژه در حال اجراست، قرارداد آسفالت منعقد و جدول‌گذاری و زیرسازی این پروژه انجام می‌شود که پس از تکمیل زیرسازی و بسترسازی، عملیات آسفالت انجام خواهد شد. این پروژه به طول ۳ کیلومتر با عرض ۱۱ متر در دو سو و با ۱۳ و نیم میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده در بودجه امسال اجرایی می‌شود.

شهردار الوند بیان کرد: با اصلاح هندسی که در شهر الوند آغاز شده بخشی از مشکلات و گره ترافیکی که در برخی از ساعات شبانه روز وجود دارد، رفع خواهد شد. در این راستا جمع آوری میادین در دستور کار قرار گرفته که نخستین میدان، میدان بسیج است و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و علائم ترافیکی نصب شده و طی چند روز آینده میدان جمع آوری و به چهار راه تبدیل می‌شود. همچنین میدان جابر هم جمع‌آوری خواهد شد که جمع‌آوری این میادین می‌تواند به حل مشکلات ترافیکی کمک کند.

خلج طایفه با اشاره به مجهز شدن شهرداری به سیستم الکترونیکی برای جلوگیری از مراجعات حضوری مردم و دریافت خدمات از منزل تصریح کرد: در روندی که مدتی است آغاز شده تمام بخش‌های شهرداری به سیستم مجازی متصل می‌شود که بیشترین مراجعات، مربوط به واحد فنی، شهرسازی و درآمدها است و در خصوص دریافت خدمات مردم از روابط عمومی هم مردم می‌توانند درخواست‌های خود را ثبت نام کرده و پاسخ نظرات و درخواست‌های خود را از فضای مجازی دریافت کنند.

وی گفت: بخش اعظمی از طرح پایش تصویری انجام شده و در آینده خیلی نزدیک تکمیل می‌شود، تصویرگیری‌ها انجام و نصب دوربین‌های پایش به طول حفاری ۶ هزار متر اجرا شده و شهرداری الوند در این زمینه پیشگام بوده و پایش تصویری را به اتمام رسانده است.

این مسئول افزود: تجهیز سالن‌های ورزشی شهرداری و خرید ۲ دستگاه ون تجهیز شده برای تسهیل در تردد جانبازان و معلولان شهر الوند در دستور کار قرار دارد.

وی اظهار کرد: بر اساس بند ت ماده ۶ قانون بودجه جاری در خصوص ماده ۱۰۰ شهرداری‌ها که به شهرداری ابلاغ شده، پرونده‌هایی که دارای رأی قطعی تخریب هستند در صورت رعایت اصول سه گانه و سیر مراحل قابلیت تا پایان سال ۱۴۰۰ تبدیل به جریمه شده که به تمام مشمولین اطلاع‌رسانی شده و با توجه به محدودیت زمانی درخواست می‌شود در اولین فرصت به واحد اجرای احکام شهرداری مراجعه تا مشکل خود را رفع و از بلاتکلیفی رها شوند.

۷ منطقه شهر الوند بافت فرسوده دارند

شهردار الوند اظهار کرد: بیش از ۷ منطقه شهر الوند به عنوان مناطق دارای بافت فرسوده شناسایی شده که بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و جلسات و پیگیری‌ها و نشست‌های انجام شده، کارهای اولیه به صورت کامل انجام شده و در قالب «طرح اقدام مشترک» شهرداری الوند به عنوان اولین شهرداری در استان قزوین به صورت تمام و کمال این طرح را اجرا می‌کند تا مشکلات بافت‌های فرسوده حل شود و حدود ۸۰۰ میلیارد تومان بابت این پروژه قرار است به شهرداری الوند تخصیص یابد.

وی بیان کرد: اجرای طرح اقدام مشترک در شهرداری الوند به اتمام رسیده و تائیدیه فرمانداری شهرستان اخذ و به راه و شهرسازی ارجاع داده شده که منتظر هستیم از اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین به وزارت کشور و وزارت راه و شهرسازی ارسال شود و به محض آغاز تخصیص اعتبارات، با اهرم‌های تشویقی پیش‌بینی شده در بافت‌های فرسوده، مردم منتفع شده و با بازسازی بافت‌های فرسوده، شکل و ظاهر محله‌های بازآفرینی شده به شکل مناسب شهری تبدیل می‌شود.

این مسئول گفت: مطالعات اولیه برای منظر شهری الوند که نیازمند نوسازی و بازسازی و دگرگونی است، انجام و کار شروع شده که با تغییر چهره شهر به منظر مناسب، امید است بتوانیم شهر الوند را به جایگاه شایسته خود برسانیم.

وی با اشاره به اینکه شهرداری الوند سهامدار عمده شرکت شهر صنعتی البرز است، بیان کرد: معضل پسماند تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز از سال‌های بسیار دور به دلیل هدایت فاضلاب صنعتی و پسماندهای شهری از سه شهر بیدستان، شریفیه و الوند مطرح است که به صورت کامل اشباع شده و در حال حاضر ظرفیت آن در حداقلی‌ترین وضع ممکن قرار دارد و قابلیت پذیرش پسماند جدید وجود ندارد. از طرفی بحث فاضلاب شهر شریفیه منتفی شده که امیدواریم در اسرع وقت برای تعیین تکلیف فاضلاب شهر بیدستان هم برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت گیرد.

خلج طایفه تصریح کرد: بر اساس برآورد اولیه، بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تن پسماند حاصله در حاشیه تصفیه خانه فاضلاب شهر صنعتی البرز تخلیه شده که معضل زیست محیطی است و احتمال اینکه آب‌های زیرزمینی آلوده و اراضی زراعی را دچار مشکل کند، وجود دارد.

وی بیان کرد: بر اساس پیگیری‌ها و برگزاری جلسات و نشست‌ها با مراجع مختلف از جمله استانداری، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان البرز، فرمانداری و شرکت شهر صنعتی البرز، مقرر شده این پسماند از محل فعلی تخلیه و به سایت محمدآباد هدایت شود که منتظر اخذ دستور قضایی هستیم و شهرداری و شرکت شهر صنعتی البرز این آمادگی را دارند نسبت به جمع‌آوری پسماندها و انتقال به سایت محمدآباد اقدام کنند.

شهردار الوند با اشاره به اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص اراضی اوقافی این منطقه گفت: با التفات به سیاست دولت مبنی بر تبدیل به احسن کردن اراضی اوقافی باید گفت با توجه به تداخل صنایع و اوقافی بودن اراضی، در سال‌های گذشته پیگیری‌های مستمری صورت گرفته که در حال حاضر پرونده‌ای در این زمینه در دستگاه قضایی مفتوح است و رئیس دادگستری و دادستان شهرستان به این موضوع ورود کرده‌اند و مسائل به صورت میدانی، رصد شده و با صدور رأی نهایی از سوی مرجع قضایی و با آزادسازی اراضی از اوقاف، مشکل مردم حل می‌شود.

وی تصریح کرد: استقرار شهروندان بدون ضوابط در بخش جنوبی شهر الوند که اراضی اوقافی محسوب می‌شوند مشکلاتی را برای مردم و شهرداری ایجاد کرده که طی ۲ ماه اخیر با برگزاری جلساتی با استانداری، فرمانداری و شورای شهر در خصوص اراضی علی آباد که اوقافی و حدود ۴۵ هکتار است و نیز جلساتی با همکاری مدیرکل دفتر فنی و دفتر امور شهری استانداری قزوین تشکیل و مقرر شده در اولین فرصت طرح تفکیک اراضی انجام و تغییر کاربری صورت گرفته و به کمیسیون ماده ۵ ارسال شود.

این مسئول افزود: از سوی مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز قول مساعد داده شده که بدون مطالبه از سوی دستگاه‌های مربوطه، تغییر کاربری و تفکیک اراضی انجام و مردم از خدمات شهری بهره‌مند و در ساخت و سازها مشکل نداشته باشند.

شهردار الوند به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه فرهنگی توسط مجموعه مدیریت شهری الوند اشاره کرد و گفت: طی نشست‌هایی با امام جمعه شهر الوند، مسئولان ادارات تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان، ستاد امر به معروف و ستاد غدیر و شورای شهر تدوین برنامه ۶ ماهه در زمینه فرهنگی را در دستور کار قرار داده‌ایم و برنامه‌ها به صورت جامع و کامل و یکپارچه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر ( ) است و صلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. چنانچه محتوا را شایسته تذکر میدانید، خواهشمند است کد خبر را به شماره 300078  پیامک بفرمایید.
    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطصلح خبر | پایگاه اخبار صلح ایران در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید